تبیان، دستیار زندگی
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در پنجمین اجلاس دو سالانه بررسی ابعاد وجودی حضرت مهدی (عج) با یادآوری اینکه سازمان تبلیغات در راستای مدیریت مبانی در شاخه های مختلف خود را موظف و مسوول می داند ، برگزاری اجلاس فوق را اقدامی در این ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خاموشی: بحث ظهور منجی مختص دین اسلام نیست


رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در پنجمین اجلاس دو سالانه بررسی ابعاد وجودی حضرت مهدی (عج) با یادآوری اینکه سازمان تبلیغات در راستای مدیریت مبانی در شاخه های مختلف خود را موظف و مسوول می داند ، برگزاری اجلاس فوق را اقدامی در این راستا اعلام کرد و گفت: نیاز به مهدویت در شرایط امروز به شدت احساس می شود و می بایست بسترسازی های مناسب را داشته باشیم .

حجت الاسلام سید مهدی خاموشی بهره گیری از آراء و اندیشه های اندیشمندان را در این زمینه بسیار تعیین کننده عنوان کرد و افزود : به منظور برگزاری موثر اجلاس بررسی ابعاد وجودی حضرت مهدی(عج) از پژوهشها و آراء تبیین شده توسط این گروه در سطحی گسترده استفاده شده است.

وی با اعلام اینکه نتایج این تعاملات سال آینده در قالب 30 کتاب علمی پژوهشی به چاپ خواهد رسید تأکید کرد: جهان امروز شرایطی دارد که نیاز به مهدویت و نجات دهنده بسیار احساس می شود ، در این زمینه میل فطری انسان به کمال و یافتن منجی موعود نیز زمینه هایی برای فعالیت هر چه بهتر و بیشتر برای ایجاد بستر مناسب به منظور نجات دهنده بشریت است.

دکتر خاموشی با تأکید بر اینکه بحث ظهور منجی تنها مختص دین اسلام نیست و در سایر ادیان نیز تمایل به ظهور نجات دهنده جایگاه رفیعی دارد افزود: نفوذ اندیشه تابناک دین اسلام در جهان برای رسیدن به این بینش موثر بوده است.

وی با اعلام اینکه در جامعه امروز ظلم به صورت مدرن و با شعار اعطای آزادی تبیین می شود گفت : در چنین شرایطی لازم است بسترسازی مناسبی برای ظهور منجی داشته باشیم.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی تأکید کرد: زمان فعلی ، زمان مهمی است و برای بهره گیری مناسب از آن می بایست با تحقیق و پژوهش و همچنین ارایه نظرات عمیق فعالیت مناسبی داشت.

حجت الاسلام اعرافی رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه نیز در پنجمین اجلاس دوسالانه بررسی ابعاد وجودی حضرت مهدی (عج) گفت: منجی گرایی در تمام ادیان به موازات یکدیگر وجود دارد، اما نکته حائز اهمیت این است که منجی گرایی تشیع امتیازات ویژه ای نسبت به دیگر گرایشها دارد .

وی تأکید کرد: انتظار به زندگی انسان معنی بخشیده، صبوری و شکیبایی را در انسان تقویت کرده، امیدآفرین و معنی بخش بوده و حسی همراه با حزن و شادی را برای انسان به ارمغان می آورد، انسان از دوری امام غمگین و با انتظار ظهور وی شاد می شود .

رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت: می بایست از بسترهای موجود و از شور و اشتیاق انسانها به تکامل برای آماده کردن اذهان عمومی بمنظور سوق دادن آنها به معنویت و آماده شدن هر چه بیشتر فردی و اجتماعی برای ظهور استفاده کرد.

اجلاس فوق با پیام آیت الله صافی گلپایگانی و همچنین پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی آغاز شد و آیت الله صافی گلپایگانی، کورانی، فقیه ایمانی، مهدی پور و دوانی، به عنوان فعالان مهدوی مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفتند.

اجلاس بررسی ابعاد وجودی حضرت مهدی (عج)از سوی معاونت پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی به صورت دوسالانه برگزار می شود .

منبع : خبرگزاری مهر

روابط عمومی تبیان