تبیان، دستیار زندگی
در همین ماه سایت «آینده» منتسب به مهدی هاشمی، از احتمال ترور رئیس‏جمهور به دلیل کاهش محبوبیت وی در مناظره‎های انتخاباتی خبر داد و نوشت: محافل خودسر، طرح ترور نمایشی رئیس‌جمهور در روز قبل ازانتخابات رابه عنوان آخرین راه برای جلوگیری از شکست پیشنهاد کردند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جریان 3 بار ترور احمدی نژاد

ترور احمدی نژاد

محمود احمدی نژاددر همایش بزرگ ایرانیان مقیم خارج از کشور که در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: صهیونیست‎های احمق آدم اجیر کرده‏اند که مرا ترور کنند اما آنها این همه ملت ایران را ترورکردند به کجا رسیدند.

گروه سیاسی شاید سخنان اخیر رئیس جمهور ایران بی‏ارتباط با اظهارات مقامات اسرائیلی نباشد. اظهاراتی که طی چهار سال گذشته عنوان شده بود. چه آنکه رئیس سابق موساد پیش از این از این سازمان خواست که رئیس جمهور ایران را ترور کنند. روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت در بهمن ماه سال 85، به نقل از میر امیت نوشت: باوجودیکه من در دوران ریاست خود بر موساد با ترور رهبران جهان به دفعات مخالفت کرده ام، اما جریان احمدی نژاد با سایر موارد فرق می کند و یک وضعیت خاص محسوب می شود.چون او جهان اسلام را به سمت بنیادگرایی سوق می دهد. در چنین وضعیتی او باید از عرصه سیاسی ناپدید شود و وقت  ترور او رسیده است. او می‎گوید که شهادت را دوست دارد، پس او را به بهشت بفرستید.

آذر ماه دو سال پیش (سال 87) هم روزنامه اسرائیلی هاآرتص، به نقل از ژنرال موشه یالون، رئیس سابق ستاد نیروهای دفاعی اسرائیل نوشت: ترور احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران یکی از گزینه های توقف برنامه اتمی این کشور است! در همان تاریخ هم روزنامه مورنینگ هرالد در گزارشی به نقل از یالون نوشت: غرب باید کلیه گزینه های لازم برای توقف برنامه اتمی تهران از جمله ترور محمود احمدی نژاد را بررسی کند.

اگر مقامات عراقی و آمریکایی این مساله را تکذیب کنند، اسناد مربوط به ربوده شدن خود را منتشر خواهم کرد

این نخستین باری نیست که احمدی‏نژاد از توطئه‎هایی برای ترورش خبر می‏دهد. او پیش از این نیز در سه مقطع جداگانه از توطئه‏هایی برای ترورش در عراق و ایتالیا و فرانسه خبر داده بود.

اولین‎بار در 30 خرداد ماه سال 87، او با حضور در جمع اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اعلام کرد: براساس اطلاعات موثق، دشمنان طرح ربودن و ترور خادم ملت را در سفر به عراق برنامه‌ریزی کرده بودند که به فضل الهی با تغییر یکی دو برنامه در اراده و تصمیم آنها تزلزل ایجاد شد و وقتی متوجه موضوع شدند که عراق را ترک کرده بودیم و آنها همچنان مبهوت مانده‌اند.

البته رییس جمهور در حالی از این نقشه ترور پرده برداشت که او سه ماه پیش از آن (۱۲ اسفند 86) برای یک سفر دو روزه به بغداد سفر کرده بود. به دنبال افشاگری احمدی‎نژاد «نصیر العانی» رئیس دیوان عالی ریاست جمهوری عراق در مصاحبه با روزنامه «الشرق الاوسط» ضمن تکذیب هرگونه تهدید علیه محمود احمدی‌نژاد در سفر وی به عراق، اعلام نمود که در تمام طول سفر همراه رئیس جمهور ایران بوده است و هیچ گونه تغییری در طرح امنیتی نیروهای عراق که مامور حفاظت از وی بودند، ایجاد نشده است. سخنان وی با پاسخ تند رئیس‏جمهور مواجه شد که گفت: اگر مقامات عراقی و آمریکایی این مساله را تکذیب کنند، اسناد مربوط به ربوده شدن خود را منتشر خواهم کرد.

پرچم اسرائیل

تیرماه همان سال (سال 87)، دومین تلاش برای ترور احمدی‏نژاد خبرساز  شد. این‏بار او برای این افشاگری پیشقدم نشد و یکی از مشاورینش این وظیفه را انجام داد. علی ذبیحی مشاور سابق امور نیروی انسانی وی طی سخنانی اعلام کرد که وقتی احمدی‏نژاد برای حضور در نشست فائو در ایتالیا به سر می‏برده، توطئه سوء قصد به جان رئیس‏جمهور از طریق اشعه ایکس در نطفه خفه شد. ابوالفضل ظهره‏وند سفیر ایران در ایتالیا نیز طی روزهای بعد به تشریح ابعاد این توطئه پرداخته و گفته بود: موضوع سوء قصد علیه رییس جمهور ایران در سفر به رم توهم توطئه نبوده و صحت داردبه گفته وی شدت میزان اشعه دستگاه ایکس رای نصب شده در محل اقامت رییس جمهوری اسلامی بیشتر از حد معمول بوده که تیم همراه وی متوجه آن شده بودند.

اعلام دو خبر متوالی سوء قصد به جان رئیس جمهور سبب شد که برخی از نمایندگان اقلیت مجلس و مطبوعات نزدیک به اصلاح طلبان با شک و تردید به این موضوع نگاه کرده و سخنان احمدی‏نژاد را تلاش برای «تحریک افکار عمومی» توصیف کنند. رییس جمهور هم افراد تکذیب کننده این خبر را «سخنگوی دولت آمریکا» معرفی کرد و گفت: «خنده دارتر این بود که بعضی ها در داخل نیز موضوع را تکذیب کرده اند که باید از آنها پرسید چه ارتباطی بین اینها با مسئله وجود دارد که چنین ناشی گری کرده اند و اینکه برای که تلاش می کنند؟ آیا نمایندگی از طرف مقابل داشته اند؟» وی تهدید کرد که اگر این خبر از سوی آمریکایی ها و مقام های عراقی تکذیب شود، اسناد مربوط به این قضیه را منتشر می کند.

منافقین در قبال ترور احمدی نژاد شروطی گذاشتند و از آنها خواستند که آمریکا و غرب نام منافقین را از لیست سیاه خارج کند

سومین بار وزیر اطلاعات از تلاش برای ترور احمدی‏نژاد پرده برداشت. غلامحسین محسنی‎اژه‎ای ۲۶ تیر ۱۳۸۸ماه سال گذشته در همایش سراسری مسئولان هیئت‌های رزمندگان اسلام اعلام کرد: آقای احمدی‌نژاد اولین کسی بود که معلوم شد که در انتخابات شرکت خواهد کرد درحالی که گروه‌های مختلف در داخل و خارج از کشور بشدت مخالف حضور ایشان بودند. شاید بتوان گفت سرسخت‌ترین مخالف انتخاب او رژیم صهیونیستی بود که مواضع آقای احمدی‌نژاد را در جهت مقابله با این رژیم می‌دید و حتی برای ترور او نیز تصمیماتی گرفتند. وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی برای اقدام به ترور آقای احمدی‌نژاد با گروهک منافقین در حاشیه شرم شیخ در مصر ملاقات‌هایی کردند و این ملاقات‌ها در پاریس نیز صورت گرفت. اما منافقین در قبال این کار شروطی گذاشتند و از آنها خواستند که آمریکا و غرب نام منافقین را از لیست سیاه خارج کند.

ترورهای انتخاباتی

دکتر محمود احمدی نژاد

اعلام اخباری مربوط به توطئه ترور رئیس‏جمهور فقط به اظهارات وی و نزدیکانش در سفرهای خارجی وی خلاصه نشد. سال گذشته که کشور خود را برای انتخابات ریاست جمهوری دهم آماده می‏کرد، چندین بار، شایعه احتمال ترور احمدی‏نژاد مطرح شد. شایعاتی که از اردیبهشت ماه تا تیرماه به طول انجامید اما در ماه انتخابات (خردادماه) به اوج خود رسید.

نخستین بار اردیبهشت ماه سال گذشته بود که سایت جهان‏نیوز با مدیریت علیرضا زاکانی، از تلاش برای ترور احمدی‌نژاد با نامه‌های سمی خبر داد و نوشت: مواجهه حضور رئیس جمهور در سفرهای استانی بامردم و نیز دریافت نامه‌های متعدد و خواندن آنها به تازگی مشکلاتی را ایجادکرده است. چرا که احتمال آلوده بودن تعدادی از پاکت‌های نامه ارسالی برای رئیس جمهور وجود داشته و برای جلوگیری از مسمومیت رئیس جمهور تیم حفاظت وی در چندین مورد به رئیس جمهور تذکر داده‌اند که مراقب باشد.

در همین ماه سایت «آینده» منتسب به مهدی هاشمی، از احتمال ترور رئیس‏جمهور به دلیل کاهش محبوبیت وی در مناظره‎های انتخاباتی خبر داد و نوشت: محافل خودسر، طرح ترور نمایشی رئیس‌جمهور در روز قبل ازانتخابات رابه عنوان آخرین راه برای جلوگیری از شکست پیشنهاد کردند

خرداد ماه قاسم روانبخش، دبیر سیاسی نشریه پرتو در جلسه تحلیل سیاسی دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در مسجدالزهرا(س) اراک نیز مدعی شد که برخی به دنبال ترور محمود احمدی‌نژاد هستند. در همین ماه سایت «آینده» منتسب به مهدی هاشمی، از احتمال ترور رئیس‏جمهور به دلیل کاهش محبوبیت وی در مناظره‎های انتخاباتی خبر داد و نوشت: محافل خودسر، طرح ترور نمایشی رئیس‌جمهور در روز قبل ازانتخابات رابه عنوان آخرین راه برای جلوگیری از شکست پیشنهاد کردند. براساس این سناریو، ترور مذکور هم صداقت احمدی‌نژاد در افشای باندهای قدرت مقابل خود را نشان داده و شائبه دروغ‌گویی وی را کاهش می‌دهد و هم وجهه مظلومیت او را تقویت می‌کند و آرای ریخته وی از مناظره‎های تلویزیونی را به او باز می گرداند.

آخرین خبر مربوط به سایت ستاد مردمی حامیان احمدی‏نژاد بود که از احتمال ترور وی بعد از انتخابات خبر داد. این سایت (سایت فرهنگ بیداری) به نقل از یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام که نامی از آن نبرده بود، نوشت: در جلسه غیر رسمی این مجمع وی با بیان اینکه از طرف سازمان سیا و گروههای افراطی عده‎ای تیر انداز ماهر وارد کشور شده‎اند و قصد ترور رئیس جمهور را دارند افزود:اسرائیل و امریکا به همراه بعضی از گروه‎های افراطی داخل تصمیم دارند که در صورت پیروزی دکتر احمدی نژاد در انتخابات دهم ریاست جمهوری اقدام به حذف فیزیکی ایشان نمایند چون توان مبارزه دیپلماتیک را با ایشان در میدان عمل و بیان ندارند.

منبع:تابناک

تنظیم:س.آقازاده