تبیان، دستیار زندگی
جشنواره خدمات شهری و مشارکت شهروندی عصر یکشنبه در محل دائمی نمایشگاههای شهرداری تهران گشایش یافت....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جشنواره خدمات شهری و مشارکت شهروندی پایتخت گشایش یافت

جشنواره خدمات شهری و مشارکت شهروندی

جشنواره خدمات شهری و مشارکت شهروندی عصر یکشنبه در محل دائمی نمایشگاههای شهرداری تهران گشایش یافت.

جشنواره خدمات شهری و مشارکت شهروندی عصر یکشنبه با حضور محمد باقر قالیباف شهردار تهران، معاون خدمات شهری و روسای سازمانهای زیرمجموعه در محل دائمی نمایشگاههای شهرداری تهران گشایش یافت.

در حاشیه این جشنواره نشست خبری با حضور مدیر عامل معاونت خدمات شهری، مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز، رئیس سازمان ساماندهی مشاغل، رئیس اداره محیط زیست و مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران برگزار شد.

قبادی دبیر اجرایی این جشنواره با اشاره به اینکه با برپایی این نمایشگاه قصد طراحی مکانیسمی را داشتیم که به ارائه مطلوب تر و عمیق تر خدمات شهری به شهروندان بپردازد، گفت: بسیاری از خدمات شهری به دلیل عدم شناخت مردم از این خدمات با وجود هزینه های مالی بالا ماندگاری کمی دارند.

مجید قبادی افزود: هدف از برگزاری این نمایشگاه ارائه شناختی دقیق و عمیق از خدمات شهری به شهروندان است.

وی با بیان اینکه بازاریابی و ارائه خدمات به مردم در محل سکونتشان یکی از راههایی است که هزینه های نگهداری شهر را کاهش می دهد اظهار داشت: همه سازمانهای تحت مجموعه معاونت خدمات شهری شهرداری تهران در چهار موضوع محیط زیست اقتصاد، خدمات ایمنی و نماد عمومی و فضای سبز به ارائه خدمت می پردازند.

جشنواره خدمات شهری و مشارکت شهروندی

در ادامه این نشست معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: امسال برخلاف سالهای قبل سعی شده در کنار فضای نمایشگاه از جشنواره های مفید، جنگ، نشستهای آموزشی و نشستهای تخصصی استفاده شود.

حسین کلخورانی با اشاره به اینکه در ساختن شهری ایده آل نیاز به مشارکت و همکاری جدی شهروندان است تاکید کرد: مشارکت بیشتر شهروندان در افزایش میل و اعتقاد قلبی آنها برای تبدیل کردن شهر تهران به محیطی سالم بسیار اثر گذار است.

وی ادامه افزود: به عنوان مثال در تعویض برخی معابر یا اجرای پروژه هایی نظیر پروژه بزرگراه امام علی و صیاد شیرازی با همکاری مردم روبرو شدیم.

کلخورانی با تاکید براینکه تبدیل شدن شهر تهران به شهری ایده آل براساس طرحی در شهرداری تهران آغاز شده اظهار داشت: مشارکت شهروندان از چند سال گذشته نسبت به اکنون در وضعیت بهتری است.

وی افزود: اعتراض برخی از مردم به المانهای شهری و همچنین نمودارهای مراکز 137 و 1888 سازمان نظارت بازرسی شهر تهران حاکی از مشارکت شهروندان در اعلام نظر نسبت به موضوعات مختلف شهری است.

رونمایی از مجسمه امیرکبیر

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در ادامه این نشست از رونمایی مجسمه تمام قد امیر کبیر که به تازگی از کشور ایتالیا وارد ایران شده است خبر داد و افزود: مجسمه امیر کبیر در محل نمایشگاه جشنواره خدمات شهری و مشارکت شهروندی با همکاری سازمان زیباسازی در برنامه افتتاحیه رونمایی می شود.

وی افزود: در زمان مناسب این مجسمه به محلی که مورد پیشنهاد سازمان زیباسازی شهرداری تهران است انتقال داده می شود.

جشنواره خدمات شهری و مشارکت شهروندی

در ادامه مدیر عامل سازمان فضای سبز و پارکهای شهرداری تهران با اشاره به اینکه با وجود درجه حرارت بالای تهران که در طول 70 سال گذشته بی سابقه بوده است شهر تهران شاهد خزان درختان نبوده است اظهار داشت: براساس طرحی با اصول مناسب تناوب در آبیاری و کوتاه کردن فواصل آبیاری و زمان مناسب از خزان زودرس درختهای تهران جلوگیری کردیم.

مختاری در ادامه درباره وضعیت نگهداری درختان خیابان ولی عصر تهران اظهار داشت: درختان خیابان ولی عصر تهران با قدمت زیادی به عنوان یکی از سرمایه های ملی قلمداد می شوند و در حال حاضر مشاور شهرداری تهران که استاد دانشگاه در زمینه زیست محیطی در دانشگاه تهران است در حال مطالعه روی این درختان است.

وی افزود: بر اساس طرحی 48 سازمان که فاضلاب خود را از میدان ونک تا پارک ساعی به جوی خیابان وارد می کردند شناسایی شده و از طریق مراجع قانونی نسبت به این اقدام آنها جلوگیری می شود.

مختاری اظهار داشت: 96 درصد از فضای سبز تهران از آب خام و جاری استفاده می کنند.

تنظیم: هومن بهلولی