تبیان، دستیار زندگی
آیت‌الله علم الهدی هشدار داد استاد حوزه علمیه گفت: با وجود افسانه خواندن مسئله امام زمان(عج) از سوی دشمنان دین و افراد منحرف، وظیفه داریم تا رویکردی عقلانی را وارد این حوزه کرده و روی آن به طور گسترده و عمیق کار نماییم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شبهه‌های جدید درباره امام زمان(عج)

علم الهدی

آیت‌الله علم الهدی هشدار داد:

با وجود افسانه خواندن مسأله امام زمان(عج) از سوی دشمنان دین و افراد منحرف، وظیفه داریم تا رویکردی عقلانی را وارد این حوزه کرده و روی آن به طور گسترده و عمیق کار نماییم.

به گزارش  مرکز خبر حوزه، آیت الله علم الهدی عصر امروز، در مراسم اختتامیه ستاد بزرگداشت دهه مهدویت که به همت هیئت و کانون خادم الرضا علیه السلام قم برگزار شد، با تأکید بر اهمیت مسئله مهدویت، اظهار داشت: متأسفانه امروز عده ای که در اصل،دشمنی با دین اسلام و فرهنگ غنی تشیع را دارند، با بیان این که هیچ انسانی نمی تواند بیش از هزارسال عمر کند، در صددند مسئله امام زمان(عج) را نوعی افسانه قلمداد کنند.

وی تأکید کرد: اگر این شبهه نوین که امام زمان عجل الله تعالی فرجه را افسانه می خواند، حل نشود، موفق به اجرای دقیق مسئله فرج و کمک به آن نخواهیم شد.

امام جمعه مشهد، تصریح کرد: وظیفه شیعیان و منتظران برای مبارزه با این شبهه نوینی که توسط افراد منحرف مطرح شده است، این است که با تبلیغات گسترده و البته اصولی، این مسئله را جا بیاندازیم که امام زمان(عج) زنده و منتظر آن روزی است که به امر خداوند متعال ظهور نماید.

وی ادامه داد: ما به عنوان شیعیان و منتظران امام مهدی(عج)، باید با اصلاح رفتار خویش و تلاش برای اصلاح جامعه، مقدمات ظهور ایشان را فراهم آورده و علاوه بر آن همواره در تبیین فرهنگ مهدویت برای افرادی که با این فرهنگ امید بخش به درستی آشنایی ندارند، تلاش نماییم.

یا صاحب الزمان

آیت الله علم الهدی، گفت: همانگونه که شیعیان واقعی در واقعه کربلاء دعوت امام حسین علیه السلام را لبیک گفتند و به یاری ایشان برخاستند، منتظران واقعی امروز نیز وظیفه دارند، که با اصلاح خویش به یاری امام زمان خویش بیاندیشند و هرلحظه آماده جان فشانی در راه مقدس ایشان باشند.

وی با بیان این که رویکرد شیعیان و منتظران امام زمان (عج) باید در مسئله مهدویت تغییر پیدا کند، گفت: امام زمان(عج) هر لحظه آماده فراهم شدن شرایط جهانی برای امر مقدس ظهور است و به همین دلیل شیعیان و منتظران واقعی وظیفه دارند تا با خودسازی، در حد توان خود شرایط ظهور ایشان را فراهم آورند.