تبیان، دستیار زندگی
رئیس مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به سؤالی دیگر پیرامون میزان تحقق اهداف انقلاب اسلامی، «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» را اصلی‌ترین شعار مردم و مبارزان انقلاب اسلامی معرفی كرد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

لحظات سخت زندگی سیاسی هاشمی

آیت الله هاشمی رفسنجانی

بخش سیاسی-رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، انفجار حزب جمهوری و ترورهای ابتدای انقلاب، برخی عقب نشینی‌ها در دوران جنگ، بمباران شیمیایی حلبچه، رحلت حضرت امام(ره) و حوادث تلخ انتخابات و پس از انتخابات دهم را از اتفاقات ناگوار زندگی سیاسی خود عنوان كرد.

آیت الله اكبر هاشمی‌رفسنجانی در دیدار با اعضای انجمن فرهنگ و سیاست دانشجویان دانشگاه شیراز به سؤالات مطرح شده حاضرین در جلسه پاسخ داد.

وی در پاسخ به سؤال یكی از دانشجویان پیرامون سخت‌ترین لحظات زندگی سیاسی خود، انفجار حزب جمهوری و ترورهای ابتدای انقلاب را جزو بدترین لحظات زندگیش خواند و گفت: در دوران جنگ نیز زمانی كه مجبور به عقب‌نشینی از برخی مناطق می‌شدیم لحظات دردآوری بر من می‌گذشت.

رئیس مجلس خبرگان، بمباران شیمیایی حلبچه را بسیار دلخراش و نشان از ددمنشی صدام خواند و اظهار داشت: توصیف لحظاتی كه پس از چند روز هنوز اجساد تلمبار شده مردم مظلوم حلبچه را می‌دیدم قابل توصیف نیست.

هاشمی‌رفسنجانی رحلت حضرت امام(ره) و حوادث تلخ انتخابات و پس از انتخابات دهم را از دیگر اتفاقات ناگوار زندگی سیاسی خود عنوان كرد و افزود: در حال حاضر تندروی‌ها و افراطی‌گری‌های برخی كه با تصمیمات و اقدامات غیرعاقلانه خود انقلاب و نظام را در مهلكه‌های سخت كه دشمن در پی آن است قرار می‌دهند از نگرانی‌های اساسی است كه باید با اتفاق و وحدت و همدلی در داخل، بهانه‌های دشمنان بیرونی را از دست آنان خارج و كشتی انقلاب و نظام را به ساحل امن و سلامت برسانیم.

در حال حاضر وظیفه مسئولین، ادامه خودكفایی و استقلال در بخش‌های مختلف جامعه است

رئیس مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به سؤالی دیگر پیرامون میزان تحقق اهداف انقلاب اسلامی، «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» را اصلی‌ترین شعار مردم و مبارزان انقلاب اسلامی معرفی كرد و گفت: در طول سه دهه گذشته با وجود كاستی‌هایی كه وجود داشته به میزان قابل قبولی به اهداف این شعار نزدیك شده‌ایم. اما این‌ها كافی نیست و ما تا تحقق كامل این اهداف راه درازی در پیش داریم.

آیت الله هاشمی رفسنجانی

وی با تأكید بر اینكه در زمینه استقلال سیاسی كشور، تا حدود زیادی این امر محقق شده است، تصریح كرد: در زمینه استقلال اقتصادی با پایان جنگ و شروع دوران سازندگی بسیاری از وابستگی‌ها پشت سر گذاشته شد. در حال حاضر وظیفه مسئولین، ادامه خودكفایی و استقلال در بخش‌های مختلف جامعه است.

به گفته آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، جمهوریت و اسلامیت نظام دو ركن خلل‌ناپذیر مردم‌سالاری دینی در كشور است و افراط و تفریط در هر كدام از این دو بخش ضربه جبران‌ناپذیری به نظام، انقلاب و آینده كشور خواهد زد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به پرسشی در خصوص چگونگی حضور ایشان در تحولات سیاسی كشور تصریح كرد: بنده همواره در طول سالیان دراز انقلاب، مواضع و نظرات خود را بیان كرده‌ام و در حال حاضر هم همین‌گونه عمل می‌كنم. اما همواره از دعوای سیاسی پرهیز داشته‌ام. نمی‌خواهم دشمن از اختلافات داخلی ما فرصت ضربه زدن به نظام و انقلاب را به دست آورد. این همواره اصلی اساسی برای من در دوران پس از انقلاب بوده است.

در ابتدای این دیدار، انصاری دبیر انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه شیراز به همراه چند تن دیگر از اعضای این انجمن سؤالات و دغدغه‌های خود را پیرامون تحولات جاری كشور در مقطع كنونی و به‌خصوص پس از انتخابات گذشته بیان داشتند.

منبع:ایلنا

تنظیم:س.آقازاده