تبیان، دستیار زندگی
اینجا برای اهالی پایتخت محلی کاملا شناخته شده است .........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آبی پوشان در کنار ستارگان واقعی

ملاقات استقلالی ها با جانبازان

اینجا براى اهالى پایتخت محلى كاملاً شناخته شده است. اتومبیلهاى مدل بالا، منازلى زیبا و كوچه باغهایى كه قیمت هر متر از خانه هاى واقع در آن چند برابر حقوق ماهانه خبرنگاران است اما هیچ كدام از مواردى كه برشمردیم، دلیل رفتن ما به این منطقه خوش آب و هواى تهران نبود و در راه به تنها چیزى كه فكر نمى كردیم، شرایط حاكم بر محله هاى شمالى شهر تهران بود چون مى خواستیم به ملاقات عزیزانى برویم كه بر گردن همه ما حق دارند. افرادى كه در روزگارى ستارگان واقعى مردم بودند.

« مركز توانبخشى ثارالله »

وقتى این تابلوى بزرگ را مقابل خودمان دیدیم، منتظر شدیم تا دوستان دیگر هم از راه برسند و به اتفاق جماعت فوتبالیست سراغ ستاره هاى اصلى برویم. همانهایى كه سالها براى حفظ ایران از شر دشمن سینه هاى خودشان را ستبر كردند و هنوز هم با وجودى « قطع نخاع » كه در پرونده پزشكى شان عبارت ذكر شده ذره اى از عشقشان نسبت به این مرز و بوم كاسته نشده است. انتظارمان چندان به درازا نكشید و وحید طالب لو، مجتبى جبارى، مهدى امیرآبادى و حجت الاسلام مالك هم به جمع ما اضافه شدند تا به اتفاق هم به ملاقات جانبازان برویم.

آبی پوشان در کنار ستارگان واقعی

اول منصوریان، بعداً تو!

برخلاف انتظار جانبازان حاضر در این مركز توانبخشى بسیار فوتبالى بوده و اتفاقا تعداد قابل ملاحظه اى از آنها هم استقلالى بودند. یكى از آنها به مجتبى جبارى گفت: منصوریان بازیكن مورد علاقه من بود و بعد از او بازى تو واقعاً برایم جذاب است ولى مصدومیت هاى پیاپى ات نگرانم مى كند

جانباز دیگرى هم از تغییرات متوالى در باشگاه استقلال گلایه كرد و جبارى در پاسخ به او گفت : یك عده از طریق هاى خاصى وارد مى شوند و همین مسئله در برخى اوقات به اوضاع باشگاه لطمه مى زند اما خوشبختانه الان كوچكترین مشكلى وجود ندارد.

یکی دیگر از ستارگان واقعى هم در حالى كه برخورد بسیار گرمى با استقلالى ها داشت با حس خاصى خطاب به آنها گفت: چشم امید ما به شماست تا در خارج از ایران هم قهرمان شده و پرچم كشور عزیزمان را به اهتزاز درآورید.

هدایاى استقلالى ها

بازیكنان استقلال به رسم ادب چند پیراهن استقلال را به جانبازان هدیه دادند تا روزى كه براى آنها خاطره انگیز شده بود، با

یادگارى آنها براى جانبازان هم از یاد نرفتنى تلقى شود. آنها همچنین دقایقى هم كنار  « كریم محمدى »جانباز هنرمندى كه نقاشى هاى زیبایى مى كشد؛ نشسته و وقتى فهمیدند اغلب جانبازان حاضر در این مركز بالاى 25 سال است كه قطع نخاع شده اند، به شدت تحت تأثیر قرار گرفتند.

آبی پوشان در کنار ستارگان واقعی

ماجراهاى جانباز پرسپولیسى

حسن ختام برنامه دیروز؛ ملاقات استقلالى ها با یك جانباز پرسپولیسى بود، در حالى كه آبى پوشان حسابى براى او كرى مى خواندند. این ستاره واقعى جبهه هاى حق علیه باطل به گرمى با آنها برخورد مى كرد و می گفت:«شما مهمان ما هستید و هر چقدر مى خواهید كركرى بخوانید

در پایان وقتى قصد خروج داشتیم؛ مجتبى جبارى از ما جدا شد و دوباره به داخل برگشت تا دقایقى را با جانبازان خلوت كند.

حجت الاسلام مالك نیز قول داد مقدمات حضور این عزیزان در بازى هاى استقلال را فراهم كند و ما هم در این فكر فرو رفتیم كه برخى اوقات واقعاً در انتخاب ستاره ها دچار مشكل مى شویم و آنهایى كه سالها برایمان درخشیده اند را فراموش مى كنیم.

وقتى از درب خارج شدیم، مهدى امیرآبادى نگاهى به نگارنده كرد و در حالى كه تحت تأثیر قرار گرفته بود گفت:  واقعاً نمى توانم این واقعیت را هضم كنم كه یك نفر چقدر باید غیرت و استقامت داشته باشد كه 28 سال یعنى دقیقا به اندازه سن من روى ویلچر بنشیند.»

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری    منبع: خبر ورزشی