تبیان، دستیار زندگی
اگر فکر می کنید با شروع ماه مبارک رمضان پرونده سفر و گشت و گذار بسته می شود، سخت در اشتباهید! میراث فرهنگی استان تهران در ماه مبارک رمضان قرار است پیشتاز اجرای طرح گردشگری شبانه باشد تا شهروندان تهرانی بتوانند سفرهای درون شهری شان را در ساعات خنک بعد از ا
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سفرهای شبانه در ماه رمضان

برج میلاد

اگر فکر می کنید با شروع ماه مبارک رمضان پرونده سفر و گشت و گذار بسته می شود، سخت در اشتباهید! میراث فرهنگی استان تهران در ماه مبارک رمضان قرار است پیشتاز اجرای طرح گردشگری شبانه باشد تا شهروندان تهرانی بتوانند سفرهای درون شهری شان را در ساعات خنک بعد از افطار انجام دهند.

به گفته سرپرست اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران این طرح با همکاری بخش خصوصی انجام می شود و در اولین قدم 50 دفتر خدمات گردشگری در استان تهران،‌ تورهای شبانه را راه می‌اندازند.

این تورها که از نیمه مرداد شروع به کار می کنند در 4 محور تورهای بافت تاریخی، طبیعت‌گردی، مذهبی- ‌زیارتی  و تفریحی در مسیرهای متنوعی در تهران تعریف شده اند و گردشگران را به اماکن مختلف فرهنگی، تاریخی، تفریحی و زیارتی شهر می برند.

محمد ابراهیم لاریجانی، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران در این باره به خبرگزاری فارس می گوید: «با توجه به قرار گرفتن ماه مبارک رمضان در تابستان و پیش بینی کاهش سفرهای بین‌شهری مردم تصمیم گرفتیم تورهای شبانه تهرانگردی را تعریف کنیم که بعد از افطار بهترین فرصت برای انجام این گردش‌های درون‌شهری خواهد بود.

برج آزادی

البته با تغییر فصل‌، تغییراتی هم در برنامه‌های این تورها اعمال خواهد شد.»

به گفته لاریجانی با هماهنگی سفره‌خانه‌ها، دفاتر خدمات گردشگری و حمل ‌و نقل تلاش شده که تخفیف‌های مناسبی برای گردشگران گرفته شود تا هزینه‌های این تورها کاهش پیدا کند و افراد بتوانند به صورت خانوادگی از این تورها استفاده کنند.

گروه گردشگری تبیان- رستم زاد