تبیان، دستیار زندگی
برای تشکیل یک تیم گلف قوی باید 5 سال زمان صرف کنیم امکانات ما با دنیا فاصله دارد تیم ملی گلف بانوان ایران درحالی قرار است درچهارمین دوره بازیهای اسلامی زنان شرکت کند که به اعتقاد مسئولین برای تشکیل یک تیم گلف خوب حداقل 5 سال...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نائب رئیس فدراسیون گلف درامور بانوان

برای تشکیل یک تیم گلف قوی باید 5 سال زمان صرف کنیم امکانات ما با دنیا فاصله دارد


تیم ملی گلف بانوان ایران درحالی قرار است درچهارمین دوره بازیهای اسلامی زنان شرکت کند که به اعتقاد مسئولین برای تشکیل یک تیم گلف خوب حداقل 5 سال زمان باید صرف شود ولی این تیم کمتراز دوسال است که تشکیل شده است.

فریده شجاعی نائب رئیس فدراسیون گلف در اموربانوان درگفتگو با " مهر" ضمن بیان این مطلب گفت: رشته گلف رشته متمایزی است وباید برای نتیجه گیری درآن وقت وسرمایه کافی گذاشت.

وی با اشاره اینکه برای تشکیل یک تیم گلف حداقل باید 5 سال زمان صرف شود، گفت: رشته گلف در ایران نوپا است وما تنها زمانی را که برای تشکیل اولین تیم گلف بانوان طی کرده ایم به دوسال هم نمی رسد.

نائب رئیس فدراسیون گلف اظهارداشت: فدراسیون گلف درطی چند سال گذشته وضعیت بسیارخوبی را پیدا کرده وتوانسته است اعضای زیادی را جذب این رشته کند. ازجمله برنامه های مسابقات قهرمانی، جشنواره های مینی گلف، جشنواره های خانوادگی گلف توانسته است دراین مدت مردم و بالاخص برخی ازخانواده ها را به این رشته جدید در ایران علاقمند کند.

شجاعی با تاکید براین که وضعیت بچه های تیم ملی گلف بانوان خوب است، ولی انتظارات را برآورده نمی کند، بیان کرد: ما برای آماده تر شدن تیم ملی بانوان ایران اردوهای زیادی را پشت سرگذاشته ایم وسعی کرده ایم با توجه به توان بچه ها درچند تورنمنت خارجی هم شرکت کنیم، ولی اینها در این زمان یکی دوساله برای تیم ما کافی نیست ودرمجموع با همین برنامه ریزی درچند ساله آینده نتایج بهتری را بدست خواهیم آورد.

وی ادامه داد: امکانات گلف ایران از ورزش دنیا فاصله دارد به آن حدی که در بحث زمین بهترین زمین ما درحد معمولی است و دروسایل نیز ابزار ما درجه چندم است رنکینگ ورزشکاران زن و مرد ما هم تا دنیا فاصله زیادی دارد.

شجاعی افزود: برگزاری اولین دوره مسابقات گلف دربازیهای اسلامی زنان در مهرماه سال جاری اولین حضور ایران دربحث بین المللی و میزبانی در رشته گلف چه دربخش مردان وچه دربخش زنان است و این فرصتی مغتنم برای شناسایی ایران دراین رشته وکسب تجارب ارزشمند برای ما است.

نائب رئیس فدراسیون با اشاره به اینکه ما از ورزشکاران نوپای تیم انتظار مدال نداریم، چون تمامی کشورهای شرکت کننده صاحب عنوان دراین رشته هستند بیان کرد: کشورپاکستان کشورسرزمین گلف است وکشورهای ژاپن وکره و ارمنستان آلمان هم سالهاست در این رشته فعال هستند. کشور برونئی هم برای گلف سرمایه گذاری زیادی کرده است و ورزشکاران خوبی را هم به این مسابقات اعزام می کند.

وی ادامه داد: ما ازحضورمان در این مسابقات هدف معرفی ایران را داریم، به دنبال نتیجه نیستیم. خوشبختانه با این میزبانی توانسته ایم برگزاری این مسابقات را در تقویم جهانی فدراسیون گلف قرار دهیم که این می تواند راه گشای ما برای حضور تیم های ایرانی دررقابتهای برون مرزی و همچنین دریافت میزبانی های دیگر برای کشورمان باشد.

این میزبانی عملا برای 4 سال آینده ورزش گلف ایران موثر است وما تمامی تلاش خود را می کنیم تا برای دوره بعد این بازیها حرفی برای گفتن در بین تیمها داشته باشیم.

شجاعی با اشاره به اینکه تعداد تیمهای شرکت کننده در رشته گلف به نسبت رشته های دیگردرمسابقات کمتر است، اظهارداشت: ما برای دعوت این تیمها رایزنی های زیادی کردیم، اگرحتی 3 تیم هم می آمدند برای شروع دراین رشته خوب بود. البته شاید عدم استقبال بیشتر کشورها از این مسابقات عدم آشنایی با رشته گلف ایران ونشناختن زمینهای ایران باشد.

نائب رئیس فدراسیون گلف با اشاره به برگزاری اردوهای تیم های ملی وحضور یک مربی خارجی برای این تیم گفت: ما توانستیم با رایزنی های متعدد آقای سایمون از انگلیس را به ایران دعوت کنیم تا ایشان حداقل بین 10 تا 20 روز را با تیم ایران تمرین کند. حضور این مربی برای ما خوب بوده ولی در مجموع رشته گلف ورزشی است که بعد ازمربی و آموزش خود ورزشکار باید برای پیشرفت خود تلاش کند.

وی درپایان اظهارداشت: ما درفرصتی که این مدرس انگلیسی در ایران حضوردارد، کلاسهای متعدد مربیگیری وتوجیهی و داوری با حضورمربیان وکارشناسان زن ومرد وحتی اعضا تیم های ملی کشورمان برگزارکرده ایم.

گفتنی است: چهارمین دوره بازیهای اسلامی زنان از اول تا هفتم مهرماه در تهران برگزارمی شود.

 دختران گلف بازایرانی سیلاب اشک برچمن سبز 

قهرمان رقابتهای انتخابی تیم ملی گلف