تبیان، دستیار زندگی
هفته‌ی دوم لیگ برتر فوتبال ایران یك شنبه دهم مرداد با برگزاری شش دیدار به پایان می‌رسد ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

صبا- پرسپولیس با طعم انتقام

پرسپولیس-صبا

هفته‌ی دوم لیگ برتر فوتبال ایران یك شنبه دهم مرداد با برگزاری شش دیدار به پایان می‌رسد.

به نقل از ایسنا، ‌ در مهم‌ترین بازی‌های این روز سپاهان در اولین بازی خانگی خود به مصاف ملوان بندرانزلی خواهد رفت و پرسپولیس نیز پس از غلبه بر تراكتورسازی در بازی‌ای كه برگزاری یك دیدار بدون تماشاگر را برایش به دنبال داشت، نخستین نمایش خارج از خانه‌اش را در برابر شاگردان محمود یاوری در قم انجام خواهد داد.

جدالی که قمی ها در تلاش هستند تا انتقام حذف از رقابت های جام حذفی باشگاه های کشور که باعث حضور پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا را شد باز پس بگیرند.

* تراكتورسازی – راه‌آهن، ورزشگاه یادگار امام تبریز، ساعت 17:30

تراكتورساز‌ها كه پس از حركات دور از ذهن هواداران‌شان در مقابل پرسپولیس، از دو بازی خانگی از حمایت تماشاگران‌شان محروم خواهند بود، پس از شكست در آن بازی نمی‌خواهند اولین دیدار خانگی خود را با نتیجه‌ای غیر از برد به پایان برسانند. صرف نظر از اینكه هواداران تراكتورسازی در جنجال تماشاگران بازی پرسپولیس – تراكتور مقصر بودند یا نه، نبود تبریز‌ی‌ها در استادیوم، شاگردان كمالوند را بسیار اذیت خواهد كرد اما در آن سوی میدان به گفته‌ی كربكندی میزبان بدون تماشاگر با بازی در خانه‌ی میهمان برای این تیم هیچ فرقی ندارد و آنها در هر شرایطی بازی خود را انجام خواهند داد. شاگردان كربكندی پس از متوقف كردن قهرمان فصل قبل می‌خواهند با دست پر از ورزشگاه یادگار امام بازگردند.

* پیكان – شاهین بوشهر، ورزشگاه شهید رجایی قزوین ساعت 18:15

پیكانی‌ها پس از ارائه‌ی یك بازی خوب و نزدیك مقابل ذوب آهن، مدعی قهرمانی در فصل قبل و در نهایت قبول شكست دو بر یك می‌خواهند اولین سه امتیاز خود را در لیگ دشت كنند. آنها برای این كار شاگردان حمید استیلی را پیشرو خواهند داشت كه در بازی قبل باختی خانگی را به تیم تازه صعود كرده‌ی نفت آبادان تقدیم كرده‌اند و دیگر دوست ندارند در دومین بازی نیز امتیازی از دست بدهند. هر دو مربی دوست دارند با كسب سه امتیاز این بازی از بار انتقادات بر روی دوش خود كم كنند.

* نفت تهران – شهرداری تبریز، ورزشگاه اكباتان ساعت 18:15

دو تیمی كه به طور مستقیم از لیگ یك به لیگ برتر صعود كردند باید در دومین گام به مصاف هم بروند. نكته‌ی مشترك دو تیم نمایش نسبتا خوبی بود كه در هفته‌ی اول بازی‌ها داشتند. نفت در انزلی موفق شد ملوان را متوقف كند و شهرداری هم توانست در برابر آبی‌های پایتخت بازی خوبی انجام دهد و علیرغم باخت توانست دو گل وارد دروازه‌ی استقلالی‌ها كند. حسین فركی و اكبر میثاقیان هر دو پس از مدت زیادی به لیگ برتر بازگشته‌اند و درصدد هستند اولین سه امتیاز خود را كسب كنند.

سپاهان - ملوان

* سپاهان – ملوان انزلی، ورزشگاه فولاد شهر اصفهان، ساعت 18:15

امیر قلعه‌نویی دوست ندارد با یدك كشیدن عنوان مدافع قهرمانی در دومین بازی نیز بدون برد بماند. رضا عنایتی كه انگار فقط در تیم‌های قلعه‌نویی پایش به گلزنی باز می‌شود در این بازی هم عصای دست اصفهانی‌ها خواهد بود.

در آن سو ملوان با پژمان نوری و محسن مسلمان امیدوار به كسب امتیاز از حریف قدرتمند خود هستند. سپاهانی‌ها باز هم باید در فولاد شهر از میهمانان‌شان پذیرایی كنند و خودشان هم هنوز نمی‌دانند كه چه زمانی دوباره می‌توانند به نقش جهان بازگردند.

* نفت آبادان – سایپا، ورزشگاه تختی آبادان، ساعت 20:45

نفتی‌ها كه به مهلت كم خود برای آماده‌سازی و انجام نقل و انتقالاتشان خیلی معترض بودند و به سازمان لیگ می‌گفتند اگر دو بازی اول‌مان را عقب نیندازید قطعا آن‌ها را واگذار خواهیم كرد، در نخستین نمایش خود توانستند شاهینی‌ها را در زمین خودشان شكست دهند تا نشان دهند زمانی كه فكر می‌كنند می‌بازند نیز بازی را می‌برند چه برسد به وقتی كه از برد خود مطمئن باشند! اما در مقابل آن‌ها شاگردان محمد مایلی‌كهن بازی خواهند كرد كه تواسته‌اند بازی اول خود را ببرند و با آمادگی كامل در هوای گرم آبادان به فكر امتیازگیری از شاگردان آلفرد كاسیمیرو باشند.

* صبای قم – پرسپولیس، ورزشگاه یادگار امام (ره) قم، ساعت 20:45

شاگردان علی دایی برای اینكه بتوانند از پیروزی خود مقابل تراكتورسازی دفاع كنند باید در اولین آزمون خارج از خانه خود به مصاف صبا بروند. پرسپولیسی‌ها كه كریم باقری را برای سه هفته از دست داد‌ه‌اند می‌توانند برای اولین بار در این بازی از مهاجم جدید خود "هروه" استفاده كنند. در طرف مقابل محمود یاوری می‌خواهد با ادامه‌ی روند مصاحبه نكردنش باخت هفته‌ی قبل مقابل سایپا را جبران كند و در این راه می‌تواند از مهاجم حاشیه‌ای و سابق پرسپولیس یعنی علیرضا نیكبخت نیز استفاده كند. قرار گرفتن نیكبخت برابر پرسپولیس می‌تواند از نكات جالب این بازی باشد.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری