تبیان، دستیار زندگی
پنجشنبه 8 سپتامبر 2005 مایکروسافت تنها یک PATCH را در سه شنبه آینده ماه سپتامبر ارایه خواهد داد تا یکی از آسیب پذیری های گزارش شده را پوشش دهد ار این رو سپتامبر ماه آرامی برای بخش پاسخگوی امنیتی مایکروسافت پیشبینی می شود. BU...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فقط یک PATCH در بسته حفاظتی ماهیانه MICROSOFT قرار داده شد


پنجشنبه 8 سپتامبر 2005

مایکروسافت تنها یک PATCH را در سه شنبه آینده ماه سپتامبر ارایه خواهد داد تا یکی از آسیب پذیری های گزارش شده را پوشش دهد ار این رو سپتامبر ماه آرامی برای بخش پاسخگوی امنیتی مایکروسافت پیشبینی می شود.

BUG بخصوص گزارش شده در رده "بحرانی" طبقه بندی شده است و و این بدان معناست یک کرم بر پایه این آسیب پذیری می تواند بدون نقش کاربر فعال شود.

PATCH مربوط به این BUG توسط MICROSOFT در قالب UPDATE به عنوان بخشی از چرخه متداول ماهیانه شرکت منتشر خواهد گردید.MICROSOFT بیشترین PATCH ها را در دومین سه شنبه هر ماه منتشر می کند و این تاریخی است که در بین متخصصین امنیت به عنوان "سه شنبه ی پچ" معروف گردیده.

در ماه آگوست MICROSOFT شش UPDATE در سه شنبه ی پچ خود داشت و HACKER ها هیچ زمانی را برای هدف قرار دادن یکی از مشکلاتی را که شرکت آنرا رفع نموده بود ، تلف نکردند. بعد از گذشت چند روز تعداد مختلفی ازحمله های کرمها که موجب ایجاد BUG در سرویس PLUG AND PLAY می شد ، شروع به تخریب حدود 250هزار کامپیوتر کرد که بیشتر آنها سیستمهای WINDOWS2000 بود که در محیطهای واحد مشغول به فعالیت بودند.

STEVE MANZUIK یکی از مدیران محصول در گروه امنیتی تحقیقاتی دیجیتال EEYE گفته است:

"وقتی که تعداد قابل توجهی از PATCH ها منتشر گردیدند شرکتها بایستی تمام ماه را صرف تست کردن نرم افزار جدید کنند که مطمئن شوند با درخواستهای موجود آنها همخوانی دارد ولی با اتنشار تنها یک PATCH در این ماه، باید مسائل راحت تر حل شوند.من فکر می کنم سپتامبر ماه آرامی خواهد بود، وقتی که ما شش،هفت،هشت و یا نه PATCH داشته باشیم کمی شرایط مشکل تر خواهد شد."