تبیان، دستیار زندگی
دعای آنان از سه حالت خارج نیست یا دروغ می‌گویند و یا ترسو هستند و یا اینكه هم ترسو هستند و هم دروغ می‌گویند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آماده گفتگو با اوباما هستم

دکتر محمود احمدی نژاد

 امروز ایران به الگوی كامل فرهنگ، تمدن و عدالتخواهی در جهان تبدیل شده است 

بخش سیاسی-رییس جمهور با تاكید بر اینكه امروز ایران به الگوی كامل فرهنگ، تمدن و عدالتخواهی در جهان تبدیل شده است درباره دلایل توجه ملت ها به ایران اظهار داشت : روشن است كه امروز ایران به معنای یك جغرافیا ، ملیت و محدوده سیاسی خاصی نیست بلكه ایران به یك فرهنگ و تمدن تبدیل شده است و ایران در بین ملت ها به عدالت خواهی، برادری و انسانیت شناخته می شود كه هیچ یك از این ویژگی ها مرزی را نمی شناسد .

دكتر محمود احمدی نژاد دیروز (دوشنبه) در دومین همایش بزرگ ایرانیان مقیم خارج از كشور گفت : نام ایران از این جهت پایدار و ماندگار است كه همواره جهانی و انسانی اندیشیده و عمل كرده است.

رییس جمهور با بیان اینكه دشمنان و بدخواهان ملت ایران قصد دارند با دروغ پراكنی و طراحی سناریوهای جعلی ملت ایران را به تلاش برای ساختن بمب متهم كنند ، خاطر نشان كرد : آنها قصد دارند در این سناریوی تبلیغاتی بعضاً از افرادی كه آنها را ربوده و به خارج از كشور برده اند ، سخنانی در اثبات ادعای خود منتشر كنند .به فرض محال اگر ایران بتواند یك بمب هم بسازد مجموع كسانی كه با ملت ایران بداخلاقی می كنند بیش از 20 هزار بمب هسته ای در اختیار دارند كه بی تردید یك بمب در مقابل آن نمی تواند آنچنان اهمیتی داشته باشد .

رییس جمهور گفت: ادعای آنان از سه حالت خارج نیست یا دروغ می‌گویند و یا ترسو هستند و یا اینكه هم ترسو هستند و هم دروغ می‌گویند.

وی افزود: بدون تردید مشكل قدرت های سلطه گر با ملت ایران، آزادی ، دمكراسی ، حقوق بشر و حتی بمب هسته ای نیست نگرانی آنها از ملت ایران بخاطر نحوه مدیریت جهانی است، چرا كه تاریخ نشان داده ملت ایران از چنان ظرفیتی برخوردار شده است كه اگر فرصتی پیدا كند جریان فرهنگی و تمدنی گسترده ای را به راه انداخته و آنرا به سرعت در همه جهان فراگیر خواهد كرد .

ملت ایران با مدیریت یك جانبه و ظالمانه سلطه گران مخالف است

دکتر محمود احمدی نژاد

رییس‌جمهور افزود: دشمنان قصد دارند منطقه خاورمیانه را تصرف و به واسطه آن بر همه دنیا مسلط شوند. مطمئناً ملت ایران و ملت‌های منطقه اجازه نخواهند داداستعمار با رنگ و بویی جدید بر منطقه مسلط شود و ثروت، حیثیت و فرهنگ منطقه را به غارت ببرند و به صراحت اعلام می كنم ملت ایران با مدیریت یك جانبه و ظالمانه سلطه گران مخالف است و آن را نخواهد پذیرفت .

دكتر احمدی‌نژاد با تأكید بر اینكه ایران با مدیریت یك جانبه و برپایی تحقیر انسان‌ها مخالف است، اظهار داشت: ایران نمی‌تواند بپذیرد كه كسانی از 12 هزار كیلومتر دورتر  به كنار مرزهای كشورمان لشكركشی كنند و با تحقیر ملت‌ها ثروت آنها را به غارت برده و نسل‌های منطقه را تباه كند. البته مقابله ایران با آنها مقابله نظامی نیست.امروز حل مسایل جهانی نیازمند منطق وعدالت است. باید گفتگوها براساس عشق و محبت باشد و گفتگوی براساس سلاح، بمب و كشتار نتیجه‌ای نخواهد داشت.

رییس‌جمهور با تاكید بر اینكه باید نظم اقتصادی ظالمانه حاكم بر جهان به سمت عدالت ،تغییر و اصلاح شود ،تصریح كرد: تئوری تنازع بقا تئوری و قانون جنگل است و انسانی نیست نباید ارتباط و تعامل انسانها بر پایه تنازع باشد بلكه رابطه ها باید بر پایه عشق ، محبت، ایثار و فداكاری باشد.

دكتر احمدی نژاد گفت : باید همه ملت ها و دولت ها بصورت عادلانه در مدیریت جهان مشاركت فعال داشته باشند .

رییس جمهور با بیان اینكه طرح موضوعاتی مانند جنگ تمدن ها دروغی بزرگ و تاریخی است ، اظهار داشت : تمدن ها و فرهنگ های اصیل و انسانی مكمل و همسو با یكدیگر هستند و به همین خاطر ملت ها در جهان هیچ مشكل و درگیریی با یكدیگر ندارند و آنچه امروز در صحنه جهان خودنمایی می كند مقابله یك توحش، با فرهنگ و تمدن اصیل و انسانی است.

وی با تاكید بر اینكه نظم ظالمانه حاكم بر جهان باید به سمت عدالت و برادری حركت كند ، خاطر نشان كرد: اندیشه تنازع بقاء یك تئوری ضد انسانی و حیوانی است؛ ارتباط و تعامل بین انسان ها نباید بر پایه جنگ، تبعیض ، برتری جویی و تسلط بر دیگران استوار باشد بلكه باید این روابط بر اساس عدالت ، ایثار و فداكاری ایجاد شود .

دكتر احمدی نژاد با بیان اینكه قدرت های زورگو در همه عرصه ها به بن بست رسیده اند اظهار داشت : امروز دوره تاریخی آنها به پایان رسیده است و دلیل آن این است كه برای حل كوچكترین مساله خود به تهدید و سلاح متوسل می شوند . امروز سلطه گران باید به اشغالگری خود پایان داده و به مرزهای خود بازگردند در غیر این صورت حركت عمومی ملت ها آنها را وادار به چنین كاری خواهد كرد .

رییس جمهور گفت : سلطه گران هر قطعنامه ای كه علیه ملت ایران صادر می كنند ، در حقیقت سند محكومیت و رسوایی نظام برآمده از اندیشه خود را زیر سوال می برند .

وی در ادامه با تاكید بر اینكه ملت ایران اهل گفت و گو بر پایه منطق ، عدالت و احترام است ، خاطر نشان كرد: بدخواهان ملت ایران اگر خیال كنند با در دست گرفتن چماق تهدید می توانند در گفت و گو با ملت ایران امتیاز بگیرند بدانند كه هرگز چنین اتفاقی نخواهد افتاد .

دکتر محمود احمدی نژاد

برای گفت‌وگو با رییس‌جمهور آمریكا در سازمان ملل آماده هستم

وی در ادامه با اشاره به اینكه اخیراً دولت آمریكا اعلام كرده كه آماده گفت و گو با ایران در سطوح بالا است ، گفت : ملت ایران همواره اهل گفت و گو بوده است و پیش از حضور در نشست های سالانه سازمان ملل همواره بر گفت و گو با آقای بوش و در سال گذشته نیز برای گفت و گو با آقای اوباما اعلام آمادگی كردیم.

رییس جمهور گفت : امسال هم آمادگی دارم در نشست مجمع عمومی سازمان ملل به صورت رو در رو و كاملا آزاد و با حضور رسانه ها مسائل جهانی را با آقای اوباما به گفت و گو بنشینیم و افكار عمومی قضاوت كنند كه راه حل چه كسی برای مدیریت جهان كارساز و راهگشاست .

دكتر احمدی نژاد اضافه كرد: ایران از شعار تغییر آقای اوباما استقبال كرد اما متاسفانه رییس جمهور آمریكا از فرصت های تاریخی استفاده نكرد شاید به این علت كه در محاسبات خود بیش از اندازه به صهیونیست ها بها می دهد در حالی كه صهیونیست ها یك حزب سیاسی بیشتر نیستند و باید منافع ملت ها را مورد توجه قرار داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به صدور قطعنامه از سوی دشمنان علیه ایران اشاره كرد و گفت: آنها باصدور قطعنامه ایران را تهدید به تحریم می كنند در حالی كه امروز پیامی كه از سوی ایران منتشر می شود پیامی انسانی و سرشار از رحمت است. آنها نمی توانند از انتشار و جاری شدن این پیام كه مانند رودخانه زلال و خروشانی درحال حركت است با ریختن زباله جلوگیری كنند.

رییس‌جمهور افزود: علت هیاهوها و تبلیغات دشمنان علیه ایران به بن بست رسیدن آنها در همه عرصه های گوناگون است. آنها قادر نیستند در عرصه های مدیریت ، اقتصاد و سیاست مساله ای را حل كنند و دوره تاریخی آنها به پایان رسیده است.

دكتر احمدی‌نژاد با بیان اینكه امروز موج جدیدی ایجاد شده و دوران جدیدی آغاز شده است، خاطر نشان كرد: این موج جدید مبتنی بر كرامت انسانی، یگانه پرستی، عدالت ، برادری و دوستی است.

رییس‌جمهور با اشاره به تهدیدات رژیم صهیو نیستی مبنی بر حمله  به ایران تصریح كرد: این رژیم كوچكتر از آن است كه در معادلات ایران قرار بگیرد در گذشته آمریكایی ها این رژیم را به منطقه تحمیل كردند تا منافع خود را بواسطه آن در منطقه خاورمیانه تامین كنند اما امروز خودشان به منطقه آمدند تا رژیم صهیونیستی را حفظ كنند. امروز این سوال مطرح است كه آیا دولت آمریكا تحت سیطره صهیونیست ها است و یا صهیونیست ها تحت سیطره آمریكا قرار دارند. آنها ادعا می كنند به قوم یهود ظلم شده است در حالی كه هیچ ظلمی به یهودیان بزرگتر از این نشده است كه صهیونیست ها می گویند ما یهودی هستیم.

دکتر محمود احمدی نژاد

دكتر احمدی‌نژاد با تاكید بر شكست سلطه گران در برابر ملت ایران تصریح كرد: آنها در حقیقت در برابر عدالت و انسانیت شكست می خورند و امروز ایران محور انسانیت و عدالت خواهی در دنیا است به همین دلیل گفتگو ها هم باید بر پایه عدالت و احترام باشد. ملت ایران همواره حق طلب بوده اند بنابراین حرف حق را می پذیرند.

رییس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود  با تاكید بر اهمیت ساختن ایران گفت: امروز ساختن ایران تنها خدمت به ایرانی ها نیست بلكه تقویت جبهه عدالت و ارائه الگویی به بشریت است البته این بدان معنا نیست كه اگر در نقاط دیگر دنیا فعالیت می كنیم به بشریت خدمت نكرده ایم زیرا ایرانی ها در هر كجای دنیا كه باشند، ایرانی هستند، ایرانی‌ها انسان‌هایی پاك، امین عدالتجو و صمیمی می باشند و باورم این است كه هر ایرانی در هر جای عالم كه حضور دارد پرچمی برای سرافرازی، عزت و افتخار ایرانیان است.

دكتر احمدی‌نژاد خاطر نشان كرد: امروز هر ایرانی یك رستم، آرش، سیاوش و یك رزمنده دلاور برای دفاع از حیثیت، شرف و استقلال ایران زمین است. امروز ملت ایران در یك مقطع سرنوشت ساز تاریخی قرار گرفته‌اند و ایرانیان در محور موج جدیدی هستند كه متعلق به آینده است.

رییس جمهور در ابتدای اظهارات خود با اشاره به سخنان ریچارد فرای یكی از مهمانان حاضر در این نشست مبنی بر اینكه آرزو دارد پس از مرگ در كنار زاینده‌رود دفن شود، اظهار داشت: آقای فرای، ملت ایران علاقمند هستند خودتان در ایران حضور داشته باشید. ضمن اینكه از طرف مردم كشورم یك واحد مسكونی در اصفهان به شما هدیه می‌شود كه تا هر زمانی كه علاقه داشتید در آنجا زندگی كنید.

منبع:پایگاه ریاست جمهوری اسلامی ایران

تنظیم:س.آقازاده