تبیان، دستیار زندگی
کابالیست ها که بعد از رحلت حضرت موسی با هسته مرکزی گوساله پرست ها تشکیل شدند، با مخلوط نمودن عقاید مصر باستان و باورهای اعراب جاهلیت ، اقدام به تولید یک مکتب منحرف و دروغین نمودند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مبارزه با عرفان های نوظهور

شیطان پرستی

سه كتاب «اكنكار، عرفان‌های وارداتی»، «فالون دافا» و «كابالیسم، عرفان یهودی» با هدف مبارزه با عرفان‌های نوپدید منتشر شده‌اند.

علی رجبی، نایب‌رییس موسسه انتشاراتی ساحل اندیشه تهران، در گفت‌وگو با ایبنا، ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: این مجموعه بر اساس مصوبه 452 سال 1385 شورای انقلاب فرهنگی مبنی بر مبارزه با عرفان‌های كاذب و مدعیان دروغین نوشته شده‌اند.

وی همچنین از انتشار كتاب‌های دیگری درباره موضوعات مرتبط با حوزه اندیشه و سیاست نظیر «گنوسیسم» و «با كاروان غالیان» خبر داد كه اهدافی مشابه را برای مبارزه باتفكرات انحرافی دنبال می‌كنند.

اكنكار، روش سفر روح در یك شاهراه مستقیم برای رسیدن به خداشناسی است. به اعتقاد پیروان این فرقه، جهان‌های آسمانی فراسوی دید آدمیان قرار دارند، اما همان اندازه واقعی‌اند كه زمینی كه برآن قدم برمی‌داریم.

"اكنكار"، دانش و فن خروج روح از بدن و برگرداندن دوباره آن به بدن و به بیانی فن سفر روح است. "پال توئیچل" موسس این فرقه در نوشته‌هایش روی «سفر روح» به عنوان مهم‌ترین آموزه اكنكار تأكید دارد. او برای این سفر، سه گام را لازم می‌شمارد. همچنین سه ركن تخیل، نور و صوت را دارای نقش مهمی در ترك بدن و بازگشت بدان شمرده است. پال توئیچل برای سفر روح، چندین روش برمی‌شمارد كه مهم‌ترین روش آن روش تخیلی است. او همچنین برای جهان طبقاتی و برای انسان مراتبی ذكر می‌كند.

موسیقی متالیک ها ، هوی متال ها و بلک متال ها به عنوان ابزار هنری شیطان پرستان و نمادهایی مثل پرگار، گونیا، حرف X، چهره شیطان، بز بالدار و ستاره پنج پر  از نماد های شیطان پرستان و کابالیست ها است

"كابالا" نامی است كه بر تصوف یهودی اطلاق می‌شود. پیروان آئین كابالا یا كابالیست‌ها، این مكتب را "دانش سری و پنهان" خاخام‌های یهودی می‌خوانند و برای آن پیشینه‌ای كهن قایل‌اند.

کابالیست ها که بعد از رحلت حضرت موسی با هسته مرکزی گوساله پرست ها تشکیل شدند، با مخلوط نمودن عقاید مصر باستان و باورهای اعراب جاهلیت ، اقدام به تولید یک مکتب منحرف و دروغین نمودند که کابالا نام گرفت و مفهوم دیگر آن عرفان یهودی می باشد. این دیدگاه بر اساس سحر و جادو و آموزه های شیطانی تشکیل شد و توسط کاهنان بنی اسرائیل و به وسیله شوالیه های معبد به اروپا و امریکا فرستاده شد .

موسیقی متالیک ها ، هوی متال ها و بلک متال ها به عنوان ابزار هنری شیطان پرستان و نمادهایی مثل پرگار، گونیا، حرف X، چهره شیطان، بز بالدار و ستاره پنج پر  از نماد های شیطان پرستان و کابالیست ها است.

"فالون دافا" نیز روشی معنوی است که بر مبنای پالایش، پرورش و تزکیه بدن و ذهن بر مبنای سه شعار «حقیقت»، «نیک‌خواهی» و «بردباری» شكل گرفته است. این آیین نوپدید در سال ۱۹۹۲ میلادی توسط «لی هنگجی» در چین تأسیس شد.

بدیهی است این سه آیین عرفانی، از عرفان‌های نوپدید و انحرافی به شمار می‌آیند، زیرا برخی مبانی آنها با مبانی عرفان اصیل اسلامی در تضادند.


تهیه و تنظیم: گروه کتاب تبیان - محمد بیگدلی