تبیان، دستیار زندگی
تقدیر ضرغامی از مجموعه داستانی به کجا چنین شتابان
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

"به کجا چنین شتابان" شجاعانه بود

عزت الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما از هنرمندان و دست اندرکاران سریال "به کجا چنین شتابان" به کارگردانی ابوالقاسم طالبی قدردانی کرد.

به کجا چنین شتابان

عزت الله ضرغامی در این دیدار با تاکید بر تاثیر مجموعه های نمایشی، طرح هوشمندانه موضوعات روز در قالب داستانهای جذاب را از مهمترین وظایف رسانه ملی در پاسخ به نیاز مخاطبان برشمرد و با تشکر از تلاشهای ارزنده هنرمندان و دست اندرکاران این مجموعه  نمایشی افزود: انتخاب درست موضوع و پرداخت هنرمندانه  به آن موجب موفقیت سریال به کجا چنین شتابان در کسب رضایت مخاطبان شد.

وی شجاعت در طرح موضوعات روز جامعه به ویژه مسائل مربوط به جوانان را از دغدغه های  دست اندرکاران رسانه ملی ذکر کرد و گفت: تلاش های ارزشمند هنرمندان و سازندگان مجموعه های نمایشی باید معطوف به ارتقاء سطح آگاهی مخاطبان و شناسایی دقیق آسیبهای اجتماعی و ارائه هوشمندانه مشکلات در قالب هنر نمایش باشد و مجموعه تلویزیونی "به کجا چنین شتابان" با ظرافت و شجاعت و بهره گیری از عوامل حرفه ای و متعهد به خوبی این وظیفه را انجام داد.

رئیس سازمان صدا وسیما با بیان اینکه بررسی های دقیق محتوایی نشان می دهد در این سریال 45 پیام مهم دینی، اخلاقی و اجتماعی هنرمندانه طراحی و به صورت باورپذیر به بینندگان منتقل شده افزود: ویژگی این اثر تلویزیونی این است که با پاکترین روش ها، ناپاکی هایی را که در اثر غفلت انسان دامنگیر او می شود در معرض دید و قضاوت بینندگان قرار داد.

ضرغامی کارگردان این سریال را فردی حرفه ای، متعهد و شجاع در بیان مسائل و مشکلات جامعه معرفی و تصریح کرد: در پرتو کارگردانی درست، حرفه ای و آگاهانه است که می توان یک کار نو با تمام مشخصات مورد نیاز و علاقه مردم تولید

رئیس سازمان صدا وسیما با بیان اینکه بررسی های دقیق محتوایی نشان می دهد در این سریال 45 پیام مهم دینی، اخلاقی و اجتماعی هنرمندانه طراحی و به صورت باورپذیر به بینندگان منتقل شده افزود: ویژگی این اثر تلویزیونی این است که با پاکترین روش ها، ناپاکی هایی را که در اثر غفلت انسان دامنگیر او می شود در معرض دید و قضاوت بینندگان قرار داد

کرد و توجه به پژوهش های اجتماعی و روانشناختی پشتوانه موفقیت کار های هنری و فرهنگی است.

ابوالقاسم طالبی کارگردان  سریال "به کجا چنین شتابان" در آغاز این دیدار با قدردانی از هنرمندان و دست اندر کارانی که وی را در تولید این اثر یاری کرده اند، گفت: تلاش کردیم در این سریال از مفاهیم بلند قرآنی و دستورات حیات بخش دین مبین اسلام در طراحی پیام در حد توان استفاده کنیم.

وی توجه به خانواده، احترام به بزرگان و جایگاه آنها، اخلاقمداری در کنار بیان معضلات و مشکلات اجتماعی را از ویژگی های این سریال بر شمرد.

به گزارش مهر، در ادامه هنرمندان و دست اندر کاران این سریال نظرات خود را در خصوص مسائل مختلف با رییس رسانه ملی در میان گذاشتند.


گروه هنر تبیان