تبیان، دستیار زندگی
خوش‌بینی كمی كه پس از توقف اولیه نشت نفت در خلیج مكزیك به‏وجود آمد، ادامه پیدا نكرد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خلیج مکزیک نفتی

خلیج مکزیک

شبكه‌ تلویزیوینی بی‌بی‌سی با اشاره به این كه هیچ نشانه‌ای پایان بحران خلیج مكزیك را نوید نمی‌دهد، ‌افزود: خوشبینی اولیه كه پس از توقف نشت نفت در خلیج مكزیك بوجود آمد، ادامه پیدا نكرد.

تلویزیون بی‌بی‌سی عربی، چند روز از اعلام خبر كنترل نشت نفت در خلیج مكزیك توسط شركت بریتیش پترولیوم بیشتر نگذشته است كه اخباری مبنی بر نشت دوباره نفت در مناطقی در نزدیكی چاه قبلی در خلیج مكزیك به گوش می‌رسد و احتمال دور شدن نگاه‌ها از خلیج مكزیك به مناطق دیگر جهان را بار دیگر كاهش داد.

این گزارش با بیان اینكه هیچ نشانه‌ای تمام شدن بحران خلیج مكزیك را نوید نمی‌دهد، ‌افزود: خوش‌بینی كمی كه پس از توقف اولیه نشت نفت در خلیج مكزیك به‏وجود آمد، ادامه پیدا نكرد.

‌در حالی كه تنها فقط چند روز از كنترل ابتدایی نشت نفت نگذشته است، ‌مردم سواحل این خلیج كه مدت‌هاست به علت آلودگی ناشی از بزرگترین فاجعه زیست محیطی امكان نزدیك شدن به آب‌های خلیج مكزیك را نداشته‌اند، بار دیگر به سواحل روی آوردند.

این گزارش با پخش تصایری از مردمی كه در آب‌های ساحلی خلیج مكزیك شنا می‌كنند، زندگی در سواحل خلیج مكزیك را در حال رونق گرفتن خواند و افزود: صاحبان مغازه‌های ساحلی امیدوار هستند كه شركت بی‎پی هرچه سریعتر اقدامی برای پاكسازی آب‌های آلوده بكند.

خوش‌بینی كمی كه پس از توقف اولیه نشت نفت در خلیج مكزیك به‏وجود آمد، ادامه پیدا نكرد

پس از گذشت چند هفته از نشت نفت از چاه منفجر شده در خلیج مكزیك، شركت بی‌پی توانست با قرار دادن یك لوله به طول یك هزار و 600 متر در محل سكوی آسیب دیده نفت خام خارج شده از این چاه را به كشتیهای نفت‌كش منتقل كند.

در پی انفجار یك سكوی نفتی در خلیج مكزیك در 20 آوریل و غرق شدن این سكو، روزانه بیش از 210 هزار گالن نفت‌خام به دریا نشت و زندگی حیات وحش را در این منطقه تهدید می‌كند.

پیش‌بینی می‌شود، هزینه‌های مربویط به پاك‌سازی و مقابله با آلودگی محیطی ناشی از این حادثه كه به‏عهده شركت بی‎پی است بین سه تا 10 میلیارد دلار خواهد بود.

مهندسین بی‌پی پیش از این با فرستادن روبات زیردریایی سعی كردند تا روی چاه آسیب دیده را بپوشانند و با استفاده از آن، نفت نشت یافته را به كشتی‌های جمع‌آوری كننده منتقل كنند.

منبع:فارس

تنظیم:س.آقازاده