تبیان، دستیار زندگی
"داکوتا فانینگ" در سن یازده سالگی به چنان جایگاهی در سینما رسیده که یکی از معتبرترین هفته نامه های سینمایی امریکا، او را قدرتمندترین زن هالیوود لقب داد. به گزارش "مهر"، ستاره خردسال سینمای امریکا از سال 2001 تا امروز در 12 ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قدرتمندترین بازیگر زن هالیوود یک ستاره یازده ساله است

"داکوتا فانینگ" در سن یازده سالگی به چنان جایگاهی در سینما رسیده که یکی از معتبرترین هفته نامه های سینمایی امریکا، او را قدرتمندترین زن هالیوود لقب داد. به گزارش "مهر"، ستاره خردسال سینمای امریکا از سال 2001 تا امروز در 12 فیلم بزرگ هالیوودی نقش اصلی را ایفا کرده و در مقابل فوق ستارگان برنده اسکاری چون رابرت دنیرو، شان پن و دنزل واشینگتن درخشیده است. اما نکته جالب تر در مورد فانینگ5/1 متری اینکه عملکرد فیلم های او در گیشه در چهار سال گذشته از بسیاری از فوق ستارگان زن هالیوود از جمله جولیا رابرتز، نیکول کیدمن و ساندرا بولاک بهتر بوده است.

بر اساس گزارش نشریه معتبر «اینترتینمت ویکلی»، فیلم های فانینگ از 2001 به این سو حدود 647 میلیون دلار در گیشه فروخته اند که این رقم در مقایسه با 586 میلیون رابرتز، 497 میلیون کیدمن، 338 میلیون ریس وسترسپون و 295 میلیون بولاک در همین مدت فاصله معناداری را نشان می دهد. در شماره اخیر هفته نامه اینترتینمت ویکلی این مطلب درباره داکوتا فانینگ به چشم می خورد: "او قدرتمندترین بازیگر هالیوود است، بی تردید! ضمن اینکه از همین حالا باید یک نامزدی اسکار به خاطر بازی در "جنگ دنیاها" برایش کنار گذاشت."

محبوبیت ستاره کوچولوی هالیوود به اندازه ای است که به گفته مدیر برنامه هایش، روزانه 200 نامه از طرف علاقمندان به او می رسد. مایک مه یرز، ستاره "آستین پاورز" و خالق صدای «شرک» که در "گربه کلاهپوش" با فانینگ همبازی بود، درباره او می گوید: "داکوتا تلفیقی است از جودی گارلند و مریل استریپ." دنزل واشینگتن هم که در "روز تمرین" با فانینگ همبازی بود، درباره این ستاره خردسال گفته است: "من دو بار در طول دوران بازیگری ام محو بازیگر مقابل خود شدم؛ یک بار در مقابل جین هکمن و بار دیگر در برابر داکوتا." فیلم بعدی داکوتا فانینگ "تار شارلوت" نام دارد که سال آینده میلادی اکران می شود. او فعلاً برای هر کدام از فیلم هایش سه میلیون دلار دستمزد می گیرد، ولی شاید این مبلغ به زودی دو رقمی شود.