تبیان، دستیار زندگی
بازیكن ایرانی تیم فوتبال اوساسونا گفت: احتمال ماندنم در این تیم كم است. هر چند كه علاقه‌ام تداوم حضور در اوساسوناست ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

احتمال ماندنم در اوساسونا كم است

نکونام در کنار لیونل مسی

بازیكن ایرانی تیم فوتبال اوساسونا گفت: احتمال ماندنم در این تیم كم است. هر چند كه علاقه‌ام تداوم حضور در اوساسوناست.

جواد نكونام در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برخی اخبار كه حكایت از حضور او و مسعود شجاعی در تمرینات تیم جوانان اوساسونا دارد با لحنی ناراحت كننده گفت: واقعا متاسفم كه چنین اخباری منتشر می‌شود اخبار نادرستی كه در اسپانیا هم بازتاب منفی دارد. نمی‌دانم چنین اخباری از كجا منتشر می‌شود من به دلیل وضعیت نامشخصم برای مذاكره به كشور دیگری سفر كرده بودم. این را مدیران باشگاه هم می‌دانستند اما به هر حال اوساسونا باشگاهی حرفه‌ای است و این حق را دارد كه بپرسد چرا 4 روز دیرتر از سایرین در تمرینات حاضر شده‌ام.

وی افزود: این احتمال وجود داشت كه من به اسپانیا بازنگردم. تا به حال موردی از بی‌انضباطی نداشته‌ام و تعجب می‌كنم كه چرا رسانه‌ها این‌قدر به این مسائل می‌پردازند. كدام خبرنگار ایرانی به اینجا آمده و شرایط من را در اوساسونا از نزدیك دیده است كه چنین اخباری را رسانه‌ها منتشر می‌كنند. من و مسعود 4 روز دیرتر تمرینات‌مان را آغاز كردیم به همین خاطر مربی بدنساز تیم ماند تا ما را تمرین دهد و پس از 4 روز به همراه تیم اصلی تمرین خواهیم كرد. حقیقتا باید بگویم فكر نمی‌كردم 4 روز تمرین به همراه مربی بدنساز به حاشیه‌ای به این بزرگی تبدیل شود.

جواد نکونام

ستاره‌ی ایرانی اوساسونا درباره‌ی وضعیتش گفت: با وجود اینكه خیلی دوست دارم بمانم اما، احتمالش بسیار كم است. یك سال با اوساسونا قرارداد دارم اما برای ادامه همكاری باید شرایط برای دو طرف آماده باشد. در چند روز آینده با مدیر تیم جلسه خواهم داشت و هر تصمیمی كه گرفته شود تابع آن خواهم بود.

نكونام در پاسخ به این سوال كه آیا خبر ورشكسته‌ شدن اوساسونا صحت دارد یا خیر؟ گفت: چطور می‌شود یك تیم حاضر در رقابت‌های لالیگا ورشكسته شود و فدراسیون فوتبال اسپانیا به آن باشگاه اجازه حضور در لالیگا را بدهد. این شدنی نیست. اوساسونا تیمی است كه به لحاظ مالی در شرایط معمولی قرار دارد و شرایط مالی‌اش هم محدود است. به خاطر همین "كیتا" بازیكنی كه بازی‌اش را در تیم‌های نوجوانان و جوانان اوساسونا آغاز كرده بود مجبور به حضور در المپیك مارسی شد. فوتبال حرفه‌ای همین است.

وی در پاسخ به این سوال كه به غیر از المپیاكوس و گالاتاسرای از چه تیم‌های دیگری پیشنهاد دارید؟ گفت: همه این‌ها را مدیر برنامه‌هایم می‌داند. من در حال حاضر بازیكن اوساسونا هستم و با این تیم تمرین می‌كنم. خیلی خوشحال می‌شوم كه در این تیم بمانم اما همان طور كه گفتم همه چیز به شرایط بستگی دارد. سال آینده من 30 ساله می‌شوم و در فوتبال اروپا تیم‌های بزرگ كمتر بازیكن 30 سال به بالا را جذب می‌كنند. به همین خاطر باید این را هم در نظر بگیرم كه اگر می‌خواهم به تیم بزرگی بروم باید امسال تكلیفم را مشخص كنم.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری