تبیان، دستیار زندگی
دبیر هشتمین جشنواره سراسری شعر و داستان جوان مرکز آفریشنهای ادبی حوزه هنری(از آسمان سبز) برگزاری این جشنواره را فرصتی برای دیدار نویسندگان و شاعران جوان شهرستانی و گسترش ارتباطات آنها عنوان کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جشنواره"از آسمان سبز"برای شاعران و نویسندگان جوان

جشنوارهاز آسمان سبزبرای شاعران و نویسندگان جوان

جشنواره "از آسمان سبز" فرصتی برای گسترش ارتباطات جوانان است

دبیر هشتمین جشنواره سراسری شعر و داستان جوان مرکز آفریشنهای ادبی حوزه هنری(از آسمان سبز) برگزاری این جشنواره را فرصتی برای دیدار نویسندگان و شاعران جوان شهرستانی و گسترش ارتباطات آنها عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست مطبوعاتی هشتمین جشنواره سراسری شعر و داستان جوان با عنوان "از آسمان سبز" صبح دوشنبه 11 مرداد در حوزه هنری برگزار شد و در آن افسون امینی دبیر جشنواره و خسرو آقایاری مدیر امور ادبی استانهای حوزه هنری به تشریح این جشنواره و اهداف  آن پرداختند.

جشنواره روند رو به رشد دارد

امینی گفت: در جشنواره سراسری شعر و داستان جوان برخلاف بسیاری از همایشهای مشابه ما شعارهای کلی و فرمایشی مانند یافتن استعدادهای جدید و... سر نمی‌دهیم بلکه تنها عنوان می‌کنیم این جشنواره فرصتی است تا جوانان فعال در زمینه ادبیات در استانها در کنار هم جمع شوند و با هم دیدار داشته باشند.

وی روند برگزاری جشنواره شعر و داستان جوان را در چند سال اخیر یک روند رو به رشد توصیف کرد و توضیح داد: جوانان برخی استانها در زمینه شعر و برخی استانها در زمینه داستان استعدادهای درخشانی از خود نشان داده‌اند از این رو برخورد رو در رو و نزدیک این گروه‌ها با هم می‌تواند نقش مثبتی در ارتقای کیفی آثار آنان داشته باشد.

امینی برگزاری جلسات شعر خوانی و داستان‌خوانی، بازدید از اماکن دیدنی، گردش آزاد در استان میزبان و اجرای موسیقی محلی در مراسم افتتاحیه و اختتامیه را از جمله برنامه‌های تدارک یافته برای هشتمین جشنواره سراسری شعر و داستان جوان حوزه هنری اعلام کرد.

گره خوردن ادبیات و بهداشت روانی

در ادامه این نشست آقایاری این جشنواره را ادامه مجموعه فعالیتهای ادبی مرکز آفریشنهای ادبی حوزه هنری دانست و گفت: جشنواره سراسری شعر و داستان جوان از 8 سال پیش آغاز شده است و حاصل تلاشهای کارگاه‌هایی است که در طول این سالها در استانها برپا می‌شود.

مدیر امور ادبی استانهای  حوزه هنری عنوان کرد: اغلب جوانانی که در این جشنواره دو روزه شرکت می‌کنند در جشنواره فصل که درهر استان برگزار می‌شود برگزیده شده‌اند و بعد در جشنواره‌های فصل استانها شرکت کرده‌اند وهم‌اکنون در این جشنواره که به صورت کشوری برپا می‌شود حضور می‌یابند؛ درواقع جشنواره "از آسمان سبز" نشان‌دهنده ماحصل همه این تلاشهاست.

آقایاری تفاوت این جشنواره را با جشنواره‌های مشابه استمرار آن و نگاه مبرا از سیاست دانست و توضیح داد: ما در جشنواره شعر و داستان جوان هرگز موضوعی انتخاب نکرده‌ایم و تنها هدف ما به غیر از هدف پرورش استعدادهای هنری و ادبی، هدف تربیتی و اجتماعی آن بوده است.

وی ادامه داد: هدف اصلی این است که جوانان به بیان خویشتن خود بپردازند و فرصتی برای  گره خوردن ادبیات و بهداشت روانی جوانان فراهم کنیم.

هشتمین جشنواره سراسری شعر و داستان جوان (از آسمان سبز) 24 و 25 شهریور درشهر ساری برگزار می‌شود. موضوع آثار در این جشنواره آزاد و شرط سنی شرکت‌کنندگان در آن 17 تا 25 سال است.

آخرین مهلت ارسال آثار تا پایان مردادماه 89 است و علاقمندان می‌توانند آثار خود را به تهران، خیابان حافظ، تقاطع سمیه، حوزه هنری، طبقه سوم، مرکز آفرینشهای ادبی ارسال کنند. همچنین می‌توان از پست الکترونیکی azasemanesabz@gmail.com برای ارسال آثار استفاده کرد.

بخش ادبیات تبیان