تبیان، دستیار زندگی
دوره جوانی دوره انتخاب، هدف گزاری و شتابگیری است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سناریوی غرب و بمب اتم ایران

محمود احمدی نژاد

رئیس‌جمهور با اشاره به سناریوی جدید غرب اعلام کرد: آنها با برخی نیز در داخل هماهنگ کرده‌اند که فضای سنگینی را به قول خودشان علیه ما در دنیا ایجاد کنند و در اوج فشارها به یکی دو کشور خاورمیانه که دوست ما هستند با کمک صهیونیست‌ها حمله نظامی کنند تا به خیال خودشان توقف و ضعفی در اراده ملت ایران ایجاد شود.

دکتر محمود احمدی‌نژاد  جمعه شب در اختتامیه جشنواره ملی جوان ایرانی اعلام کرد: سناریوی جدیدی را غرب به نویسندگی و کارگردانی آمریکا علیه ایران تهیه کرده است که این سناریو توسط رئیس‌جمهور روسیه کلید خورده است.

وی با بیان اینکه دشمنان یک طراحی جنگ روانی و شیطنت علیه جمهوری اسلامی ایران کرده‌اند، گفت: آنها با برخی نیز در داخل هماهنگ کرده‌اند که فضای سنگینی را به قول خودشان علیه ما در دنیا ایجاد کنند، ‌فشار بیاورند، فشار را به اوج برساند و در اوج این فشارها به یکی دو کشور خاورمیانه که دوست ما هستند با کمک صهیونیست‌ها حمله نظامی بکنند تا به خیال خودشان یک توقف و ضعفی را در اراده ملت ایران ایجاد کنند.

رئیس جمهورافزود: در حقیقت این سناریو را رئیس‌جمهور روسیه در جمع سفرای این کشور با اعلام اینکه تا دو سال دیگر ایران به بمب اتم دست پیدا می‌کند کلید زده است.

وی در عین حال تصریح کرد: ملت ایران و ملت روسیه دوست هستند و علاقه داریم که این دوستی ادامه پیدا کند ولی حرفی که رئیس‌جمهور روسیه زد کلید زدن آگهی  تبلیغاتی نمایشنامه ای بود که آمریکا می‌خواهد علیه ایران اجرا کند.

احمدی نژاد با بیان اینکه این نمایشنامه به نویسندگی و کارگردانی آمریکا است، ولی متاسفانه برخی از روی بی‌اطلاعی و یا تحلیل غلط دارند در این نمایشنامه علیه منافع خود بازی می‌کنند گفت :  سئوال این است که چرا رئیس‌جمهور روسیه باید در نمایشنامه آمریکایی‌ها بازی کند؟، آنها در واقع سناریوی جنگ پیچیده‌ای را طراحی کرده‌اند تا علیه ما اجرا کنند و برخی نیز در داخل دنبال آن را بگیرند.

دوره جوانی دوره انتخاب، هدف گزاری و شتابگیری است

وی با تاکید براینکه آمریکا و متحدانش همگی جمع شوند، قدرت تبلیغاتی‌شان را نیز بسیج کنند نخواهند توانست که ملت ایران را سر سوزنی از مواضع خود و حقش وادار به عقب‌نشینی کنند، گفت: ولی من تعجبم این است که چرا برخی خود را برای هزینه‌های آمریکا هزینه می‌کنند؟ آمریکایی‌ها عادت دارند که از جیب دیگران هزینه‌  خود را بپردازند.

رئیس‌جمهور در ادامه با طرح این سئوال که چرا رئیس‌جمهور روسیه در این نمایشنامه مشارکت می‌کند؟، عنوان کرد: البته حرف‌هایی که زده می‌شود ارزش حقوقی ندارد، ملت ایران ملتی ریشه‌دار است و از موضع اقتدار صحنه را نگاه می‌کند. آنها می‌آیند در صحنه اقداماتی را انجام می‌دهند تا بر روی اراده ملت ایران اثر بگذارند، ولی آن‌ها موفق نمی‌شوند. ملت ایران صدها نمایشنامه تبلیغاتی آمریکا را با اراده خود در هم خواهد شکاند.

وی همچنین با بیان اینکه جزئیات بیشتری از این نمایشنامه تبلیغاتی غرب و اینکه این سناریو کجا کلید خورده و چه کسانی در پی آن هستند را در آینده ای نزدیک اعلام خواهد کرد، گفت: به لطف خداوند این سناریو در اختیار ماست، گرچه آنها فکر می‌کنند این سناریو فوق سری است.

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنانش دوره جوانی را دوره انتخاب، هدف‌گذاری و شتاب‌گیری توصیف کرد وافزود: دوره میانسالی و بعد از آن اگر خیلی هنر کنیم دوره تثبیت دستاوردهای دوره جوانی است چرا که در دوره میانسالی و بالاتر جهش‌ها و تغییر افق نگاه‌ها کمتر اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه به هر میزان و به طور حقیقی در هر یک از این جهات حرکت کنیم، جهان هم در وجود ما متجلی خواهد شد بنابراین باید همه علم و زیبایی را هدف‌گذاری کنیم، گفت: دراین میان کسی خسارت می‌کند که به بخشی از ویژگی‌ها قانع شود.

احمدی نژاد

رئیس جمهورخاطرنشان کرد: دوره جوانی دوره شتابگری است. در میانسالی و بالاتر از آن اگر با سرعت حرکت می‌کنیم در این است که در جوانی شتاب گرفته‌ایم بنابراین چقدر خوب است که در جوانی سرعت بی‌نهایتی بگیریم هرچند ممکن است بگویند نشدنی است درحالی که شدنی است و این را خدا قرار داده و شرط آن وارد شدن از راهش است.

وی با اشاره به به اینکه همه ما در دوره جوانی که دوره آرزوهای بلند است آرمان‌هایی را در ذهنمان ترسیم کرده و بسیج می‌شویم تا آنها محقق شود و همه آرزوها در دو حالت فردی و اجتماعی خلاصه می‌شود که اینها لازم و ملزوم هم هستند، گفت: نمی‌شود در یک جامعه رو به انحطاط فردی خود را به سادگی به اوج برساند چرا که فرد و جامعه با هم و مکمل هم هستند.

احمدی نژاد در ادامه به ویژگیهای منحصر به فرد حضرت علی‌(ع) اشاره کرد وافزود: فرض کنید امروز امیرالمؤمنین علی‌(ع) در میان ما حاضر می‌شدند و سؤال می‌کردند از من هرچه می‌خواهید بپرسید. به نظر بنده حداقل سؤال‌هایی که می‌کردید این بود که پرده را کنار بزنید تا حقایق عالم و همه عشق و زیبایی را تجربه کنیم و علم تصرف بر همه هستی را بدست آوریم. بنابراین در جامعه‌ای که مطالباتش این است فرصت و زمینه شکوفایی بیشتر از زمان جامعه‌ای است که دغدغه آن تعداد موهای سر یک فرد است.

وی رسیدن به جامعه‌ اید‌ه‌ال را نیازمند وجود راهبر و راهنما دانست و گفت: بدون انسان کامل راه برای دست‌یابی انسان به قله‌های عشق، پاکی و قدرت باز نخواهد شد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه نقش انسان کامل این است که آدم را گام به گام به سمت افق بالاتر می‌برد و با برطرف کردن محدودیت‌ها گره‌های ذهنی را باز می‌کند و او تجلی عشق، علم و حکمت است، هدف را ساختن جامعه‌ای دانست که همه عاشق، عالم، حکیم و قادر بوده و جلوه اسماء و صفات خداوند باشند و افزود: زیباترین زندگی، زندگی‌ای است که در راه برپایی آن جامعه سعادتمند صرف شود.

وقتی در دنیا اسم ایران را می‌بریم یک جغرافیا و مرز سیاسی نیست بلکه امروز ایران یک فرهنگ حیات حقیقی و زندگی با نشاط است که باید آنرا بسازیم و این ساختن ایران خدمت به کل بشریت است

وی با بیان اینکه در طول تاریخ دوره جوانی و جوانان موتور حرکت و پیشگام حرکت بشریت برای تحقق آن قله بوده‌ و هستند تصریح کرد: دوره جوانی، دوره تصمیمات بزرگ است بنابراین چقدر خوب است که این تصمیمات، تصمیمات بزرگی باشد.

احمدی نژاد با اعلام اینکه از آنجایی که بنده تقریبا همه فرهنگ‌های دنیا را دیده و مطالعه کرده‌ام، امروز به فضل خدا جوانان ایران‌زمین بیدار، هوشیار، پاک، مؤمن و آرمانی هستند، گفت: البته این به معنی نبود مشکل و ضعف نیست. اگر 1400 سال پیش را با الان و آینده مقایسه کنید خواهید دید که ما در مسیر حرکت رو به کمال هستیم.

وی افزود: هرجای ایران که می‌روید درحال شکوفایی است و جوانان ایران نه تنها موتور حرکت ایران بلکه موتور حرکت کل بشریت به سمت قله‌های کمال هستند.

رئیس جمهور ساختن ایران ماموریت تاریخی عنوان کرد و افزود: هرچند ساختن ایران به تعهد بر این موضوع نگاه ناسیونالیستی و تعصب برای قوم ایرانی نیست بلکه امروز نام ایران در جهان مترادف با عزت، عدالت، پاکی، ظلم‌ستیزی، عشق و محبت به همه ملت‌های جهان است.

محمود احمدی نژاد

وی یادآور شد: وقتی در دنیا اسم ایران را می‌بریم یک جغرافیا و مرز سیاسی نیست بلکه امروز ایران یک فرهنگ حیات حقیقی و زندگی با نشاط است که باید آنرا بسازیم و این ساختن ایران خدمت به کل بشریت است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه دنیا منتظر جوشش یک فرهنگ و راه جدید است، خاطرنشان کرد: دنیا منتظر معرفی یک آرمان و مکتب جدید است و همه متفکرین و عدالتخواهان دنیا به این نتیجه رسیده‌اند که تنها نقطه امید برای این راهنمایی، پیش‌قراولی و الگوسازی ایران است و این فخر فروشی نیست.

وی افزود: آنهایی صدها میلیون بشر را به استثمار و استعمار کشیدند نمی‌توانند راهنمای بشر به سمت قله کمال باشند. اما ملتی که در دامن خود فردوسی، سعدی، سنایی و ابن‌سیناها و در دوره ما جوانان مؤمن و شجاع را تربیت می‌کند، اوست که می‌تواند راهنما و پیش‌قراول بشر به سمت قله کمال باشد.

به گزارش مهر ، رئیس جمهور با بیان اینکه باید ایران را با ایمان بسازیم، گفت: ملت ایران در طول تاریخ ملتی مؤمن و موحد بوده است که این جزء افتخار ما بوده است.

وی اظهار داشت: این کشورها می‌خواهند با اختاپوس و رمالی ذهن مردم را سازمان دهند درحالی که اشتباه است.

وی گفت: باید با ایمان ایران را بسازیم چرا که بدون ایمان همه نور و عظمت ملت ایران زایل خواهد شد.

احمدی نژاد ساختن ایران را نیازمند داشتن امید، عشق و ایمان دانست و تاکید کرد: امروز جوانان ما سرشار از ایمان، امید و عشق هستند.

منبع:مهر

تنظیم:س.آقازاده