تبیان، دستیار زندگی
نشست بررسی مفاد پیش نویس اساسنامه کنسرسیوم صاحبان محتوای ملی در کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بررسی مفاد پیش نویس اساسنامه کنسرسیوم صاحبان محتوای ملی

نشست کنسرسیوم صاحبان محتوا

نشست بررسی مفاد پیش نویس اساسنامه کنسرسیوم صاحبان محتوای ملی در کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.   

در این نشست که نمایندگان اعضای مؤسس کنسرسیوم شرکت داشتند به پیشنهاد مشاور فرهنگی رئیس جمهور مقرر شد دبیرخانه مستقل کنسرسیوم صاحبان محتوای ملی تشکیل شود.

دکتر طالب پور

دکتر علیرضا طالب پور؛ مدیر عامل مؤسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان نیز در این نشست با اشاره به وجود عزم ملی برای تسهیل دسترسی پژوهشگران ایرانی به محتوای ملی کشور از طراحی و راه اندازی پورتال موقت کنسرسیوم صاحبان محتوای ملی خبر داد.

بررسی مفاد اجرایی اساسنامه همچون وظایف اعضای اصلی هسته تصمیم گیر کنسرسیوم ، منابع غیر مادی مورد نیاز برای تشکیل کنسرسیوم از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

کنسرسیوم صاحبان محتوای ملی با هدف ایجاد بستر مناسب و امکان دسترسی آسان پژوهشگران به محتوای علمی و فرهنگی کشور از اسفند سال گذشته و با حضور رؤسای کتابخانه ها، مؤسسات و مراکز مهم اطلاع رسانی علمی و فرهنگی کشور آغاز به کار کرده است.

نشست کنسرسیوم صاحبان محتوای ملی

تجمیع اطلاعات علمی و فرهنگی کشور در فضای مجازی، استاندارد سازی شیوه های فهرست نویس بر روی محتوا و جستجوی ساده و یکپارچه در محتواهای همه اعضای کنسرسیوم از اهداف مهم تشکیل کنسرسیوم صاحبان محتوای ملی است که مراکزی همچون سازمان اسناد و کتابخانه ملی، کتابخانه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، دانشگاه تهران، مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی، سازمان کتابخانه و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، مرکز نشر دانشگاهی و مؤسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان در آن عضو هستند.

تنظیم: هومن بهلولی