تبیان، دستیار زندگی
گفت‌و‌گو با هفت مسافر بوداپست تیم ملی كشتی آزاد كشورمان بامداد فردا (دوشنبه) تهران را به مقصد مجارستان ترك می‌كند تا در مسابقات جهانی سال 2005 شركت كند. این تیم جوان انگیزه‌ی بسیاری برای شگفتی‌سازی و رسیدن به موفقیت دارد و ا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تیم ملی كشتی آزاد بامداد فردا عازم مسابقات جهانی می‌شود

گفت‌و‌گو با هفت مسافر بوداپست


تیم ملی كشتی آزاد كشورمان بامداد فردا (دوشنبه) تهران را به مقصد مجارستان ترك می‌كند تا در مسابقات جهانی سال 2005 شركت كند. این تیم جوان انگیزه‌ی بسیاری برای شگفتی‌سازی و رسیدن به موفقیت دارد و امیدوارند تا با دست پر از رقابت‌های جهانی بازگردند.

خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پیش از اعزام ملی‌پوشان به مجارستان به گفت‌وگو با آنها پرداخته است كه در پی می‌آید:

تقی داداشی:

برای گرفتن مدال به مسابقات جهانی می‌روم

تقی داداشی ملی‌پوش وزن 55 كیلوگرم در گفت‌وگو با خبرنگار كشتی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار كرد: در اردوی آخر با یك برنامه منظم به كنترل وزن خود پرداختم و از این بابت مشكل نخواهم داشت.

برنده مدال برنز آسیا در خصوص حریفان خود گفت: در وزن 55 كیلوگرم كشتی‌گیران خوبی حضور دارند. ملی‌پوشان ژاپن، ازبكستان و كوبا از جمله‌ی این حریفان هستند. ملی‌پوش وزن 55 كیلوگرم روسیه نیز برای اولین بار گام به رقابت‌های جهانی می‌گذارد و شناختی از وی ندارم. فیلم سایر حریفان در اختیار ما قرار دارد و در زمان‌های استراحت به تماشای فیلم آنها وآشنایی از نقاط ضعف و قوتشان می‌پردازم.

وی حضور یك هفته زودتر در مجارستان را به سود تیم ملی دانست و افزود: با اعزام تیم یك هفته زودتر به بوداپست، بچه‌ها با شرایط آب و هوایی آنجا خود را تطبیق می‌دهند و در مجموع به سود تیم است.

داداشی در پایان خاطر نشان كرد: تیم خوب و یكدستی داریم كه امیدوارم با كشتی‌های خوب با دست پر از رقابت‌های جهانی بازگردند.

مراد محمدی:

با بهترین شرایط به بوداپست می‌روم

مراد محمدی ملی‌پوش وزن 60 كیلوگرم كشتی آزاد اظهار كرد: هر زمان كه تیم ملی یكدست و همدل بوده، نتیجه‌ی خوبی گرفته است.

دارنده‌ی دو مدال طلا و یك نقره آسیا تصریح كرد: از اكثر رقیبانم در مسابقات جهانی شناخت دارم و با 70 ـ 80 درصد آنها كشتی گرفته‌ام. تنها با كوئینتانا و دودایف كشتی نگرفته‌ام اما با تماشای فیلم كشتی‌هایشان از وضعیت و چگونگی كشتی آنها مطلع می‌شوم. در تمرینات نیز به جز كارهای سنگین بدنسازی، زمان زیادی را صرف كار كشتی كردیم واز لحاظ فنی نیز پیشرفت خوبی حاصل شده است.

وی با اشاره به ابراز رضایت مربیان تیم ملی از عملكرد كشتی‌گیران گفت: من زحمت خود را كشیده‌ام و اگر اتفاق خاصی نیفتد، شانس مدال هستم. البته قول مدال نمی‌دهم تا استرسم زیاد شود اما تمام تلاشم را خواهم كرد.

محمدی در پایان با تشكر از مسوولان ورزشی مازندران و سرپرست تیم ملی كه شرایط بسیار خوبی را برای تیم ملی مهیا كردند، خاطر نشان كرد: به عنوان یك كشتی‌گیر از تلاش‌هایی كه برای تیم ملی صورت گرفت، تشكر می‌كنم و امیدوارم با همدلی كه نزد تیم ملی وجود دارد بتوانیم این زحمات را جبران كنیم.

مسعود واحدی:

جهانی جای تجربه‌اندوزی نیست، تمام تلاشم را می‌كنم

مسعود واحدی ملی‌پوش وزن 66 كیلوگرم در مسابقات جهانی كشتی آزاد كه پس از هفت سال حضور علیرضا دبیر در تیم ملی جانشین وی شده است، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار كرد: مسابقات جهانی مجارستان جای تجربه‌اندوزی نیست و تمام تلاشم را می‌كنم تا مدال بگیرم.

وی در خصوص برنامه‌های تمرینی خود گفت: در تمرینات بیشتر روی ضعف و قوت خود و حریفان و همچنین دفاع و حمله هنگام درگیری‌ها كار كردم. قول داده شده از اردوی تهران فیلم كشتی‌های بارزاكوف و مرتضی علی اف در اختیارم قرار گیرد تا به شناخت بهتری از آنها پیدا كنم.

واحدی كه سابقه كشتی با اسپریدونوف قزاقستانی و بارزاكوف را دارد، تصریح كرد: در جام یاریگین با شرایط بدی برابر اسپریدونوف قرار گرفتم كه شكست خوردم اما در مسابقات جهانی مشكلی از لحاظ پیروزی بر وی نخواهم داشت. همچنین در تورنمنت لهستان شناخت خوبی از بارزاكوف پیدا كردم و چون چپ گارد هستم براحتی می‌توانم به پای چپ حریفان برسم. پای چپ نقطه قوت بارزاكوف است كه بر روی زیرگیری از پای چپ وی بسیار كار كرده‌ام. این كشتی‌گیر بسیار زیرك است و نباید برابر وی اشتباه كرد. مسابقات جهانی جای تجربه‌اندونزی نیست و نباید اشتباه كنم.

هرمان جام تختی در خصوص ماخاچ مرتضی علی اف نفر سوم المپیك آتن از روسیه گفت: بر خلاف روس‌ها، مرتضی علی اف زیرگیر است و به طور كلی من با افرادی كه زیرگیر باشند و كشتی بگیرند، بهتر مبارزه می‌كنم.

نفر سوم تورنمنت لهستان در پایان خاطر نشان كرد: دو سال است كه در این وزن مدال نگرفته‌ایم و حالا كه جانشین علیرضا دبیر شده‌ام تمام تلاشم را خواهم كرد تا وقفه دو ساله در گرفتن مدال وزن 66 كیلوگرم را جبران كنم.

مهدی حاجی زاده:

تمام عشق ما این است كه مردم را خوشحال كنیم

مهدی حاجی زاده ملی‌پوش وزن 74 كیلوگرم كشتی‌ آزاد در آستانه‌ی اعزام تیم به مسابقات جهانی مجارستان در گفت‌وگو با خبرنگار كشتی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار كرد: در بوداپست دوری دو ساله از مدال جهانی را جبران می‌كنم.

وی اضافه وزن خود را در فاصله‌ی یك هفته‌ای تا مسابقات جهانی حدود 6 كیلوگرم عنوان كرد و افزود: با آنكه زانوی راستم شش، هفت ماه مصدوم بود و كمی در تمرینات كشتی‌ام تاثیر گذاشته بود، شرایط سخت تمرین را پشت سر گذاشته‌ام اما هنوز در رژیم غذایی نرفته‌ام. وزن كم كردن همیشه سنگین است اما كشتی‌گیران تحمل سختی‌ها را دارند و بارها از وزن بدن خود كاسته‌ام. سر حال بودن كشتی‌گیر پس از وزن كشی بسیار مهم است كه امیدوارم در این فرصت باقیمانده به نقطه اوج برسم.

قهرمان و فنی‌ترین كشتی‌گیر سال 2002 جهان تصریح كرد: امسال واقعا روحیه‌ام خوب است. تمام فكر و تمركزم به سمت كشتی است كه به امید خدا می‌خواهم دوری دو ساله از مدال را جبران كنم. تمام عشق ما این است كه مردم را خوشحال كنیم و در مجارستان تمام تلاش خود را خواهم كرد.

وی ادامه داد: از حریفانم شناخت كاملی دارم. فیلم كشتی هایشان در اختیارم قرار دارد و به آنالیز آنها می‌پردازم.

حاجی زاده در پایان خاطر نشان كرد: تیم جوان، یكدست و با انگیزه‌ای داریم كه امیدوارم به چند مدال جهانی دست پیدا كنیم. البته وضعیت تیم در 10 روز آخر همه چیز را مشخص می‌كند كه امیدوارم در این چند روز شرایط تیم بسیار خوب پیش رود.

فریدون قنبری:

چند سال به حقم نرسیده‌ام، امسال باید مدال بگیرم

فریدون قنبری ملی‌پوش وزن 84 كیلوگرم تیم ملی كشتی آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار كشتی ایسنا اظهار كرد: باید از مسابقات جهانی بوداپست با مدال بازگردم. ملی پوشان در روزهای اخیر زحمت بسیاری كشیده‌اند و شرایط بسیار خوبی بر تیم ملی حاكم بوده است.

وی افزود: در مقایسه با مسابقات انتخابی در وضعیت بسیار بهتری قرار دارم. چند سال است كه به حقم نرسیده‌ام اما امسال باید مدال بگیرم تا گذشته را جبران كنم.

قهرمان سال 2004 آسیا كه در آن رقابت‌ها جائه‌مون نایب قهرمان المپیك آتن را شكست داد در خصوص حریفان جهانی خود گفت: مدعیان این وزن همه برای گرفتن مدال می‌آیند. تنها كشتی‌گیری كه خداحافظی كرده ساندرسون قهرمان المپیك است كه با جانشین وی (محمد لاوال) كشتی نگرفته‌ام. البته در تمریناتم بر روی زیرگیری بسیار زیاد كار كرده‌ام و انگیزه‌ام برای ایستادن روی سكوی جهانی بسیار زیاد است.

قنبری در پایان خاطر نشان كرد: تمامی ملی‌پوشان با انگیزه و آماده هستند كه امیدوارم در مسابقات جهانی به نتیجه خوبی دست پیدا كنیم.

امیر گنجی:

از بوداپست استارت پكن را می‌زنم

امیر گنجی پس از قهرمانی در مسابقات جوانان جهان، در تورنمنت لهستان شایستگی‌های خود را نشان داد تا جانشین علیرضا حیدری شود. گنجی در عین جوانی بسیار پخته‌تر از یك كشتی‌گیر 19 ساله رقابت می‌كند و همگان آینده را متعلق به وی می‌دانند.

این كشتی‌گیر مازندرانی اظهار كرد: باید از مسابقات جهانی بوداپست با مدال بازگردم. در طول اردو نیز از لحاظ فنی بسیار كار كرده‌ام تا دیگر اشتباه نكنم.

وی در مقایسه كشتی در رده‌های سنی جوانان و بزرگسالان گفت: در این دو رده سنی با یكدیگر تفاوت دارند. در جوانان كشتی‌گیران اشتباهات زیادی می‌كنند اما بزرگسالان پخته‌تر هستند و شرایط متفاوت است. البته در مقایسه با مسابقات جوانان جهان، من نیز در شرایط بسیار بهتری قرار دارم و در نظر دارم از بوداپست برای المپیك پكن استارت بزنم.

گنجی برنامه‌های مربیان تیم ملی را بسیار خوب ارزیابی كرد و در خصوص حریفان خود گفت: در تمرینات از همه لحاظ كار كرده‌ام و شناخت خوبی از رقبای خود دارم. در لهستان بر اثر اشتباه خودم به كروپنیاكوف قرقیزی باختم اما اگر در جهانی با وی روبرو شوم، حتما وی را شكست می‌دهم.

كورتانیدزه، ابراگیموف و گاتسالوف دیگر كشتی‌گیران خوب این وزن هستند.

ملی‌پوش وزن 96 كیلوگرم در پایان خاطر نشان كرد: در بوداپست برای گرفتن اولین مدال جهانی‌ام در رده‌ی بزرگسالان تمام تلاش خود را می‌كنم.

فردین معصومی:

تیم ملی متحد و همدل است

فردین معصومی ملی‌پوش وزن 120 كیلوگرم كشتی آزاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار كرد: تیم ملی بسیار متحد و آماده است و می‌توانیم در مسابقات جهانی نتیجه خوبی بگیریم. برای اولین بار است كه می‌خواهم به مسابقه‌ای اعزام شوم و ضرب خورده نیستم، شرایط بدنی‌ام نیز بسیار خوب است.

وی افزود: چند سال رضایی ملی‌پوش این وزن بوده است كه بهتر از من بود اما با كنار رفتن وی، نظر همه كارشناسان روی من بود. در انتخابی نیز دچار اشتباه شدم اما از خانواده و دوستانم كه مرا جمع و جور كردند،‌ تشكر می‌كنم. سرانجام توانستم به آن چیزی كه حقم بود، برسم.

قهرمان سال 2004 آسیا در خصوص حریفان خود گفت: رقبایم كم نام و نشان نیست. تایمازوف ازبكی، كورماگمداف از روسیه، رودریگز كوبایی و تاسویف اوكراینی از جمله حریفان من هستند. در لهستان تعدادی از این كشتی‌گیران حضور داشتند و در فینال بر اثر اشتباه خودم به تاسویف باختم. البته چون تا فینال رسیده بودم و از انتخاب شدم، مطمئن شدم، كمی ارضا شدم اما در مسابقات جهانی برای رسیدن به مدال باید این كشتی‌گیران را شكست دهم.

معصومی در خصوص وزن خود گفت: شرایط وزنی‌ام بهتر از گذشته است. در حال حاضر 112 كیلوگرم وزن دارم و عزم خود را جزم كرده‌ام تا به مدال جهانی دست یابم.

ملی‌پوش وزن 120 كیلوگرم در پایان خاطر نشان كرد: تیم ملی بسیار همدل و یك صدا است كه با ادامه این روند نتیجه خواهیم گرفت. به قول امیر خادم یك تیم چهل درصدی متحد بهتر از یك تیم صد در صدی پراكنده است. اما این تیم بسیار متحد و آماده است كه امیدوارم با دست پر از بوداپست بازگردیم.