تبیان، دستیار زندگی
آیا می‌دانستید که این حیوانات تنها چند سال دیگر روی کره زمین حیات دارند؟از بین رفتن محیط زیست،شکار بی‌رویه،تجارت و پدیده‌ گرم شدن زمین و الودگی از جمله دلایل انقراض نسل حیوانات ذکر شده است. در نهایت اینکه انسانها هستند که دلیل اصلی انقراض نسل حیواناتند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایستگاه آخر حیوانات

آیا می‌دانستید که این حیوانات تنها چند سال دیگر روی کره زمین حیات دارند؟از بین رفتن محیط زیست،شکار بی‌رویه،تجارت و پدیده‌ گرم شدن زمین و الودگی از جمله دلایل انقراض نسل حیوانات ذکر شده است. در نهایت اینکه انسانها هستند که دلیل اصلی انقراض نسل حیواناتند.

ببر بنگال

ببر بنگال را معمولا برای استفاده از پوستش شکار می‌کنند.در حال حاضر تنها 30 تا 50 ببر بنگال در ناحیه کین‌زو چین وجود دارد. تجارت پوست ببر بنگال در حاضر بسیاری از بازارهای سیاه را فعال کرده است.

ببر بنگال

فیل‌های آسیایی

فیل‌های آسیایی به دلیل عاج‌شان شکار می‌شوند تا در بازار سیاه به فروش برسند.جنگل زدایی بی‌رویه یکی دیگر از دلایل انقراض این نسل حیوانات است.

فیل

گوریل

جنگل‌زدایی یکی از دلایل کاهش جمعیت گوریل‌هاست. شکار توسط بومی‌ها به خاطر گوشت و به خصوص دستهای این حیوان-که گفته می‌شود شانس به همراه می‌آورد- نسل این حیوان را به خطر انداخته است.

گوریل

لاک‌پشت‌های غول‌پیکر

تجارت لاک‌پشت در کشورهای ناحیه اروپا ممنوع است اما همچنان در کشورهای آسیایی و آفریقایی ادامه دارد.هر ساله دهها هزار لاک‌پشت توسط تاجران و توریستها خرید و فروش می‌شود.به عنوان مثال در هنکگ‌کنگ،مالزی،تایلند و سنگاپور لاک‌پشتها با 5 یورو مورد معامله قرار می‌گیرند.لاک لاک‌پشتها برای زیورآلات و مصارف تزیینی به کار می‌رود. جالب است بدانید که هر ساله 3 هزار لاک‌پشت بدین شکل سلاخی می‌شوند.

لاک پشت

گرگ

نسل گرگها نیز در معرض انقراض قرار دارد.تصادفات جاده‌ای،افزایش میزان سگ‌های بیمار،ازبین رفتن محیط زیست،شکار و ابتلا به بیماری از مهمترین دلایل انقراض این حیوان است.بسیاری از گرگها شرایط زاد و ولد در محیط زندگیشان را ندارند و همین مسئله سبب به خطر افتان نسل گرگها شده است.

گرگ

پاندا

همه ما می‌دانیم که پانداها بیش از همه در معرض انقراض قرار دارند.پانداها تنها از برگهای درختان بامبو تغذیه می‌کنند.پانداها خرسهایی بسیار حساسی هستند ، در صورتی که به اندازه کافی بامبو وجود نداشته باشد،‌پانداها می‌میرند.جنگل‌زدایی یکی از دلایل اصلی انقراض این حیوان زیباست.

پاندا

پلنگ برفی

پلنگ برفی به دلیل تجارت بی‌رویه پوست و استخوان آنها توسط انسانها در معرض خطر جدی انقراض قرار دارد.می‌پرسید چرا استخوان؟ استخوان‌های این حیوان کمیاب در ساخت گیاهان دارویی در کشورهای آسیایی به کار برده می‌شود و همین مسئله حیات آنها را به خطر انداخته است.از آنجایی که این حیوان همواره از گوشت گله‌های گوسفند تغذیه می‌کند همواره مورد ضرب و شتم دامداران محلی نیز قرار می‌گیرد.

پلنگ برفی

وال‌

والها به دلیل شکار بی‌رویه ماهیگیران بالاخص در کشور ایسلند در معرض خطر انقراض قرار دارند.

وال

اوران‌گوتان

اوران‌گوتان‌ها به دلیل اینکه کشت و کار کشاورزان را ویران می‌کنند،همواره در معرض خشم کشاورزان بوده‌اند.کشتار بی‌رویه اوران‌گوتان‌ها به شدت نسل این حیوان را تهدید می‌کند.

اوران‌گوتان

فک

فک‌ها به دلیل شکار بی‌رویه توسط انسانها برای استفاده از گوشت و چربی آنها در حال نابودی هستند.شکار این حیوان در بسیاری از مواقع بسیار شکنجه‌آور بوده و در پاره‌ای اوقات این حیوان به صورت زنده سلاخی می‌شود.

فک

کوسه

شکار بی‌رویه برای استفاده از گوشت این جانور و ساخت دارو از بدن این حیوان نسل کوسه‌ها را به شدت در معرض تهدید قرار داده است.دندانهای این حیوان نیز برای ساخت گردن‌بند به کار می‌رود و در میان توریستها مشتری فراوانی دارد.از آنجایی که باله‌های کوسه مشتری فراوانی دارد،‌به وفور از سوی ماهیگیران شکار می‌شود.در بسیاری از مواقع ماهیگیران کوسه‌ها را گرفته و باله‌های آن را جدا و دوباره آنها را به درون آب می‌اندازند. کوسه‌های بیچاره چون دیگر نمی‌توانند به مسیر خود ادامه دهند،بعد از مدتی محکوم به مرگ می‌شوند.

کوسه

خرس قطبی

خرسهای قطبی به دلیل گرم‌شدن زمین و کمبود غذا و ماهی، آب‌شدن یخ‌ها در محل زندگیشان به شدت در معرض تهدید قرار دارند،‌به گونه‌ای که طی ماههای اخیر در کانادا مواردی از همنوع‌خواری در میان آنها نیز دیده شده است.

خرس قطبی

تنظیم: مرادی

منبع:خبرآنلاین