تبیان، دستیار زندگی
فوتبال ایران در مسیر حرفه‌ای شدن گام برمی دارد اما هنوز به معنای واقعیحرفه‌ای نشده است .........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رونمایی فوق حرفه ای از توپهای لیگ

رونمایی از توپ های لیگ برتر

فوتبال ایران در مسیر حرفه‌ای شدن گام برمی دارد اما هنوز به معنای واقعی"حرفه‌ای" نشده است. این را می شود از تصمیم گیری و نمایش‌های مثلا حرفه ای مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ به خوبی دریافت. نمونه‌ای از آن را می توان در رونمایی توپ‌های لیگ برتر بر روی لیوان‌های مختلف دید!

به نقل از مهر، بعد از برنامه ریزی سازمان لیگ برای دهمین دوره لیگ برتر که تعداد مخالفان و معترضان آن بیشتر از موافقانش است، مسئولان سازمان لیگ فدراسیون فوتبال در اقدامی جالب توجه و بی سابقه در فوتبال ایران اقدام به رونمایی توپ‌های مورد استفاده در این دوره از مسابقات کردند.

در تصویری که روی خروجی سایت فدراسیون فوتبال قرار گرفت سه توپ با رنگ‌های سفید و نارنجی در کنار هم قرار گرفته‌اند. فردی که قصد رونمایی از این توپ‌ها را داشته ظاهرا بیش آنکه نوع چیدمان توپ‌ها را مورد توجه قرار دهد بیشتر به دنبال نشان دادن نام شرکت تولید کننده این توپ‌ها بوده است که اگر غیر از این بود به جای سه لیوان از ابزاری دیگر برای قرار دادن توپ‌ها روی آن استفاده می شد.

مسئولان سازمان لیگ فدراسیون فوتبال سه لیوان با شکل‌های متفاوت را زیر توپ‌ها قرار داده‌اند تا علاقه خود را به این جسم بلوری نشان دهند. آنها که پیش از این از لیوان یکبار مصرف برای قرعه کشی مسابقات جام حذفی استفاده می کردند، در حرکتی ویژه سه لیوان را زیر توپها قرار داده اند. از سلیقه ترتیب دهندگان این نمایش حرفه ای همین بس که لیوانی منقش به گلهای زردرنگ برای متمایز کردن توپ زمین‌های برفی با دو توپ دیگر بکار گرفته شده است!

رونمایی از توپ ها در لیگ های اروپایی

مسئولان فدراسیون فوتبال کشور می توانستند به جای استفاده از لیوان کمی از لیگ‌های حرفه ای دنیا در رونمایی از توپ مسابقات الگو بگیرند. دعوت از پیشکسوتان فوتبال کشور یا استفاده از یک مکعب چوبی حتی با نام تولید کننده توپ تنها نمونه‌هایی ساده در رونمایی توپهای مسابقات است که در دنیا بکار گرفته می شوند.

در عکس روبرو مراسم رونمایی از توپ مسابقات سری آ باشگاههای ایتالیا، سوپر لیگ ترکیه، بوندس لیگا آلمان و دست آخر جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی به تصویر کشیده است.

در تمامی این عکس‌ها آنچه مشترک است، تبلیغ شرکت تولیدکننده این توپ‌هاست اما به صرف تبلیغ موارد دیگر فراموش نشده است.

برای رونمایی از توپ مسابقات جسمی بهتر از لیوان در فدراسیون فوتبال یافت می شد اما ظاهرا کسی به آن توجه نکرده است تا بازهم چرخ فوتبال حرفه ای ایران لنگ بزند و تنها بگوییم حرفه ای شده ایم!

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری