تبیان، دستیار زندگی
«سفرهای دور و دراز» با هدف ارتقای نگاه علمی در نوجوانان نسبت به محیط پیرامونشان و همچنین شناخت عرصه‌های فرهنگی و طبیعت ایران در حال تهیه است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سفرهای دور و دراز با ایرج میلانی

ایرج میلانی

 مجموعه «سفرهای دور و دراز» كاری از گروه كودك و نوجوان شبكه 2 سیماست كه جمعه‌ها از این شبكه پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شبكه 2 سیما «سفرهای دور و دراز» با هدف ارتقای نگاه علمی در نوجوانان نسبت به محیط پیرامونشان و همچنین شناخت عرصه‌های فرهنگی و طبیعت ایران در حال تهیه است.

این سفر‌ها مشابه سفرهای قبلی ایرج میلانی طبیعت‌شناس و برنامه‌ساز تلویزیون به منظور معرفی جاذبه‌های طبیعی و اقلیمی است، منتهی تفاوت عمده این برنامه با سایر برنامه‌های او در همراه بودن نوجوانان با او است.

ایرج میلانی ، تهیه‌كننده و كارگردان این برنامه گفت: «نوجوانانی كه در این برنامه همراه من هستند 11 تا 14 سال دارند و از بخش‌های این برنامه می‌توان به بازی در طبیعت، فكر كردن نوجوانان در طبیعت، آموزش حس جستجوگری به نوجوانان جهت شناخت بیشتر و... اشاره كرد.»

تا حال دو قسمت از این برنامه تولید شده كه «غار رودافشان واقع در جاده فیروزكوه» و «روستای دور افتاده دُروان از توابع البرز مركزی واقع در شمال كرج» در آن معرفی شده است.

به گفته تهیه‌كننده در برنامه‌های بعدی این مجموعه قرار است همراه نوجوانان به كندوكاو در خصوص سنگ الماس‌گونه؛ خانه‌هایی كه قبلا در زیرزمین بوده و الان بقایای آن باقی مانده است؛ طرز پخت آبگوشت با استفاده از انرژی خورشید؛ استراحت شبانگاهی نوجوانان در كنار سد و تماشای آبگیری سد در هنگام صبح و جوشیدن معدن نمك از سطح زمین پرداخته شود.

ساخت این مستند سمیه احمدلو (برنامه‌ریز و محقق)‌، احمد وخشوری، ایوب فنی، میرعباس خسروی، مهدی فرشادی (تصویربرداران)‌، مهدی جانبخش (صدابردار)‌، میرعباس خسروی (تدوین)‌ و ایوب فنی‌بهر (مدیر تولید)‌ همكاری كرده‌اند.

این برنامه در 26 قسمت 15 دقیقه‌ای روزهای جمعه ساعت 16 از شبكه 2 پخش می‌شود.


تنظیم برای تبیان : مسعود عجمی