تبیان، دستیار زندگی
موش‌های كه در سطح شهر تهران هستند، بیشتر بلژیكی بوده و با كالاها وارد كشور شده‌اند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

موش‌های بلژیكی در تهران

مدیر عامل شركت ساماندهی مشاغل شهر تهران گفت: موش‌های كه در سطح شهر تهران هستند، بیشتر بلژیكی بوده و با كالاها وارد كشور شده‌اند.

موش

كمال علیپور در گفت‌وگو با فارس با اشاره به بحث موش‌ها در تهران، گفت: سم‌هایی كه برای از بین بردن موش‌ها استفاده می‌شود به مراتب ضررش بیشتر است.

وی با بیان اینكه لازمه مبارزه با این جانور موذی اصلاح اقدامات عمرانی است، گفت: باید معاونت فنی عمران و همچنین مناطق 22 گانه نهرها و جوی‌های آب را اصلاح كنند.

مدیر عامل شركت ساماندهی مشاغل شهر تهران ادامه داد: در صورتیكه مردم همكاری كرده و در نهرها زباله نریزند موش‌ها نیز رشد پیدا نمی‌كنند؛ چرا كه هر جا زباله زیاد باشد موش نیز زیاد است.

د به شهروندان آموزش‌های لازم داده شود تا بتوانیم برای از بین بردن این جانور موذی اقدامات مؤثری انجام دهیم

علیپور با بیان اینكه همچنین باید اقدامات آموزشی برای كاهش تعداد موش‌ها انجام دهیم، گفت: باید به شهروندان آموزش‌های لازم داده شود تا بتوانیم برای از بین بردن این جانور موذی اقدامات مؤثری انجام دهیم.

به گفته مدیر عامل شركت ساماندهی مشاغل شهر تهران، همچنین طعمه‌گذاری و سم‌پاشی‌ها همچنان انجام می‌شود.

وی به قراردادی كه بهمن سال گذشته با دانشگاه تهران و خواجه نصیرالدین مشهد بسته شده است اشاره كرد و گفت: با اساتید اهل فن در مباحث زیست محیطی قرارداد بسته تا وضعیت موش‌های تهران را بررسی كنند.

مدیر عامل شركت ساماندهی مشاغل شهر تهران ادامه داد: باید مطالعه و برنامه‌ریزی صورت گیرد تا بتوانیم اقدامات مؤثری برای از بین بردن این جانور موذی انجام دهیم.

به گفته علیپور، موش‌هایی كه در تهران وجود دارد بلژیكی هستند و با وسایل و كالا‌ها وارد كشور شده‌اند.

تنظیم برای تبیان: عطاالله باباپور