تبیان، دستیار زندگی
مسئولان پتروشیمی تبریز مدعی‌اند با هماهنگی مسئولان برگزاری مسابقه‌ها، داخل بطری‌ها، نوشابه غیر الکلی ریخته بودند ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

داخل بطری‌ها نوشابه بود

 رکابزنان ایرانی

مسئولان پتروشیمی تبریز مدعی‌اند با هماهنگی مسئولان برگزاری مسابقه‌ها، داخل بطری‌ها، نوشابه غیر الکلی ریخته بودند.

به احتمال زیاد کمیته انضباطی رکابزنان پتروشیمی تبریز منتفی است. دو سه روز بعد از هیاهویی که درباره تیم دوچرخه سواری تبریز به خاطر شادی با هدایای غیراسلامی در تور چین هایلک به پاشد، فدراسیونی ها با  نکوهش  کار رکابزنان با تجربه و ملی پوش این تیم از احضار آنها به کمیته انضباطی خبر دادند و حتی احتمال محرومیتشان از تیم ملی برای بازیهای آسیایی گوانگ‌ژو گفتند.

اما وقتی تیم به ایران برگشت، وضعیت جور دیگری شد و حتی فدراسیون از آن التهاب گذشته اش فاصله گرفت .خاتون‌آبادی سرمربی تیم که هنوز از این قضیه سر در نمی‌آورد می‌گوید: «قاضی آن است که صحبت های دو طرف را بشنود. ما اینجا نبودیم که برایمان برنامه سازی کردند. خبر هم نداشتیم. وقتی شنیدیم هم تعجب کردیم.»

او درباره حضور تیمش در تور چین هایلک می گوید: «سه سال است که تیم پتروشیمی تبریز در این تور حاضر می‌شود، آن هم نه به واسطه فدراسیون، که uci تیم ما را از بین 100 تیم دوچرخه سواری دنیا انتخاب کرده و حتی دعوتنامه تور هم مستقیم برای باشگاه می‌آید نه فدراسیون. همه تیم‌ها هم طبق مقررات باید در مراسم اختتامیه حاضر باشند وگرنه هم جریمه نقدی می‌شوند و هم محرومیت برایش تعیین می‌شود.»

او درباره شادی رکابزنانش با هدیه غیر اسلامی اسپانسر تور روی سکو می‌گوید: «این رسم همه تورهای معتبر دوچرخه‌سواری است. البته ما می دانیم و قبول داریم که خوردنش حرام است و پاشیدن آن با لباس ورزشی کار خوبی نیست. به همین خاطر سه سال پیش مشکل را در مذاکره با مسئولان حل کردیم. قرار شد ما به خاطر اعتقاداتمان محتویات بطری را خالی کرده و نوشابه معمولی گازدار و نمک در آن بریزیم تا هم نوشابه غیرشرعی نباشد و هم مراسم را به‌هم نزنیم.»

سرمربی پتروشیمی تبریز معتقد است مسئولان باشگاه هم در جریان این قضیه هستند: «رئیس عقیدتی سیاسی و رئیس حراست باشگاه هم این مساله  را می‌دانند.» او بیشتر از هر چیزی به خاطر زیر سئوال بردن زحمت تیمش و دوچرخه سوارانش ناراحت است: «بچه های من زحمت کشیدند و مقام آوردند. آن هم مقامی تاریخی. حالا به جای تقدیر از این تیم این مسائل را مطرح می‌کنند. سئوال من این است که چرا سال های قبل این اتفاقات رخ نمی داد. اینترنت هم که امسال کشف نشده. من تنها به این نتیجه رسیده‌ام که مخالفان آقای زنگی‌آبادی در فدراسیون می‌خواهند با این مسائل او را برکنار کنند. البته او هم به جای حمایت از ما جور دیگری صحبت کرده است.»

داخل بطری ها نوشابه بود

خاتون آبادی درباره تشکیل کمیته انضباطی می‌گوید: «من تلفنی با آقای زنگی آبادی که صحبت کردم اصرار کردم زودتر کمیته انضباطی تشکیل شود تا زودتر این مسائل خاتمه پیدا کند. اما از کمیته انضباطی هنوز نامه‌ای در این باره به باشگاه نیامده.»

او حتی محرومیت  احتمالی را که ممکن است نتیجه رای کمیته انضباطی  برای رکابزنانش باشد را قبول ندارد:

«محرومیت برای چه؟ آنها که گناهی نکرده‌اند. دو ماه دیگر آنها باید در گوانگ‌ژو پا بزنند. تیم باید آماده برود اما برای تضعیف دوچرخه سواران این کارها را می کنند. حتی درباره غیر شرعی بودن یا نبودن این کار هم روحانیون باید نظر دهند نه هرکس.»

او از شکایت باشگاهش علیه فردی می گوید که این مسائل را مطرح کرده :«کمیته انضباطی هم معیارهایی دارد. درحالی که اتفاق غیر شرعی نیفتاده اما ما را قصاص قبل از جنایت کرده اند،تهمت زده اند ما هم از این فرد شکایت می کنیم.» علی زنگی آبادی رئیس فدراسیون دوچرخه سواری که حالا همه دفاعیات خاتون آبادی راشنیده و البته جو را آرام‌تر می‌بیند می‌گوید: «بعداز شنیدن حرفهای بچه‌ها و مسئولان تیم پتروشیمی از چین استعلام می‌کنیم. آنها می‌گویند نوشابه غیر الکلی در بطری ریخته‌اند و البته با هماهنگی مسئولان برگزار کننده. این مساله به بررسی نیاز دارد و جواب چینی ها این سوءتفاهم را از بین می‌برد.»

البته تشکیل کمیته انضباطی هم به نتیجه این بررسی‌ها ربط دارد. رئیس فدراسیون می‌گوید: «اگر چینی ها این قضیه را تایید کنند، کمیته انضباطی و محرومیتی در کار نیست. فکر می کنم همه مسائل در هفته آینده معلوم می‌شود؛ با آمدن جواب چینی‌ها.

هرچند طبق قانون uci تبلیغات سیگار و مشروبات الکلی در دوچرخه سواری ممنوع است.»

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری