تبیان، دستیار زندگی
زمانی جنس قوی با افتخار به سینما می رفت و همیشه با خود دستمالی داشت که آن را برای پاک کردن اشکهای همسرش به وی دهد اما امروز به نظر می رسد که دوران مردان محکم به سبک همفری بوگارت (بازیگر شهیر آمریکایی دهه های 50 و 60) به پایان رسیده است به طوری که مردان ق
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گریه مردانه برای تام و جری!

تام و جری

فیلمی که اشک مردان قرن 21 را درآورد

نتایج یک تحقیق روی احساسات مردان در زمان تماشای فیلم نشان می دهد که فیلمهای سرگرم کننده ای چون تام و جری و ارباب حلقه ها اشک مردان قرن 21 را می آورد.

به گزارش خبرگزاری مهر، زمانی جنس قوی با افتخار به سینما می رفت و همیشه با خود دستمالی داشت که آن را برای پاک کردن اشکهای همسرش به وی دهد اما امروز به نظر می رسد که دوران مردان محکم به سبک "همفری بوگارت" (بازیگر شهیر آمریکایی دهه های 50 و 60) به پایان رسیده است به طوری که مردان قرن 21 دیگر ترجیح می دهند در سینما دستمالشان را برای پاک کردن اشکهای خود نگه دارند.

در حقیقت امسال فیلم کارتونی "داستان اسباب بازی 3" مردان را بسیار متاثر کرد به همین دلیل سایت "بی. بی. سی" تحقیقاتی را در خصوص 20 فیلمی که موجب گریه کردن جنس قوی شد انجام داد.

فیلم "بازگشت پادشاه" آخرین بخش از سه گانه "ارباب حلقه ها" محصول سال 2003 به کارگردانی پیتر جکسون در رتبه اول این نظرسنجی قرار گرفته است.

اندی بیشاپ به "بی. بی. سی" گفت: "نه تنها صحنه آخر فیلم بلکه تمام لحظات آن آه من را بلند می کرد و بغض گلویم را می فشرد."

رتبه دوم این طبقه بندی متعلق به فیلم "بالهای آزادی" محصول 1994 به کارگردانی "فرانک دارابانت" است. یکی از شرکت کنندگان این نظرسنجی گفت: "صحنه ای از این فیلم که دو دوست همدیگر را در ساحل پیدا کردند اشک من را در آورد. بله، می دانم که یک گریه ای هستم اما به آن افتخار می کنم!"

رتبه سوم این طبقه بندی به فیلم کارتونی "بالا" اختصاص یافت. در این مورد یکی دیگر از داوطلبان شجاع حاضر در این بررسی لب به اعتراف گشود و گفت: "من با تمام خانواده ام به تماشای این فیلم رفتیم. تنها کسی که گریه نمی کرد پدر زنم بود. به خاطر همین از آن زمان فکر می کنم که پدر زنم یک روبات است."

نکته جالب توجه در این طبقه بندی حضور فیملهای با رنگ مایه کمدی چون "شغل ایتالیایی" و کارتونهایی چون "تام و جری" است. کارتونی که به عنوان سرگرم کننده ترین کارتون کودکان شناخته می شود به نظر می رسد که از قابلیت بالایی برای درآوردن اشک مردان امروزی برخوردار است.

این نخستین بار نیست که واکنش نسبت به فیلمهای سینمایی مورد بررسی قرار می گیرد به طوری که در آوریل 2010 نیز یک شرکت آمریکایی به نام مایند- سینگ در تحقیق جالبی مغز گروهی از داوطلبان را در زمانی که مشغول تماشای یک سری از فیلمهای سینمایی بودند کنترل کرد و واکنش مغز این تماشاچیان را نسبت به ژانرهای مختلف فیلم مورد کاوش قرار داد. در آن طبقه بندی که مجله "وایرد" براساس این واکنشهای مغز انجام داد رتبه اول را فیلم لعنتی های بی آبرو اثر کوئینتین تارانتینو و رتبه آخر را کارتون "بالا" به دست آورد. این نشان می دهد که احساسات مردان حتی از واکنشهای مغز نیز بیشتر است!

طبقه بندی 20 فیلم برتر از نگاه مردان گریان

1- ارباب حلقه ها- بازگشت شاه

2- بالهای آزادی

3- کارتون بالا

4- پرواز بر فراز آشیانه فاخته

5- من و مارلی

6- قهرمان

7- صفحات زندگی من

8- بیب (خوک کوچولوی شجاع/ ژانر کمدی!)

9- مرد رویاها

10- ارابه های آتش

11- راه آهن بچه ها

12- بخار زندگی

13- تام و جری- شب قبل از کریسمس

14- مرد روی آتش

15- زندگی زیبا است

16- پلی برای ترابیثیا

17- شغل ایتالیایی

18- راکی

19- زندگی ام مثل یک سگ

20- صادقانه، دیوانه وار، عمیقا