تبیان، دستیار زندگی
ر مدیونم جانی دپ گرچه تا به حال با بیش از دهها نقش کوچک و بزرگ بر پرده سینما ظاهر شده، اما بهترین و ماندگارترین نقش او در سال های حضورش در حرفه بازیگری بی تردید همان کاپیتان جک اسپارو دزد دریایی است. به گزارش خبرنگار سینمایی ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جانی دپ: من به تیم برتن بسیار مدیونم


جانی دپ گرچه تا به حال با بیش از دهها نقش کوچک و بزرگ بر پرده سینما ظاهر شده، اما بهترین و ماندگارترین نقش او در سال های حضورش در حرفه بازیگری بی تردید همان کاپیتان جک اسپارو دزد دریایی است.

به گزارش خبرنگار سینماییمهر، با اینکه ستاره سرشناس هالیوود از بازی در دنباله ها وحشت دارد، اما پیشنهاد بازی پی در پی در دو دنباله "دزدان دریای کاراییب" به اندازه ای وسوسه کننده بود که دپ نتوانست به هیچ وجه از آن دل بکند. برای بازیگری که ایفای نقش جک گنجشکه برایش بیشتر ستایش های منتقدان را به دنبال داشت تا موفقیت در گیشه، قطعاً پذیرفتن این پیشنهاد به خاطر پول نبوده است.

دپ که برای تبلیغ فیلم "عروس مرده" به کارگردانی تیم برتن به محل برگزاری جشنواره فیلم تورنتو سفر کرده، در مصاحبه ای گفت: "برای من بیش و پیش از پول و احتمالاً موفقیت دنباله دار، ملاقات دوباره با شخصیت کاپیتان جک اسپارو مسأله اصلی بود. معمولاً وقتی بازی در یک فیلم را به پایان می رسانم، کمی ناراحت می شوم. به ویژه پس از فیلمبرداری "ادوارد دست قیچی" این ناراحتی را کاملاً احساس کردم. اما این قضیه در مورد جک اسپارو به یک نزدیکی بسیار عمیق منجر شد." دپ این شخصیت را با الهام از شخصیت کیت ریچاردز، گیتاریست گروه رولینگ استونز، ایفا کرد و برای آن نامزد دریافت جایزه اسکار هم شد.

قسمت های دوم و سوم "دزدان دریای کاراییب" همزمان در جزایر باهاماس در حال فیلمبرداری است.ستاره فیلم های "ترس و نفرت در لاس وگاس" و "در جستجوی نورلند" در ادامه مصاحبه خود افزود: "از اینکه پس از بازی در این همه فیلم و داشتن یک زندگی نه چندان دلچسب باز هم به کار در سینما مشغولم، همواره خودم را خوش شانس می دانم. با اینکه در سال های اخیر همیشه تحسین منتقدان را با خود داشته ام، اما این هم باعث جلب رضایت تهیه کنندگان و فیلمسازان نشده و خیلی ها همچنان در استفاده از من با احتیاط عمل می کنند."

تیم برتن که تا به حال پنج بار از جانی دپ در نقش های اصلی آثار خود استفاده کرده، یکبار درباره او گفته بود: "جانی اساساً یک بازیگر ـ شخصیت بزرگ برای نقش اصلی است و همواره کیفیت بالای خود را حفظ می کند." جالب اینجاست که برتن برای استفاده از دپ در فیلم "چارلی و کارخانه شکلات سازی" مدتها با رؤسای استودیو تهیه کننده جنگید تا سرانجام رضایت آنان را جلب کرد. اما اگر برتن او را نخواهد، حرفه اش رو به نابودی می رود؟

دپ در پاسخ این پرسش گفت: "راستش نمی خواهم کاری بکنم که نسل های آینده خانواده دپ از دیدن آن شرمنده شوند. اما نمی دانم اگر تیم برتن نبود هم باز تا این حد خوش شانس و موفق بودم یا نه. من به او بسیار مدیونم."