تبیان، دستیار زندگی
مهدوی‌كیا : منتظر بازی در لیگ قهرمانان اروپا هستم برای دیدار با تایلند و كره‌ به ایران می‌آیم مهدی مهدوی كیا بار دیگر برای هامبورگ به میدان رفت. او در دیدار برابر ماینتز هم پاس گل داد و هم گلزنی كرد. كیا برای دومین بار پیاپی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کیا درتیم منتخب هفته بوندس لیگا

مهدوی‌كیا : منتظر بازی در لیگ قهرمانان اروپا هستم
برای دیدار با تایلند و كره‌ به ایران می‌آیم


مهدی مهدوی كیا بار دیگر برای هامبورگ به میدان رفت. او در دیدار برابر ماینتز هم پاس گل داد و هم گلزنی كرد. كیا برای دومین بار پیاپی طی دو هفته گذشته به عنوان بهترین بازیكن زمین انتخاب شد و از سوی روزنامه‌های كیكر، مورگن پست و بیلد با دریافت نمره 2 در تركیب تیم منتخب هفته بوندسلیگا جای گرفت. او تنها بازیكنی از هامبورگ است كه در تیم منتخب هفته جای گرفته است.

بازیكن ایرانی تیم فوتبال هامبورگ معتقد است كه این تیم در فصل جاری رقابت‌های آلمان و اروپا برای كسب جام‌های بوندس‌لیگا، جام حذفی و یوفا به میدان می‌رود.

مهدی مهدوی‌كیا در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار كرد: هامبورگ به تیمی كامل و هماهنگ تبدیل شده است. هدف اصلی ما حضور قدرتمندانه در سه جام بوندس لیگا، حذفی و یوفا است و تمام تلاش خود را خواهیم كرد به رغم فشردگی این مسابقات بهترین نتایج چند سال اخیر هامبورگ را كسب كنیم.

وی افزود: در هفته‌ی چهارم ما توانستیم با نتیجه‌ای بسیار خوب تیم ماینتز را در زمین خود شكست دهیم و این پیروزی باعث شد كه تنها به دلیل تفاضل گل در رده‌ی سوم جدول بوندس‌لیگا قرار گیریم. هواداران هامبورگ از نتایجی كه كسب كرده‌ایم بسیار خوشنود هستند و این امیدواری در آنها ایجاد شده كه بتوانیم این روند را ادامه دهیم.

مهدوی‌كیا ادامه داد: در صورت تداوم شرایط فعلی می‌توانیم برای كسب عنوان قهرمانی در رقابت‌های بوندس‌لیگا و حذفی با دیگر تیم‌ها رقابت كنیم. البته از هم اكنون زود است كه درباره‌ی قهرمان بوندس‌لیگا پیش بینی كرد اما اگر بتوانیم به روند فعلی ادامه دهیم بی‌شك می‌توانیم در فصل بعد در رقابت‌های اروپایی حضور پیدا كنیم. یكی از اهداف ما حضور در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا در فصل آینده است.

وی در مورد دلایل موفقیت هامبورگ تصریح كرد: سال گذشته مشكلاتی را در خط دفاعی تیم مشاهده می‌كردیم اما با رفع این مشكلات و هماهنگی كامل بازیكنان هم اكنون تیم منسجمی داریم. هم اكنون می‌توانیم در هر بازی با اختلاف یكی، دو گل تیم حریف را شكست دهیم. تیم ما پتانسیل قهرمانی و پیروزی‌های پر گل را دارد.

مهدوی‌كیا با بیان اینكه منتظر بازی در لیگ قهرمانان اروپاست در مورد دیدارهای پیش روی هامبورگ گفت: دو هفته‌ی بسیار مشكل را پیش روی داریم و باید طی این مدت شش، هفت دیدار بسیار سخت را برگزار كنیم. ابتدا باید روز پنجشنبه در جام یوفا به مصاف كوپنهاگن برویم ، این دیدار بسیار سخت خواهد بود. این بازی برای ما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و قصد داریم با نتیجه‌ای بسیار مناسب به مرحله‌ی گروهی این رقابت‌ها صعود كنیم نباید تصور كرد كه تیم كوپنهاگن تیم آسانی خواهد بود. همچنین به دلیل محرومیت سه بازیكن اصلی تیم در تركیب تیم حضور ندارند و تمام سعی خود را خواهیم كرد كه در وهله‌ی اول در زمین خود گلی را دریافت نكنیم و بعد از آن می‌توانیم فكر و ذكر خود را معطوف به حمله به روی دروازه‌ی این تیم كنیم.

وی افزود: البته به لحاظ بازیكن هیچ كمبودی در تیم احساس نمی‌شود. در شرایط فعلی در هر پست دو بازیكن خوب را در اختیار داریم و سرمربی تیم به مرور از این بازیكنان استفاده خواهد كرد. دال تصمیم گرفته در دیدار پنجشنبه از یك سری از بازیكنان و در دیدار شنبه برابر فرانكفورت از گروه دیگری از بازیكنان استفاده كند. البته هنوز تركیب تیم برای دیدار برابر كوپنهاگن مشخص نشده اما فكر می‌كنم با توجه به بازی برابر ماینتز وی به تركیب تیم تغییری وارد نكند.

مهدوی‌كیا در پایان درباره‌ی دیدارهای دوستانه‌ی تیم ملی كشورمان برابر تایلند و كره‌ی جنوبی گفت: این دو دیدار در روزهایی برگزار می‌شود كه تیم‌های ملی در حال انجام مسابقات مقدماتی جام جهانی یا دیدارهای تداركاتی هستند و بدون شك من برای حضور در تیم ملی خود را به تمرینات خواهم رساند.

 مهدوی کیا:منتظرکریمی وبایرن هستم 

 گلزنی مهدوی کیانمایش توفانی هاشمیان افول کریمی 

 کیانهمین گلزن"هاشمیان هفتمین پاسوربوندس لیگا