تبیان، دستیار زندگی
شیت های بزرگ پلاستیکی رنگی که قابلیت های خوبی برای فضاسازی به ما می دهند و احتیاج به رنگ هم ندارند به علاوه با یک نورپردازی مناسب بسیار جذاب و تأثیر گذار عمل می کند. ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

راهنمای طراحی و اجرای سن (صحنه) در مناسب ها برای مدارس(قسمت سوم)

آنچه در قسمت قبل خواندید....

مقواهای پلاستیکی رنگی:

یکی از بهترین مواد برای ساخت دکور کارتن پلاست است. شیت های بزرگ پلاستیکی رنگی که قابلیت های خوبی برای فضاسازی به ما می دهند و احتیاج به رنگ هم ندارند، به علاوه با یک نورپردازی مناسب بسیار جذاب و تأثیر گذار عمل می کند.

راهنمای طراحی و اجرای سن (صحنه) در مناسب ها برای مدارس(قسمت سوم)

برای برش دادن به کارتن پلاست بهترین وسیله کاتر است، البته اگر قطر کارتن پلاست بیشتر از 4 سانتی متر باشد کمی زحمت دارد.

توجه:

برای استفاده از کارتن پلاست باید حواستان به خطوط بافت شیت ها باشد چون اگر از طرف خطوط افقی آن استفاده کنید، شیت شما خم می شود و می شکند. البته این خطوط در بافت که مثل شیارهایی هستند برای حالت دهی و حجم سازی کمک بسیاری به کار می دهند.

راهنمای طراحی و اجرای سن (صحنه) در مناسب ها برای مدارس(قسمت سوم)

- از کجا بخریم؟

- کارتن پلاست را با قطرهای متفاوت و رنگ های بسیار متنوع و جذاب می توانید از کارخانه کارتن پلاست آزادی به صورت سفارشی بخرید یک راه دیگر هم رفتن به پامنار بازار است آنجا خودتان می توانید رنگ ها را ببینید و انتخاب کنید.

یک چیدمان خوب:

یکی از روش های اجرای دکور و صحنه، طرح چیدمانی است، به این معنا که یک سری از المان های آماده را در کنار هم می چینیم به طوری که هم حسی خوبی ایجاد کرده و مفهوم را برساند. این روشی برای صحنه هایی که به خاطر تنوع برنامه احتیاج به چند طرح برای صحنه دارند مناسب است زیرا جمع کردن و چیدمان دوباره ی آن آسان است. حجم های از پیش ساخته شده و متریال های آماده برای این کار خوب هستند مثل: مکعب های چوبی بزرگ، شمع، پارچه، حتی میوه ها و ... با توجه به مفهومی که می خواهیم القا کنیم با یک استفاده ی به جا خوب جواب می دهند.

توجه:

باید کمی دید خود را عوض کنید به همه چیز دور و بر خود به عنوان جزئی از وسایل صحنه نگاه کنید: این طوری خیلی راحت و شاید با هزینه ی کمی یک دکور مناسب و تأثیر گذار داشته باشید.

فراموش نکنید که این ها روش های خیلی آسان و کاربردی در مدارس، برای اجرای یک دکور هستند شما می توانید با ترکیب این روش ها هم به نتیجه ی خوبی برسید، فقط کمی خلاقیت حوصله احتیاج دارد که شما حتماً دارید.

برای این که کمی با فضای کاربردی کار دکورسازی برای سن آشنا شوید، در ادامه طرح اجرا شده برای سن مدرسه مقطع ابتدایی را می بینید با بررسی اجزا آن طراحی این سن بر مبنای استفاده از کارتن پلاست ریخته شده کارتن پلاست به خاطر جذابیت رنگی که دارد، در مخاطب دانش آموز ابتدایی تأثیر زیادی دارد.

ادامه دارد...

گروه مدرسه اینترنتی سایت تبیان - تهیه: گروه باران

تنظیم: سمیرا بادامستانی