تبیان، دستیار زندگی
اگر فصل قبل تماشاگران فوتبال و آنهایی که ساندویچ فوتبال ایرانی را با سس نود بهتر از نوع دیگرش می پسندند ..........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تیم ملی زیر ذره‌بین عادل

عادل فردوسی پور

اگر فصل قبل تماشاگران فوتبال و آنهایی که ساندویچ فوتبال ایرانی را با سس نود بهتر از نوع دیگرش می پسندند، مجبور بودند تا هفته پنجم و ششم نبودش را به هر قیمتی تحمل کنند اینک خبر خوب برای شان این است که در این فصل این غیبت تنها یک هفته به درازا می انجامد چرا که قرار است نود با همان سر و شکل سابق دوشنبه شب مجددا روی آنتن برود.

مجری و تهیه کننده برنامه فعلا نه با سازمان ورزش اصطکاک محسوسی دارد و نه با دیگر نهادهای بالا سر، بنابراین حتی در صورتی که دکور جدید هم حاضر نیست باز هم می خواهد برنامه اش را اجرا کند. همان استودیوی سابق که احتمال دارد تنها نیمی از آن مورد استفاده قرار بگیرد چون آنچه برای تلویزیون از اهمیت بیشتری برخوردار است ساختن برنامه های ویژه ماه رمضان خواهد بود و نود که می خواهد از هفته دوم به بعد با صلابت کارش را آغاز کند مجبور است با وضعیت فعلی بسازد.

مدیران رده بالاتر شبکه 3 قول حضور در استودیوی جدید را به بعد از عید فطر موکول کرده اند اما آن چیزی که برای فردوسی پور اهمیت دارد حفظ ماهیت برنامه اش است. او که در طول چند سال گذشته بیشترین فشار را برای کم رنگ تر کردن قسمت های انتقادی نود متحمل شد و حتی سازمان ورزش وقت اصرار و ابرام داشت قسمت دوربین نود حذف شود، برابر همه آن خواسته های نامعقول ایستاد تا نود همچنان در اذهان هواداران فوتبال نود باقی بماند.

برنامه نود

به نقل از خبر آنلاین، بنابراین در سری جدید این برنامه اگر چه استودیو همان شکل سابقش را خواهد داشت اما فردوسی پور سوژه هایش را از همان هایی جدا کرده که مورد قبول عام است. شاید خاص سکوت مصلحتی رسانه ملی را در مورد اردوی تیم ملی در اتریش خواستار باشد اما نود وعده داده است که این موضوع را به خوبی شفاف سازی می کند.چه اشکالی دارد وقتی فدراسیون و تیم رسانه ای اش مدعی می شوند نه خبری از گاو بوده و نه حضوری از چوب بری، نود نگاهی منصفانه به اصل قضیه داشته باشد؟بنابراین یکی از آیتم های جذاب اولین نود لیگ دهم مربوط به همین قضیه خواهد بود.

اما غائله هواداران تراکتورسازی در ورزشگاه آزادی از دیگر قسمت های جذاب اولین برنامه نود است. به گفته یکی از فیلمبرداران این برنامه ،آنها توانسته اند تصاویر فوق العاده ای را از هواداران تراکتورسازی شکار کنند؛ صحنه هایی مثل آتش زدن صندلی ها و مورد اهانت قرار دادن فردوسی پور.البته هنوز اجازه پخش این صحنه ها برای نود صادر نشده و ممکن است برای بدتر نشدن رابطه آذری ها با این برنامه ، هرگز این صحنه ها پخش نشود.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری