تبیان، دستیار زندگی
ایران و برزیل پیش از جام جهانى با تمام ستاره هایشان در آزادى با هم دیدار مى كنند. سیدجعفر هاشمى سفیر ایران در برزیل با اعلام این خبر به بخش خبرى ساعت 17 شبكه خبر گفت: «مقدمات برگزارى این بازى در تهران فراهم شده و به زودى تا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برزیل با تمام ستاره هایش به تهران مى آید


ایران و برزیل پیش از جام جهانى با تمام ستاره هایشان در آزادى با هم دیدار مى كنند.

سیدجعفر هاشمى سفیر ایران در برزیل با اعلام این خبر به بخش خبرى ساعت 17 شبكه خبر گفت: «مقدمات برگزارى این بازى در تهران فراهم شده و به زودى تاریخ قطعى برگزارى مسابقه اعلام مى شود.»

در سال هاى گذشته روابط ورزشى میان دو كشور ایران و برزیل گسترش پیدا كرده، تعداد زیادى از بازیكنان برزیلى و 5 مربى فوتبال از این كشور به ایران

آمده اند. هاشمى با بیان اینكه این مربیان و بازیكنان با تلاش سفارت ایران در برزیل به كشورمان آمده اند، حضور یك مربى برزیلى در رأس تیم ملى امید كشورمان را قطعى دانست.

در سال هاى گذشته چند بار خبر بازى ایران و برزیل در محافل ورزشى مطرح شده است اما هر بار به دلیل مشكلات مالى تحقق پیدا نكرده است.

تیم ملى برزیل براى بازى دوستانه با تیم هاى ملى دیگر، مبلغ یك و نیم میلیون دلار دریافت مى كند كه همواره تهیه این مبلغ بزرگترین مانع برگزارى این بازى بوده است اما هاشمى گفت: «مشكل زیادى براى تهیه مبلغ درخواستى برزیلى ها نداریم.»

به نظر مى رسد درآمدهاى حاصل از حضور برزیل در تهران خیلى بیشتر از

یك و نیم میلیون دلار درخواستى این تیم باشد. جذب منابعى مثل حق پخش تلویزیونى بازیها و اسپانسر مى تواند خبر حضور برزیل در تهران را تحقق بخشد.