تبیان، دستیار زندگی
هنریك برودر، نویسنده یهودی و مشهور آلمانی با اعلام مسلمان شدن خود، نام خود را به هنریك محمد برودر، تغییر داد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بشنوید، ‌من مسلمان شده‌ام

هنریك برودر

«هنریك برودر»، نویسنده مشهور یهودی مسلمان شدن خود را رسماً اعلام كرد.

به گزارش خبرگزاری فارس: «هنریك برودر» نویسنده یهودی و مشهور آلمانی با اعلام مسلمان شدن خود، نام خود را به «هنریك محمد برودر» تغییر داد.

این روشنفكر مشهور و یهودی آلمانی پس از یك سلسله انتقادات و تالیفات شدید علیه اسلام و مسلمانان، به طور علنی مسلمان شدن خود را اعلام كرد.

پایگاه اینترنتی «بلا قیود» امروز یكشنبه در این‌باره نوشت: «هنریك برودر» روزنامه‌نگار و نویسنده نشریه آلمانی «اشپیگل» و نویسنده پرفروش‌ترین كتاب سال آلمان در سال 2007 و برنده جایزه كتاب سال این كشور با نام «بشتابید.. اروپا تسلیم می‌شود» مسلمان شده است.

بنا بر این گزارش، وی پیش از اسلام آوردن معتقد بوده است كه «وقتی كه وزیر دادگستری آلمان اعلام می‌كند امكان استفاده از قوانین شریعت در قانونگذاری وجود دارد من معتقدم كه اروپا نباید تسلیم مسلمانان شود؛ اسلام یك ایدئولوژی ضد زندگی غربی است. اروپا تا بیست سال دیگر به اسلامی دموكراتیك متحول خواهد شد.»

به گفته روزنامه مصری «الاسبوع» این نویسنده 61ساله لهستانی‌تبار آشكارا فریاد برآورده است كه: «بشنوید، ‌من مسلمان شده‌ام».

وی كه در برابر دو شاهد اسلام آورده و نام خود را نیز به «هنری محمد برودر» تغییر داده است تاكید می‌كند: من هم اكنون عضو یك امت یك میلیارد و 300میلیون نفری هستم كه همواره در معرض اهانت بوده و از اینكه به خانه‌ای كه در آن متولد شدم بازگشته‌ام بسیار خوشحالم

بنا بر این گزارش، وی كه سال‌ها با امام جماعت مسجد رضا در «نیوكولن» به بحث پرداخته بود، سرانجام با مسلمان شدن خود اعلام كرد كه از این حقیقت پنهان شده كه تمامی وجودش را فراگرفته بود راحت شده است.

وی در رابطه با كنار گذاشتن آئین یهودی گفت: به سوی اسلامی خواهم رفت كه دین فطرتی است كه هر انسانی بر اساس آن متولد شده است.

وی كه در برابر دو شاهد اسلام آورده و نام خود را نیز به «هنری محمد برودر» تغییر داده است تاكید می‌كند: «من هم اكنون عضو یك امت یك میلیارد و 300میلیون نفری هستم كه همواره در معرض اهانت بوده و از اینكه به خانه‌ای كه در آن متولد شدم بازگشته‌ام بسیار خوشحالم.»

این نویسنده و طنزپردار آلمانی همچنین در سال 1384 نخستین بار كه محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور كشورمان ایده انتقال اسرا‌ئیل به اروپا یا آمریكا را مطرح كرد، مقاله‌ای با عنوان «اشلسویگ هولشتاین را به یهودیان بدهید» در نسخه آن‌لاین اشپیگل و روزنامه دی ولت به چاپ رساند كه در آن با طنز و طعنه فراوان از این ایده دفاع می‌شد. وی در این مقاله گفته بود كه این طرح را ابتدا خود او مطرح كرده‌است: «اگر چیزی بنام عدالت تاریخی در این جهان وجود می‌داشت، آنگاه دولت یهودی می‌بایستی در اشلسویگ-هولشتاین و یا در ایالت باواریا تشكیل می‌شد و نه در فلسطین..»

مسائلی كه وی در نوشته‌های جدلی، طعنه‌زن و طنزآمیز خود مطرح می‌كند بیشتر شامل «ناسیونال سوسیالیسم آلمان»، مسئله‌ «یهودی‌ها در اروپا»، «جنبش چپ آلمان»، «اسلام‌گرایی»، اسرائیل و مناقشه اسرائیل و فلسطین می‌شود.

هرچند پدر و مادر برودر از بازماندگان كشتار یهودیان لهستان محسوب می‌شوند، اما «برودر» نسبت به اقدامات یهودیان آلمان در آن سال‌ها انتقاد كرده است.


تهیه و تنظیم: گروه کتاب تبیان - محمد بیگدلی