تبیان، دستیار زندگی
«رژه پنگوئن‌ها» لقب پرفروش‌ترین فیلم فرانسوی را در امریكا به خود اختصاص داد. بنگاه خبرپراكنی BBC به نقل قول از نشریه ورایتی می‌نویسد كه فروش كلی این فیلم مستند در امریكا به67 میلیون دلار رسیده است. فیلم با چنین رقم فروشی تو...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

موفق‌ترین فیلم فرانسوی در امریكا


«رژه پنگوئن‌ها» لقب پرفروش‌ترین فیلم فرانسوی را در امریكا به خود اختصاص داد. بنگاه خبرپراكنی BBC به نقل قول از نشریه ورایتی می‌نویسد كه فروش كلی این فیلم مستند در امریكا به67 میلیون دلار رسیده است.

فیلم با چنین رقم فروشی توانسته «عنصر پنجم» ساخته لوك بسون را به مقام دومین فیلم پرفروش فرانسوی در امریكا براند. این فیلم با بازی بروس ویلیس هشت سال پیش در امریكا به روی پرده سینماها رفت و 66میلیون دلار فروش كرد.

«رژه پنگوئن‌ها» از ماه ژوئن در امریكا به نمایش عمومی درآمد. فیلم در چند هفته اول نمایش فروش زیادی نكرد و در ردیف هجدهم جدول فروش قرار داشت. اما جذابیت قصه درام فیلم و ساخت پرقدرت و هوشمندانه آن باعث شد تا بینندگان فیلم دوستان و آشنایان خود را دعوت به دیدن آن كنند.

همین تبلیغات شفاهی باعث افزایش چشمگیر شمار تماشاگران فیلم شد و «رژه پنگوئن‌ها» از ششمین هفته نمایش وارد فهرست 10فیلم اول جدول گیشه فروش سینماهای امریكا شد. پیش‌بینی می‌شود این فیلم ركورد 100 میلیونی مستند «فارنهایت 9.11» مایكل مور را هم بشكند.

«رژه پنگوئن‌ها» سفر اودیسه‌وار جفت‌های پنگوئن در سرمای قطب شمال را به تصویر می‌كشد و توسط لوك ژاكه كارگردانی شده است.

منبع :جام‌جم آنلاین