تبیان، دستیار زندگی
آیت الله العظمی صافی گلپایگانی، مهدویت را عاملی برای ایجاد شور و نشاط در جامعه و تزریق امیدواری مضاعف به زندگی فردی تمامی منتظران دانستند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیت الله صافی گلپایگانی:

درک مهدویت روح امید را به زندگی تزریق می‌کند

آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی

برخی از بیانات معظم له در دیدار اعضای ستاد مهدویت کانون و هیئت خادم الرضا علیه السلام قم، در مشهد مقدس

به گزارش مرکز خبر حوزه، ایشان با تکریم فعالیت های صورت گرفته در راستای ترویج مسئله مهدویت، اظهار داشتند: هرچه نسبت به مسأله مهدویت و جهان اسلام کار شود، خوب و مفید است و حتی باید اقدامات بیشتری نیز در این راستا صورت گیرد، چرا که در این مسأله آن طور که شایسته است، کاری صورت نگرفته است.

*عدالت دنیا را فرا می گیرد

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی افزودند: عدالت، با ظهور امام زمان(عج) در دنیا فراگیر می شود، این موضوعی است که در آیات قرآن و روایات اهل بیت(ع) هم تأکید شده ست.

ایشان خاطر نشان کردند: در تمام ادیان الهی، ایمان به غیب وجود دارد و از مصادیق آن، ایمان به امام عصر(عج) است.

این مرجع تقلید گفتند: امروز، بسیار ی از کشورها، مخصوصا کشور های غربی به سوی جاهلیت گام برمی دارند، اما شیعیان و معتقدان به اهل بیت علیهم السلام به برکت خاندان پیامبر مکرم اسلام(ص) و حب آن ها، از این جاهلیت محفوظ مانده اند.

معظم له با تأکید بر تبیین حقایق مهدویت در جامعه، تصریح کردند: باید تمامی مردم با حقایق و اهداف مهدویت آشنا شوند؛ چرا که درک مهدویت می تواند به تنهایی عاملی برای ایجاد شور و نشاط در جامعه می‌شود و علاوه بر آن امیدواری مضاعفی را به زندگی فردی تمامی منتظران تزریق می‌کند.

*زمینه جذب حداکثری جوانان فراهم شود

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی، خطاب به مسئولان هیئت و کانون خادم الرضا(ع ، خاطرنشان کردند: در راستای ترویج فرهنگ مهدویت باید به گونه ای عمل کرد، که شاهد جذب هرچه بیشتر جوانان به این عرصه باشیم.

معظم له ادامه دادند: باید با الگو گیری از فرهنگ مترقی مهدویت مسائل تربیتی و اخلاقی خویش و جامعه را اعتلا بخشیم.

این مرجع تقلید، با اشاره به جایگاه بشر در جهان امروزی، گفتند: انسان ها باید به خودسازی توجه داشته  باشند؛ بنابراین بهترین راه برای نیل به این مهم، پیروی از احکام دینی مخصوصا فرهنگ مترقی مهدویت است، چرا که این فرهنگ می تواند برای مسائل تربیتی و اخلاقی، کارگشا باشد.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت جامعه جهانی، گفتند: مسلمانان و مخصوصا شیعیان علی ابن ابیطالب(ع)، باید در این جهان که در حال حاضر رو به سوی تباهی در حرکت است، با مد نظر قرار دادن احکام متعالی دین اسلام و فرهنگ امید بخش مهدویت، ابراز وجود کنند و با بیان احکام اسلامی برای تمامی آحاد جامعه جهانی، نقش موثری در گسترش دین اسلام داشته باشند.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی، افزودند: برای تحقق گسترش دین در سراسر جهان، نیازمند افراد باایمانی هستیم که در طوفان شبهات، بر دین و اعتقاد خود استوار و محکم بایستند.

*ضرورت تربیت کارشناسان توانمند

این مرجع تقلید تصریح کردند: در شرایطی که شاهد ظهور فرقه های نو و البته انحرافی هستیم و تهاجم عظیم آن ها باعث آِسیب دیدن اعتقادات افراد می شود، باید با تربیت کارشناسان توانمند، در مقابل این هجوم ایستادگی کنیم.

*بانوان به حجاب افتخارکنند

ایشان در بخش پایانی سخنان خود با تأکید ضرورت توجه جدی به مسئله حجاب و عفاف درجامعه، بیان داشتند: رعایت حجاب و عفاف نوعی عبادت است، چرا که حجاب از مسائلی است که هویت اسلام را زنده نگاه داشته و به همین دلیل باید این امر مهم به گونه ای برای جامعه تبیین شود که بانوان به انجام آن افتخار کنند.