تبیان، دستیار زندگی
آیا دوست دارید یک تغییر کوچکی در برنامه ی غذایی تان بدهید؟ مثلاً به جای مصرف سبزی ها و گیاهان قدیمی، یکی از سبزی های...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اثرات مفید بامبو در سلامتی

بامبو

آیا دوست دارید یک تغییر کوچکی در برنامه ی غذایی تان بدهید؟ مثلاً به جای مصرف سبزی ها و گیاهان قدیمی، یکی از سبزی های آسیایی را به صورت خلاقانه وارد رژیم غذایی تان کنید؟ یکی از آن ها، که هم سالم است و هم کم کالری، جوانه ی بامبو نام دارد.

شاخه های مغذی گیاه بامبو علاوه بر این که فواید شگفت انگیزی بر روی سلامت دارند، به راحتی در دسترس ما قرار دارند.

فواید جوانه های بامبو

تنظیم سطوح کلسترول: در یک مطالعه که اخیراً در مجله ی " تغذیه " منتشر شده است، نشان داده شده زنانی که ساقه های تازه رویش پیدا کرده ی بامبو را به مدت 6 روز مصرف کردند، میزان LDL کلسترول شان به طور متوسط حدود 1/16 میلی گرم به دسی لیتر در مقایسه با گروه کنترلی که این گیاه را مصرف نکرده بودند، کاهش پیدا کرد. این خبر خوبی است برای کسانی که به دنبال یک راه طبیعی برای پایین آوردن کلسترول شان بدون عوارض جانبی داروهای شیمیایی هستند.

بامبو

ارتقاء سلامت دستگاه گوارش: در یک مطالعه ی دیگر که در همان مجله منتشر شد، نشان داده شده زنانی که از جوانه ی بامبو استفاده می کردند، حرکات روده ای بیشتری در مقایسه با گروه کنترل که آن را استفاده نمی کردند، داشتند.

این کمک به سلامت و عملکرد بهتر روده ها به دلیل فیبر بالای موجود در بامبو می باشد.

اغلب افراد به اندازه ی کافی فیبر نمی خورند در حالی که یک واحد یعنی حدود نصف لیوان جوانه ی بامبو یک راه ساده و سالم و کم کالری برای دریافت فیبر کافی و پیشگیری از یبوست است.

بامبو

کالری پایین: هر 100 گرم جوانه ی بامبو فقط حدود 27 کیلوکالری انرژی دارد. ترکیبی از فیبر بالا و کالری پایین آن به شما کمک می کند تا احساس سیری کنید و نیازی به مصرف اسنک ها و میان وعده های پُرکالری نداشته باشید؛ در نتیجه یک انتخاب خوب برای افرادی است که می خواهند وزن شان را کاهش دهند.

کنترل فشار خون: جوانه های بامبو یکی از بهترین منابع پتاسیم است. همان طور که می دانید، پتاسیم ماده ی معدنی ای است که ثابت شده به کاهش فشار خون کمک می کند. یک فنجان جوانه ی بامبو نیمی از نیاز روزانه ی شما به پتاسیم را تأمین می کند.

فیتونوترنیت ها: شاخه های تازه سبز شده ی بامبو یک منبع خوب فنولیک اسید که یک ترکیب آنتی اکسیدان و ضد التهاب است، می باشد. خاصیت ضدالتهابی فنولیک اسید می تواند یک نقش بسیار حیاتی در کاهش خطر بیماری های مزمن گوناگون مانند بیماری های قلبی داشته باشد.

ترجمه: مریم مرادیان نیری – کارشناس تغذیه تبیان

اگر می خواهید با پزشکان سایت مشورت کنید، اینجا را کلیک کنید.

برای شرکت در بحث های انجمن سایت مرتبط با بهداشت و سلامت، اینجا را کلیک کنید.

* مطالب مرتبط:

بامبو فقط برای تزئین نیست

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.