تبیان، دستیار زندگی
دیه گو مارادونا و فدراسیون فوتبال آرژانتین در جلسه ای که با فدراسیون فوتبال برگزار شد به توافق برای ادامه همکاری نرسیدند ..........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پایان مارادونا .....

دیگو آرماندو مارادونا

دیه گو مارادونا و فدراسیون فوتبال آرژانتین در جلسه اى كه با فدراسیون فوتبال برگزار شد به توافق براى ادامه همكارى نرسیدند و ادامه حضور مارادونا در رأس كادر فنى تیم ملى آرژانتین به هیچ وجه تضمین شده نیست و این همكارى را باید پایان شده دانست.

دیه گو مى گوید به شرطى حاضر است در سمت سرمربى تیم ملى آرژانتین باقى بماند که اجازه داشته باشد تمام اعضاى كادر فنى خود را حفظ كند. مارادونا در جام جهانى توانست آرژانتین را به مرحله یك چهارم نهایى برساند اما مقابل تیم پرطراوت آلمان با شكست سنگین 4- صفر مجبور به خداحافظى از آفریقاى جنوبى شد. هرچند آرژانتین در مرحله گروهى جام جهانى نمایش خوبى ارائه داد اما در همان بازیها هم نكاتى وجود داشت كه نشان مى داد این تیم تحت نظر مربى مشهور اما كم تجربه خود به مشكل خواهد خورد. با این حال مردم و مسئولان كشور آرژانتین خواهان ادامه كار مارادونا در تیم ملى هستند و خود دیه گو نیز با وجودى كه بعد از آخرین مسابقه در جام جهانى از خداحافظى حرف زد، تمایل زیادى به تمدید قرارداد دارد.

مارادونا برای تمدید قرارداد پیش از هر چیز یك شرط مهم براى ادامه همكارى داشت: نگه داشتن دستیارانش و كلیه اعضاى كادر فنى و حتى تداركات تیم از جمله اسكار روگرى.

دیه گو مارادونا

به كادر من كارى نداشته باشید

دیه گو قبل از جلسه روز  در مصاحبه ای گفت: من واقعاً مى خواهم بمانم اما این قضیه بستگى به گروندونا دارد. اگر آنها یكى از اعضاى كادر من را تغییر دهند حتى ماساژور یا تداركات تیم را، من خواهم رفت. من مى خواهم به ماجراجویى در تیم ملى ادامه دهم اما نه با هركسى. من این كادر را انتخاب كردم و مى خواهم با آنها كار كنم. قبلاً هم گفته ام كه اصرار دارم روگرى به ما بپیوندد. این اولین بحثى است كه من با گروندونا(رئیس فدراسیون آرژانتین) دارم. روگرى بعد از جام جهانى توسط گروندونا اخراج شد زیرا او مربى امور دفاعى تیم آرژانتین بود، تیمى كه مقابل آلمان به شدت از ضعف دفاعى رنج مى برد. اما سخنگوى فدراسیون آرژانتین بعد از این جلسه گفت: مارادونا نظرات خود را در مورد حال و آینده به رئیس فدراسیون آرژانتین گفت و اینكه چه انتظاراتى در قبال كادرفنى خود دارد.

نظرات رئیس فدراسیون مخالف نظرات مارادونا بود و آنها در این مورد بحثهاى زیادى داشتند.بعد از اینكه هر دو طرف نظرات خود را بیان كردند گروندونا به مارادونا گفت كه درخواستهاى وى را به اعضاى هیأت رئیسه اعلام خواهد كرد و طبق تصمیمى كه هیأت رئیسه خواهد گرفت قرار ملاقاتى دوباره با مارادونا مى گذارد.

سخنگوى فدراسیون آرژانتین ادامه داد: این جلسه لحظات مختلفى را به خود دید؛ هم لحظات آرام و هم لحظات پر تنش اما همه بحثها در مورد فوتبال بود.

اما شنیده ها حاکی است فدراسیون فوتبال آرژانتین با درخواست های مارادونا موافقت نکرده است تا این فدراسیون با گزینه های دیگر برای جایگزینی دیه گو وارد مذاکره شود.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری