تبیان، دستیار زندگی
ای اروند چه آسوده فرشتگان سرزمین ما را بلعیدی، آنانکه چه خوب برای امام و مقتدایشان خود را هم به آب زدند و هم به آتش. شاید تو هم صدای اشك ها و روانی ناله شان را درك كردی و آنچه را كه از خدا می خواستند، اجابت ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نیلوفران آبی

نیلوفران آبی

ای اروند چه آسوده فرشتگان سرزمین ما را بلعیدی، آنان که چه خوب برای امام و مقتدایشان خود را هم به آب زدند و هم به آتش. شاید تو هم صدای اشك ها و روانی ناله شان را درك كردی و آنچه را كه از خدا می خواستند، اجابت كردی و با خون پاک شان امواج خود را به رنگ ارغوانی خضاب کردی. چه نیک یارانی که در اعماق تو سال ها بودند و اینجا روی خاک به دنبال شان می گشتیم.

نیلوفران آبی

با تشنگی مفرط و جانكاه زیر آب

سرگرمی اش شده رصد ماه زیر آب

ماه شكوهمند و قشنگی كه یك نهنگ

در چشم اوست مثل پركاه زیر آب

دریا سكوت كرده برای تلافی

ماه و نهنگ خنده كوتاه زیر آب

فرقی نمی كند كه كجا عاجزت كند

عشق است گاه روی زمین، گاه زیر آب

قبری برایشان متصور نشد كسی

گاهی كنار ساحل و ناگاه زیر آب

تیری به باله می خورد و رد خونشان

دالان قرمزی است یك راه زیر آب

از درد عشق و باله ی زخمی و آب شور

سرگذشته است یك چاه زیر آب

حالا سه هفته است كه بالا نیامده است

دریا بخار می شود از آه زیر آب

نیلوفران آبی

آنانکه مَثل "جوینده یابنده است" را به هم زدند، آنگاه که هنگام وداع می گفتند به دنبال اجساد ما نگردید که نمی یابید. آنانکه چون همرزمان صدر اسلامی خود تاریخ ساز صدر انقلاب شدند و مثال ایثار و ولایت پذیری.

نیلوفران آبی

خاطرات دیروزشان که در ورای کلمات ساده هر یک درسی از نایاب درس هاست، نیست جز تذکر و یادآوری برای گام برداشتن امروز ما: فذکر انما انت مذکر.

نیلوفران آبی

جملاتی که از نظرتان گذشت، گوشه ای از گفته های انجمن فرهنگ پایداری در وصف شهدای غواص است که از مظلوم ترین شهدای دفاع مقدس اند. شهدای غواص در بحث "نیلوفران آبی" در انجمن فرهنگ پایداری میزبان ما هستند. دلنوشته ها و خاطراتی از زیر آب و ماهیان در آب خفته قطعا برای همه درس آموز و جذاب خواهد بود. اینها کلمات کسانی است که خطاب به مولای خود می گویند: دست من خورد به آبی که نصیب تو نگشت.


بخش امور کاربران سایت تبیان


جمکران ثانی

انجمن دانلود برگزار می کند

ناگفته هایی از یک سفر

بهترین هدیه به نرگس دل ها

تابستانی متفاوت در انجمن ها