تبیان، دستیار زندگی
همچنان روی حرف خودش پا فشاری می کند و علیرغم انتقادات شدید می گوید که اردوی برگزار شده تیم ملی در اتریش مناسب بوده است ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اردوی اتریش در لیگ برتر ثمره داد

افشین قطبی

همچنان روی حرف خودش پا فشاری می کند و علیرغم انتقادات شدید می گوید که اردوی برگزار شده تیم ملی در اتریش مناسب بوده است«اردوی اتریش از هر لحاظ برای تیم ملی مناسب بود و ما میوه آن را در هفته اول لیگ برتر دیدیم.»

افشین قطبی این حرف را در حاشیه جلسه کمیته فنی تیم های ملی زد.او ادامه می دهد« جلسه‌ای در مورد اردوی تیم ملی در اتریش و برنامه‌ریزی آینده این تیم با مسوولان فدراسیون داشتیم که از من هم دعوت کرده بودند تا در مورد تیم ملی صحبت کنم. خوشبختانه همه چیز در اتریش خوب بود و ما از اردوی تیم ملی راضی بودیم.»

قطبی اشاره به بازی های تدارکاتی انجام شده می کند و می گوید«ما در آنجا سه بازی تدارکاتی انجام دادیم و توانستیم در این سه بازی به آن شکل و شیوه‌ای که دوست داشتیم در تیم ملی داشته باشیم برسیم و به نظر من پیشرفت خوبی در این سه بازی برای‌مان حاصل شد و عملکرد خیلی از بازیکنان نیز در این اردو امیدوارکننده بود و من به آینده این تیم بسیار خوشبین هستم.

بحث من در تیم ملی همیشه تیمی بوده است و باید بگویم که وضعیت تیم ملی ما برمی‌گردد به اینکه از لحاظ تیمی خوب هستیم یا نه و چیزی که برای ما مهم است شرایط تیمی ما است. ما تاکنون در تمام تیم‌های معتبر و موفق دنیا دیده‌ایم که شکل تیمی در آنها حرف اول را می‌زند.»

افشین قطبی

ادامه صحبت های قطبی اما به حضور ایران در جام ملت های آسیا بر می گردد.آنجا که او از اهداف و برنامه هایش حرف می زند«متاسفانه ما وقت زیادی برای آماده سازی خود تا شروع جام ملت‌ها نداریم. ما یک موقعیت خوب داشتیم که با اردوی اتریش از آن استفاده کردیم و پس از این هم ما فقط دو زمان طولانی مدت دیگر داریم که می‌توانیم از آنها برای آماده سازی تیم ملی استفاده کنیم. خیلی‌ از باشگاه‌ها از اردوی اتریش انتقاد کردند و گفتند که این اردو در زمان مناسبی برگزار نشده است، اما به نظر من میوه این اردو در هفته اول لیگ برتر نمایان شد و ما دیدیم که چهار تن از گلزنان تیم‌های لیگ برتری از بازیکنان تیم ملی بودند که آن انگیزه و روحیه را با خود از اردوی تیم ملی به باشگاههایشان برده بودند و این نشان از مفید بودن اردوی اتریش دارد.»

قطبی در ارتباط با حاشیه‌هایی که در مورد سفرش به هلند ایجاد شد،و اینکه رسانه ها حساسیت زیادی روی حرکات او دارند می گوید«اولا سفر من به هلند نبود، دوم اینکه وقتی فرزندی براثر یک تصادف مصدوم می‌شود پدر آن فرزند باید به عیادت او برود و من هم برای عیادت از فرزند مصدومم به مسافرت رفتم و این یک فرهنگ بسیار زیباست که ما باید آن‌را یاد بگیریم و رعایت کنیم. به نظر من روی همه مربیان تیم ملی حساسیت بسیاری وجود داشته است و الان هم که برروی من حساس‌اند در آینده نیز برروی مربی بعدی حساس خواهند بود. به دلیل آشنایی که با رسانه‌های ایران دارم سعی می‌کنم به مطالبشان زیاد توجهی نکنم تا لطمه‌ای برروی تمرکزم به تیم ملی وارد نکند.»

افشین قطبی

سرمربی تیم ملی در پایان در خصوص احتمال برگزاری دیدار دوستانه تیم ملی در برابر ارمنستان گفت:« ‌ما می‌خواهیم از تمام روزهای فیفا دی استفاده کنیم و تمام تاریخ‌های فیفا دی برای ما مهم هستند و دوست داریم که بیشترین استفاده را از این روزها ببریم و سعی می‌کنیم که در برابر ارمنستان دیدار دوستانه‌ای انجام دهیم و فکر می‌کنم که این بازی برای ما مفید باشد چرا که ارمنستان تیم بسیار خوبی است که اگر در نتایج آن دقت کنید می‌بینید که در برابر اسپانیا و دیگر تیم‌های اروپایی نمایش خوبی داشته است و به نظر من این بازی می‌تواند نکات آموزشی خوبی برای تیم ما داشته باشد.

من در زندگی‌ام یاد گرفتم که اگر می‌خواهم موفق باشم باید از سخت‌ترین شرایط بهترین‌ها را بسازم و این تفکر نو و خوبی است که متاسفانه بین ما و بخصوص در ورزش ما وجود ندارد.مشکلات در همه جا وجود دارد اما مهم این است که ما به همدیگر کمک کنیم تا مشکلاتمان را حل کنیم. خود من به شخصه از فوتبال درس‌های زندگی گرفتم و می‌توانیم این فرهنگ را در فوتبالمان به وجود بیاوریم که همگی به یکدیگر کمک کنیم و با فرهنگ جدیدی که می‌سازیم فوتبال خوب و زیبایی داشته باشیم.»

تنظیم برای تبیان: رضاسیگاری