تبیان، دستیار زندگی
به گفته ی یک متخصص پوست، ماسک‌ ها با جدا کردن قسمت‌ های سطحی پوست، سبب پاک سازی و لایه‌ برداری پوست می شوند...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ماسک های میوه‌ ای برای پوست مفیدند

ماسک های میوه ای

به گفته ی یک متخصص پوست، ماسک‌ ها با جدا کردن قسمت‌ های سطحی پوست، سبب پاک سازی و لایه‌ برداری پوست می شوند و طراوت و شادابی را به آن هدیه می ‌دهند.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، دکتر غلامحسین غفارپور با بیان این مطلب یادآورشد: آثار مثبت‌ ماسک ‌های میوه ای بر روی پوست ثابت شده است.

ماسک های میوه ای متشکل از ترکیبات غیر سمی هستند که موجب ریزش سطحی ‌ترین قسمت پوست و در نتیجه باطراوت و مرطوب‌ تر شدن آن می ‌شوند.

ماسک‌ های میوه‌ ای با تحریک سلول‌ های بافت همبند موجب افزایش تولید کلاژن و الاستیک در بخش میانی پوست و در نتیجه باعث افزایش استحکام آن می شوند و چین و چروک پوست را کمتر می ‌کنند. همچنین تولید رنگدانه‌ های پوست را کمتر کرده و پوست را روشن ‌تر می کند.

ماسک های میوه ای

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: مواد موثر در ماسک‌ های میوه ای در نیشکر به صورت اسید کیلوکلیک و در شیر ترش به شکل اسیدلاکتیک، در سیب درختی به نام اسید مالیک در میوه‌ جات ترش مانند پرتقال، لیموترش و نارنج به صورت اسیدسیتریک و در شیره تخمیر شده انگور به شکل اسید تارتاریک وجود دارند و در غلظت ‌های پنج تا ده درصد، باعث جوان سازی پوست می شوند.

وی با اشاره به این که استفاده از ماسک ‌های میوه‌ ای به تنهایی و یک تا دو بار در هفته برای پوست کافی است، اظهار داشت: افراد می ‌توانند سیب رنده شده، آب پرتقال یا نارنج و یا لیمو ترش را با آب ماست ترش مخلوط کنند و به مدت نیم ساعت روی پوست صورت شان قرار دهند و سپس با آب ولرم بشویند. بدین گونه پوستی روشن‌ تر، شفاف ‌تر و شاداب تر خواهند داشت.

وی در پایان در خصوص تهیه ماسک‌ های شیمیایی توصیه کرد: افراد در هنگام خرید ماسک ‌های شیمیایی از داروخانه‌ ها به برچسب مجوز وزارت بهداشت و طریقه ی مصرف آن ها توجه کنند.

اگر می خواهید با پزشکان سایت مشورت کنید، اینجا را کلیک کنید.

برای شرکت در بحث های انجمن سایت مرتبط با بهداشت و سلامت، اینجا را کلیک کنید.

*مطالب مرتبط:

6 سوال رایج درباره ماسک‌ صورت

درمان پوست با اسیدهای گیاهی

از ماسک‌ها درست استفاده کنید

رفع برافروختگی پوست

سونای صورت

بهترین ماسک ها برای پوست

محلول گیاهی پاک‌کننده صورت

حفظ سلامتی پوست با تغذیه مناسب

ماسک های زیبایی و تأثیر آنها بر پوست

انواع ماسك براى پوست های چرب

ماسک انگور؛ شاداب کننده و تقویت کننده پوست 

ماسك هندوانه برای پوست حساس و معمولی

ماسک صورت برای پوست چرب و جوش دار

بخش تغذیه و سلامت تبیان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.