تبیان، دستیار زندگی
در ابتدای مراسم مهندس حسینی شهردار منطقه ضمن خوشامدگویی و خوشامدگویی و خیر مقدم گفت: با تلاش عوامل شهرداری منطقه و به یاری و کمک شهروندان طی سال گذشته و امسال منطقه 10 از نظر ساخت پروژه های عمرانی پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است و از چهل هزار متر مربع فضا
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بوستان حکیم به سبک معماری اسلامی ایرانی افتتاح شد

بوستان حکیم

به گزارش خبرنگار تبیان همزمان با اعیاد شعبانیه بوستان حکیم واقع در میدان بریانک شهرداری منطقه 10 با حضور خانواده های معظم شهدا، روحانیون، جانبازان، مسئولین منطقه، شورایاران و شهروندان محله بریانک افتتاح شد.

در ابتدای مراسم مهندس حسینی شهردار منطقه ضمن خوشامدگویی و خوشامدگویی و خیر مقدم گفت: با تلاش عوامل شهرداری منطقه و به یاری و کمک شهروندان طی سال گذشته و امسال منطقه 10 از نظر ساخت پروژه های عمرانی پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است و از چهل هزار متر مربع فضاهای در دست احداث بیست هزار متر مربع در قالب 50 پروژه فرهنگی ورزشی به بهره برداری رسید و بیست هزار متر مربع نیز تا پایان سال افتتاح می شود.

وی با اشاره به اجرای پروژه های منطقه ای و فرا منطقه ای در حال ساخت افزود: با اتمام احداث خط 4 مترو، خط 4 اتوبوس های تندرو، پروژه بزرگراه یادگار امام (ره) حد فاصل خیابان آزادی تا خیابان امام خمینی (ره) و احداث دور برگردان یادگار امام که در تابستان به بهره برداری می رسد بسیاری از مشکلات ترافیکی و حمل و نقل منطقه کاهش می یابد و با ساخت و پایان یافتن مجموعه های فرهنگی اجتماعی و ورزشی، سراهای محله به تعداد محلات دهگانه و ..... پیشرفت چشمگیری حاصل می شود.

شهردار منطقه در ادامه، اجرا و توسعه فضاهای سبز و مراکز فرهنگی جنوب منطقه را از مزایای محلات جنوبی دانست و خاطر نشان کرد: با توجه به تاکید دکتر قالیباف شهردار محترم تهران به توسعه این گونه فضاها در مناطق جنوبی و محروم، بوستان حکیم در جنوبی ترین نقطه منطقه با اعتباری بالغ بر پانصد میلیون تومان هزینه عمرانی احداث شد و قرار است در آینده نزدیک با تملک زمین مجاور و چندین ملک، مساحت بوستان افزایش یابد و این مجموعه با موزه هفت چنار مجاور شود.

بوستان حکیم

در ادامه مراسم مهندس اسماعیل زاده معاون فرهنگی و عمرانی منطقه ضمن اشاره به مراحل کار و امکانات موجود در بوستان تصریح کرد: با شناسایی مالکین زمینهای بلا استفاده باغ حکیم که به زباله دانی تبدیل شده بود این زمین در سال 88 تملیک شد.

اسماعیل زاده ادامه داد: این بوستان با تلاش مجموعه طبق برنامه زمان بندی شده با امکانات فضاهای ورزشی کودک و بزرگسال، بیست دوچرخه سواری، نمازخان، آلاچیق، سکوی نشاط، آبنمای چهار طبقه سنگی و سرامیک با طراحی به سبک معماری ایرانی اسلامی و دوران صفویه با استفاده از آجرهای لعاب دار در دیوار و کف ساخته شده است.

لازم به ذکر است همزمان با افتتاح بوستان حکیم برنامه های شاد و متنوع با حضور هنرمندان صدا و سیما در قالب سامانه نشاط برگزار شد.

خبرنگار و عکاس:عباس عباسزادگان

تنظیم:س.آقازاده