تبیان، دستیار زندگی
افشارزاده می‌گوید با وجود پیروانی، تیم امید نیازی به منشور اخلاقی ندارد ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سعیدلو:به تیم ملی امید کمک کنید

تیم ملی امید

افشارزاده می‌گوید با وجود پیروانی، تیم امید نیازی به منشور اخلاقی ندارد.

بهرام افشارزاده دبیرکل کمیته ملی المپیک که به بازدید از تمرین تیم امید رفته بود در دیدار با اعضای این تیم گفت: «اینکه چندین بازیکن اصلی تیم ملی امید اکنون در اختیار این تیم نیستند، اتفاق خوبی نیست. ما از فدراسیون فوتبال می‌خواهیم اگر باشگاه‌ها در این زمینه کوتاهی کردند با آن‌ها برخورد کند و این در حوزه وظایف کفاشیان، رییس فدراسیون فوتبال است. ما می‌خواهیم اگر باشگاه‌ها باز هم همکاری لازم در این باره را انجام ندادند با آن‌ها برخورد شود. موضوع تیم امید یک موضوع ملی است. تیم امید ما 40 سال است که به مسابقه‌های المپیک راه پیدا نکرده و ما می‌خواهیم به این مهم برسد. همچنین این تیم که سرمربی و کادر فنی خوبی دارد و شما بازیکنان هم بهترین‌های ایران هستید می‌تواند قهرمان آسیا شود.»

افشارزاده همچنین خبر از نامه‌‌ای داد که سعیدلو به زودی آن را برای باشگاه‌ها می‌فرستد: «ریاست سازمان تربیت بدنی هم قول داده که نامه‌ای را برای باشگاه‌ها بفرستد تا آن‌ها همکاری لازم را برای در اختیار گذاشتن بازیکنان‌شان با تیم امید داشته باشند. من تعجب می‌کنم برخی مربیان که اجازه حضور بازیکنان‌شان را در تیم امید نمی‌دهند، خودشان زمانی مربی تیم ملی بوده‌اند. آن زمان همیشه دوست داشتند تیم‌ها بازیکنان دعوت شده را به اردوی تیم ملی بفرستند و اکنون باید از آن‌ها گله کرد. تیم امید تیم مملکت ماست و باید به آن توجه بیشتری داشته باشیم.»

تیم ملی امید

افشارزاده ادامه داد: «تیمی چون عراق وقتی در المپیک آتن چهارم شد اصلا کشور منظمی نداشت. آن‌ها در این کشور و آن کشور اردو برگزار می‌کردند اما توانستند موفق شوند اما اکنون امکانات خوبی برای این تیم مهیا شده است. ما هم برای تدارک بهتر تیم امید اسپانسر مالی هم گرفته‌ایم. آقای عبدالله احمدیان از افراد خیری است که زمانی در وزنه‌برداری کمک می‌کرد و اکنون خیرخواهانه پیشنهاد کرد تا از تیم امید نیز بدون هیچ گونه چشم‌داشت و تبلیغی حمایت‌های لازم را داشته باشد.»

نکته جالب در مورد سخنان افشارزاده با بازیکنان تیم امید این بود که او بحث منشور اخلاقی را هم مطرح کرد: «وقتی بحث منشور اخلاقی در فدراسیون مطرح می‌شود، من می‌گویم که به طور مثال تیم امید منشور نمی‌خواهد و این مربیان خودشان منشور اخلاقی هستند و الگوی بازیکنانند. غلامحسین پیروانی و همکارانش از مربیان خوب ایران هستند که روزی برای این مملکت افتخارآفرینی کردند. اکنون در کسوت دیگر برای تیم کشورشان زحمت می‌کشند. این‌ها از قهرمانان استان فارس هستند و الگوی اخلاقی خوبی برای شما بازیکنان نیز به شمار می‌آیند. وقتی این مربی منشور اخلاقی را در تیم اجرا کند دیگر نیاز به منشور دیگری نیست.»

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری