تبیان، دستیار زندگی
حضرت آیت الله مکارم شیرازی ترویج خرافات در عرصه مهدوی را ناشی از پایین بودن معرفت و شناخت جامعه نسبت به امام زمان(عج) دانستند و گفتند:منتظران با معرفت افزایی، گرفتار افراد دجال صفت نشوند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حضرت آیت الله مکارم‌شیرازی:

منتظران، گرفتار افراد دجال صفت نشوند

آیت الله مکارم شیرازی

آیت الله مکارم شیرازی ترویج خرافات در عرصه مهدوی را ناشی از پایین بودن معرفت و شناخت جامعه نسبت به امام زمان عجل الله تعالی فرجه دانستند

به گزارش مرکز خبر حوزه، معظم له در دیدار مسئولان ستاد دهه مهدویت، و اعضاء هیئت و کانون خادم الرضا علیه السلام قم، در مشهد اظهار داشتند: با تمام تصوراتی که مردم از قیام حضرت مهدی علیه السلام دارند و بیشتر آن را قیامی نظامی می دانند، اما باید گفت که این قیام، نظامی نیست، بلکه قیامی به تمام معنا فرهنگی است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: مسئله مهدویت مخصوص جهان تشیع است و قدمت آن پس از دوران امام عسکری علیه السلام نیست، بلکه در تمام اسلام مطرح بوده و حتی در زمان پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله هم مردم با قیام امام مهدی عجل الله تعالی فرجه، آشنا شده بودند.

ایشان افزودند: برخی از عالمان اهل سنت نیز، احادیثی در مورد حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه که شامل روایاتی از پیامبر صلی الله علیه و آلهاست را جمع آوری کرده‌اند، از این امر می‌توان نتیجه گرفت که در اصل مسئله مهدویت، هیچ گونه تردید و شبهه ای وجود ندارد، بلکه اختلاف تنها در جزئیات آن است.

معظم له در بخش دیگری از سخنان خویش، با ابراز تأسف از گرفتار شدن افراد بدون اطلاع در دام دجال‌صفتان بیان داشتند: این که امروزه بعضی از افراد به سبب پایین بودن معرفت و شناخت راجع به امام زمان عجل الله تعالی فرجه و فرهنگ صحیح مهدویت فریب می خورند، وظیفه همگان را در کسب معرفت صحیح دوچندان می‌کند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی، در پایان با تأکید مجدد بر کسب معرفت صحیح و اصولی در رابطه با امام زمان عجل الله تعالی فرجه گفتند: اگر سطح معرفت تمامی افراد جامعه بالا برود، کسی در چنگال خرافات و دشمنان دین و امام زمان عجل الله تعالی فرجه گرفتار نخواهد شد.

این مرجع تقلید در پایان خاطرنشان کردند: اقداماتی که توسط هیئت خادم الرضا علیه السلام ، تحت عنوان دهه بزرگداشت مهدویت، صورت می گیرد، اقدامات خوب و قابل تقدیری است، اما مسئله اصلی که باید به آن توجه داشت، بحث معرفت افزایی منتظران است.