تبیان، دستیار زندگی
علی دایی ادعا کرد نمی خواهد کار به جایی بکشد که در فیفا شکایت کند .......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پاسخ علی دایی به مایلی کهن

دایی و مایلی کهن

پرونده شكایت علی دایی از فدراسیون فوتبال ، هرچند مدتی است بدون پیشروی در حصول نتیجه، در كمیته استیناف باقی مانده است، اما اظهارات طرفین در مورد این پرونده، هر بار شكل تازه‌تری به آن می‌دهد.

علی دایی ادعا کرد نمی خواهد کار به جایی بکشد که در فیفا شکایت کند.

رییس فدراسیون فوتبال  می‌گوید: «آمادگی داریم تا مشكلاتمان را با علی دایی به صورت حضوری و مسالمت‌آمیز حل و فصل كنیم. این پرونده هم‌اكنون در كمیته استیناف است، ولی ما دوست داریم قبل از رای این كمیته، قضیه را با دایی حل كنیم. به هر حال دایی هم مثل ما عضوی از جامعه فوتبال است(!) و قصد داریم به او پیشنهاد دهیم كه نمایندگانش با نمایندگان فدراسیون در یك جلسه بنشینند و بحث‌های پیش آمده را به طور دوستانه تمام كنند. كمیته انضباطی و كمیته استیناف بالاترین مراجع فوتبالی در كشور ما هستند و كار خود را نیز به صورت مستقل انجام می‌دهند و رایی بالاتر از رای آنها وجود ندارد. فكر می‌كنم فیفا هم نمی‌تواند روی رای این كمیته حرفی بیاورد، اما می‌تواند نظر خود را اعلام كند. ما قصد نداریم قضیه دایی مانند پرونده برانكو شود، اما به هر حال برانكو مربی خارجی بوده و شرایط دایی با او فرق می‌كند.»

علی دایی

اما در نقطه مقابل علی دایی به شدت در مقابل حرف‌های كفاشیان موضع‌گیری كرده و می‌گوید: «كفاشیان به هیچ عنوان حق ندارد در مورد تصمیمات فیفا اظهار نظر كند. وقتی من به فیفا شكایت كردم و در عرض دو ماه به نتیجه رسیدم، به كفاشیان نشان می‌دهم كه من راه به جایی می‌برم یا او. خیلی دوست دارم در مملكت خودم به حقم برسم و آن را به خارج نبرم، اما اگر رای كمیته استیناف هم به گونه‌ای باشد كه احساس كنم حقی ضایع شده، مجبورم به فیفا شكایت كنم. یكی از مربیان (منظور محمد مایلی‌كهن است) چند روز پیش گفته بود كه مربی كامرون از حق و حقوق خود گذشته است اما باید خدمت ایشان بگویم كه شرایط آن مربی با دایی فرق داشته است. مربی كامرون بعد از اتمام بازی‌های تیمش چنین حركتی انجام داده، ولی دایی وقتی اخراج شد كه سه بازی دیگر وقت داشت و مطمئن باشید اگر در این بازی‌ها خودم را نشان نمی‌دادم، می‌رفتم و از حق و حقوقم می‌گذشتم، ولی همه می‌دانند كه من نتوانستم كارم را تمام كنم.»

او همچنین در بخشی دیگر از این مصاحبه در پاسخ به حرف های علی کفاشیان گفت:« این ها احتمالا قوانین را نمی دانند. وگرنه اگر کار به فیفا بکشد اتفاق شکایت برانکو تکرار خواهد شد. فعلا این کار را نکرده ام اما اگر حق و حقوقم را ندهند ، ناچارم این تصمیم را بگیرم.»

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری