تبیان، دستیار زندگی
حمله مردان دنیزلى به فاتح آسیا - پاس نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا امشب در ورزشگاه القطاره امارات به مصاف العین مى رود تا شانس اش را براى رسیدن به فینال بازیها افزایش دهد. پاس كه پیش از این یك بار در سال 1992 قهرمان آسی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

العین - پاس؛ امشب در ورزشگاه القطاره

حمله مردان دنیزلى به فاتح آسیا


- پاس نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا امشب در ورزشگاه القطاره امارات به مصاف العین مى رود تا شانس اش را براى رسیدن به فینال بازیها افزایش دهد.

پاس كه پیش از این یك بار در سال 1992 قهرمان آسیا شد پس از 14 سال این شانس را دارد تا بار دیگر به قهرمانى آسیا برسد. امشب و در بازى رفت مرحله یك چهارم نهایى پاس به مصاف العین مى رود. این تیم كه در مرحله قبلى با پشت سر گذاشتن نمایندگان عراق، اردن و قطر به جمع 8 تیم برتر آسیا رسید در این مرحله به مصاف العینى مى رود كه در مرحله مقدماتى دیگر نماینده ایران، سپاهان را حذف كرد.

العین حریف شناخته شده اى براى فوتبال ایران است و هرچند در یكى، دو سال گذشته موفق شده استقلال و سپاهان را در ورزشگاه خانگى اش حذف كند اما تیم هاى ایرانى از بازى در ورزشگاه القطاره خاطرات خوشى دارند. پیروزى شیرین استقلال در سال 1378 با تك گل علیرضا اكبرپور كه این تیم را به جمع چهار تیم برتر آسیا رساند و پیروزى هاى تیم ملى در این شهر در مسابقات جام ملت هاى آسیاى 1996 شب هاى به یاد ماندنى فوتبال ایران در ورزشگاه القطاره بودند و امشب پاس به میدان مى رود تا شب باشكوه دیگرى را در القطاره براى فوتبال ایران رقم بزند. پاس در دو هفته گذشته تمرینات ویژه اى براى بازى با العین انجام داده است. مصطفى دنیزلى پس از تماشاى بازیهاى فصل گذشته العین در لیگ قهرمانان و بازیهاى این تیم با سپاهان، دو هفته قبل به ایتالیا رفت و مسابقه العین و آث رم را تماشا كرد.

او پس از آنالیز بازیهاى العین برنامه هاى تاكتیكى ویژه اى براى دیدار با این تیم در نظر گرفته است. مهم ترین ویژگى بازى امشب پاس یارگیرى نفر به نفر با سه بازیكن خطرناك العین در خط حمله است. امشب به احتمال زیاد احمد كاظم جلوتر از سه مدافع دیگر پاس مأمور مستقیم سوبیت خاطر هافبك نفوذى شماره 24 العین است و هادى شكورى و بیژن كوشكى هم وظیفه یارگیرى با كارلوس ته خارا و امانوئل انوكاشى را دارند. عقب تر از این سه مدافع هم محمد نصرتى رهبر خط دفاعى پاس است.

پاس در هفته گذشته بازى زمینى را خیلى خوب تمرین كرده است و هر بار كه در تمرینات یاران سبزپوش از توپ هاى بلند استفاده مى كردند با چهره خشمگین دنیزلى روبرو مى شدند. به نظر مى رسد بازیكنان پاس امشب زمانى كه صاحب توپ مى شوند با استفاده از پاس هاى كوتاه، عمق دفاع العین را نشانه مى گیرند. جایى كه آرش برهانى و میثم منیعى دو مدافع كند به نام هاى فهد على و حمید فاخر را پیش رو دارند. دنیزلى پس از تماشاى بازیهاى العین تغییرى عجیب در تركیب تیمش به وجود آورد. او پس از اینكه كم تحركى مدافعان العین را دید میثم منیعى را از پست پیستون چپ به خط حمله برد تا با استفاده از تكنیك و سرعت بالاى این بازیكن بتواند بهتر و سریع تر از خط دفاع العین عبور كند.

اما جنگ تن به تن كیانوش رحمتى و جواد نكونام با كارلوس آلبرتو بلانكو هافبك پانامایى العین هم صحنه هاى جذابى را مى تواند در این بازى ایجاد كند. نكونام امشب كمى جلوتر از كیانوش رحمتى وظیفه توپ سازى براى مهاجمان پاس را دارد و كیانوش هم باید جلوى بازیسازى بلانكو را در میانه میدان بگیرد.

در دو جناح زمین هم براى پاس جواد شیرزاد و عیسى ترائوره وظیفه دارند با جمع شدن در نیمه زمین خودى اجازه پیشروى را به دو مدافع چپ و راست العین بدهند تا در ضدحمله ها با غیبت این دو نفر چهار مهره هجومى پاس یعنى نكونام، رحمتى، منیعى و برهانى تنها سه نفر از بازیكنان العین را پیش رو داشته باشند.

اگر شیرزاد و عیسى وظیفه اى را كه بر عهده دارند به خوبى انجام دهند و احمد كاظم هم در مركز میدان سوبیت خاطر را از جریان بازى خارج كند، پاس شب سختى برابر العین ندارد.

مصطفى دنیزلى هم در تمرینات این هفته پاس با شناخت از نوع بازى العین تلاش زیادى داشت تا بازیكنانش بتوانند شیوه بازى كردن مقابل العین را یاد بگیرند.دنیزلى در تمام هفته با اطمینان از موفقیت تیم اش در جواب خبرنگاران درباره بازى با العین مى گفت: «حریف خطرناكى است اما ما شیوه شكست العین را خوب بلدیم.»

تركیب احتمالى پاس:

حسن رودباریان

هادى شكورى - محمد نصرتى - بیژن كوشكى - احمد كاظم

جواد شیرزاد - كیانوش رحمتى - جواد نكونام - عیسى ترائوره

میثم منیعى - آرش برهانى

تركیب احتمالى العین:

ولید سالم

جمعه خاطر - فهد على- حمید فاخر- على مهدى

كارلوس آلبرتو بلانكو- غریب حارب- سوبیت خاطر- رامى سلام

كارلوس ته خادا- امانوئل انوكاش