تبیان، دستیار زندگی
رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران با اشاره به نقش پررنگ شركت‌های داخلی در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی تهران، از ثبت‌نام 520 شركت داخلی و 38 شركت خارجی برای حضور در این رویداد بزرگ چاپی خبر داد. این نمایشگاه 22 تا 25 شهریور ماه امسال ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حضور 558 شركت داخلی و خارجی در هفدهمین نمایشگاه چاپ تهران

نشست خبری هفدهمین نمایشگاه چاپ تهران

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران با اشاره به نقش پررنگ شركت‌های داخلی در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی تهران، از ثبت‌نام 520 شركت داخلی و 38 شركت خارجی برای حضور در این رویداد بزرگ چاپی خبر داد. این نمایشگاه 22 تا 25 شهریور ماه امسال برگزار خواهد شد.

علی نیكوسخن، صبح روز گذشته در نشست خبری هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی تهران با اشاره به حضور نمایندگان 14 كشور خارجی در این نمایشگاه اظهار داشت: این نمایندگان از كشورهایی مانند اتریش، آلمان، آمریكا، انگلیس، تایوان، امارات، لهستان، هلند، ژاپن، چین، كره‌‌جنوبی، هندوستان،‌ سوییس، عربستان و ... در نمایشگاه حضور خواهند یافت.

وی ادامه داد: با توجه به این كه نمایشگاه شانزدهم و هفدهم در فاصله زمانی شش ماه برگزار شده‌اند، ثبت‌نام شركت‌های خارجی به دلیل برگزاری دو نمایشگاه در یك سال میلادی، كاهش داشته است.

نیكوسخن با بیان این كه سه كشور در قالب كشوری در نمایشگاه حضور خواهند یافت، یادآور شد: مسوولان دولتی امور چاپ كشورهای چین، هند و سوئد، جدیدترین دستاوردها و نوآوری‌های خود را در حوزه چاپ و بسته‌بندی در نمایشگاه تهران عرضه می‌كنند. سایر كشورها نیز در قالب نمایندگی در این نمایشگاه شركت خواهند یافت.

عضو شورای سیاست‌گذاری هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی تهران تاكید كرد: به شركت‌های داخلی فضایی به وسعت 11 هزار متر مربع اختصاص خواهد یافت و به شركت‌های خارجی 855 متر غرفه واگذار خواهد شد.

نیكوسخن همچنین از برگزاری دو سمینار و دو كارگاه آموزشی در حاشیه این نمایشگاه خبر داد و افزود: این سمینارها با هدف ارتقا و افزایش سطح اطلاعات علمی و عملی مخاطبان و شركت‌كنندگان نمایشگاه پیش‌بینی شده‌اند.

نمایشگاه چاپ تهران

وی با اشاره به برخی فضاسازی‌های منفی درباره همزمانی نمایشگاه چاپ هفدهم و نمایشگاه چاپ تركیه، توضیح داد: امسال به دلیل تغییر زمان برگزاری نمایشگاه، كشور تركیه در نمایشگاه تهران حضور ندارد، ولی مشكلات و موانع این موضوع به یقین در سال‌های آتی برطرف می‌‌شود.

عضو شورای سیاست‌گذاری هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی تهران با بیان این كه متخصصان و كارشناسان ایرانی توانایی استفاده از دانش روز در این صنعت را دارند، گفت: صنعتگران حوزه‌های مختلف چاپ با وجود همه تحریم‌ها و فشارهای روانی، تمام تلاش خود را برای برگزاری هر چه با كیفیت‌تر نمایشگاه امسال به كار گرفته‌اند.

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران تصریح كرد: باید قوانین و مقررات جدید جایگزین قوانین محدود كنونی شود و مسوولان برای دسترسی آسان و بهتر صنعتگران حوزه چاپ به تسهیلات مالی و اعتباری، تمهیدات ویژه‌ای بیندیشند.

در ادامه این نشست، رییس اتحادیه صحافان تهران نیز در سخنانی با اشاره به برخی سخنان درباره نامناسب بودن فضای برگزاری این نمایشگاه گفت: محل دایمی نمایشگاه بین‌المللی تهران قدمت 45 ساله دارد و از استانداردهای روز دنیا در حوزه فضاهای نمایشگاهی دور است.

جلیل غفاری‌رهبر افزود: این فضا برای برگزاری نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی مساعد نیست، زیرا با نگاهی به استانداردهای نمایشگاه‌های چاپ در می‌یابیم كه در میان سالن‌های نمایشگاه باید یك فاضلاب جداگانه تعبیه شود.

وی با بیان این كه تخصیص مكان مناسب، خواست اصلی دست‌اندركاران برگزاری نمایشگاه است، ادامه داد: در این باره رایزنی‌های مختلفی در حال انجام است كه امیدواریم در سال‌های آینده به نتیجه بیانجامد.

هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی تهران از 22 تا 25 شهریور ماه امسال در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

نشست خبری هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی تهران، صبح امروز با حضور جلیل غفاری‌رهبر، رییس اتحادیه صحافان، حسن قاسمی، رییس اتحادیه لیتوگرافان و علی نیكوسخن، رییس اتحادیه چاپخانه‌داران و نمایندگان رسانه‌ها در ساختمان اتحادیه چاپخانه‌داران برگزار شد.

تنظیم: هومن بهلولی