تبیان، دستیار زندگی
زى برانكو دنیزلى: به تیم ملى بازیكن نمى دهیم! حالا با راندمان صددرصد، صدرنشین مسابقات لیگ برتر است. او كه به دو مسابقه ابتدایى خود در لیگ برتر به چشم دو بازى تداركاتى براى شركت در لیگ قهرمانان نگاه مى كرد حالا هر دو مسابقه را...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انتقاد شدید سرمربى پاس به برنامه ریزى برانكو

دنیزلى: به تیم ملى بازیكن نمى دهیم!


حالا با راندمان صددرصد، صدرنشین مسابقات لیگ برتر است. او كه به دو مسابقه ابتدایى خود در لیگ برتر به چشم دو بازى تداركاتى براى شركت در لیگ قهرمانان نگاه مى كرد حالا هر دو مسابقه را هم برده تا پاس با ? امتیاز بهترین تیم لیگ برتر باشد اما این پایان كار او نیست. هدف اصلى او لیگ قهرمانان آسیا است. پاس ?? شهریور باید بازى رفت یك چهارم لیگ قهرمانان را با العین امارات انجام دهد و پس از آن 30 شهریور در بازى برگشت در استادیوم دستگردى دنبال صعود به نیمه نهایى لیگ قهرمانان باشد اما دنیزلى در این بین شش مشكل بزرگ دارد: رودباریان، نصرتى، برهانى، نكونام، منیعى و شكورى كه پیش از آغاز مسابقات لیگ براى یك ماه همراه تیم ملى در اردوى تداركاتى بودند و حالا هم باید خودشان را براى شركت در اردوى تیم ملى براى حضور در دو بازى دوستانه آماده كنند. بازى با تایلند و كره جنوبى 16و 20 مهر ماه.

نكته جالب اینجاست كه اگر پاس صعود كند باید ششم و بیستم مهر ماه بازى رفت و برگشت نیمه نهایى لیگ قهرمانان را انجام دهد و این تداخل بزرگترین دغدغه دنیزلى است.

پس از شكست استقلال، مطمئناً احساس آرامش نمى كنید. بازى با العین شما را مضطرب مى كند؟

< من براى هیچ دیدارى مضطرب نمى شوم. نه قبل از مسابقه، نه بعد از مسابقه. اگر استرس بر من غلبه كند نمى توانم توقع داشته باشم كه بازیكنان تیم هم بدون استرس براى من بازى كنند. مى دانیم بهترین تیم ایران هستیم و این مانع از ترسیدن ما مى شود.

در بازى با استقلال، برنده واقعى شما بودید. تمام راه هایى كه قلعه نویى با آن مى خواست به گل برسد بسته شد و این بازیخوانى شما را ثابت مى كند. انتظار این اتفاق براى بازى با العین را هم داشته باشیم؟ از حالا مى دانید حریف با چه سیستمى بازى مى كند؟

-این مسابقات جنگ تاكتیك هاست. البته آنجا حق اشتباه هم نداریم. مثلاً بازى با استقلال در لیگ، اصلاً با این مسابقه قابل مقایسه نیست. اگر ما به استقلال مى باختیم 28 بازى دیگر براى جبران داشتیم ولى اگر به العین ببازیم دیگر فرصتى براى جبران نیست. العین تیم خوبى است. البته نباید فراموش كنیم ما از آنها بهتر هستیم و یك تیم خیلى خوب به حساب مى آییم. به هر حال روز چهارشنبه اولویت ما پیروزى و گلزنى در زمین حریف است.

براى رسیدن به این هدف چه راهى انتخاب مى كنید؟

-استراتژى ما براى این مسابقه سه بخش دارد. شروع، تداوم و پایان. اگر بتوانیم بازیكنان شروع كننده را خوب انتخاب كنیم و شروع خوبمان را در بازى ادامه دهیم مى توانیم به یك پایان خوب امیدوار باشیم.

شما به دو مسابقه ابتدایى خود در لیگ برتر به چشم مسابقات تداركاتى نگاه كردید. هرچند كه هر دو بازى را هم با پیروزى به پایان رساندید. دید شما براى آینده عوض مى شود. یعنى احتمال دارد لیگ برتر را فداى لیگ قهرمانان كنید؟

< جفتش با هم! نباید این دو تا را با هم قاطى كنیم. حالا تیم ما صددرصد آمادگى دارد و چندان مهم نیست كه بازى بعدى ما در لیگ برتر باشد یا لیگ قهرمانان. مى رویم كه هر دو تا را مى بریم.

ولى دو بازى ابتدایى لیگ كه حكم بازى تداركاتى را براى شما داشت؟

< این دو مسابقه شرایط ویژه اى داشت. ما در دوران آماده سازى اصلاً فضاى خوبى نداشتیم. شش نفر از بازیكنان تیم همراه ما نبودند. در تمرینات پیش فصل مهم این است كه تمام بازیكنان حضور داشته باشند اما پاس تنها 10 روز مانده به آغاز لیگ برتر ملى پوشانش را پس گرفت.

البته این مشكلات ادامه دارد. برانكو از سوم مهرماه تیم ملى را براى دو هفته به اردو مى برد؟

< براى چى؟

براى مسابقات دوستانه با تایلند و كره جنوبى. شما مشكلى با این قضیه ندارید؟

< نه.

چرا؟

< چون هیچ كدام از بازیكنان تیم را نمى فرستم به اردو.

یعنى اجازه نمى دهید در اردوى تیم ملى شركت كنند؟

< بله.

اصلاً موافق هستید كه تیم ملى براى هر مسابقه دوستانه 10روز به اردو برود؟

< در درجه اول اینجا برنامه ریزى غلط است. كسانى كه برنامه ریختند اصلاً به این فكر نمى كنند كه امكان دارد پاس به نیمه نهایى لیگ قهرمانان صعود كند. ما دقیقاً در روزى كه تیم ملى به اردو مى رود در نیمه نهایى بازى داریم.

هیچ كدام از شش ملى پوش را نمى دهید؟

< تا آنجایى كه من مى دانم تیم ملى مى خواهد با تایوان و كره جنوبى بازى كند.

تایلند و كره جنوبى!

< بالاخر فرقى ندارد. من نمى دانم كه این مسابقات چقدر مى تواند به تیم ملى كمك كند. فكر مى كنید مى تواند كمكى به پیشرفت فوتبال ایران كند؟

تأثیر تیم ملى بر پاس چیست؟ مسلماً وقتى از یك تیم دو بازیكن به تیم ملى دعوت مى شوند هم آنها و هم باقى بازیكنان تیم با انگیزه بیشترى بازى مى كنند و این به نفع كل تیم تمام مى شود اما گویا قضیه ملى پوش شدن بازیكنان پاس به ضرر تیم تمام شده؟

< 5 بازیكن پاس یك ماه و نیم مانده به آغاز لیگ به اردوى تیم ملى رفتند. من انتظار داشتم وقتى این بازیكنان به اردوى پاس برمى گردند از تیم ملى به من گزارش بدهند كه این نفرات در چه حد از آمادگى قرار دارند اما هیچ گزارشى به من ندادند. به هرحال تیم ملى در فصل استراحت تمرینات سنگینى گذاشته بود و باید پس از آن آمادگى هر یك از بازیكنان را به مربیان باشگاهى گزارش مى داد.

اگر از فدراسیون فشار بیاورند كه پاس باید ملى پوشانش را بدهد چطور؟

< اگر قرار باشد این كار را بكنند پیش از آن باید بگویند كه لیگ قهرمانان آسیا براى ما اهمیتى ندارد. باید بگویند لیگ قهرمانان آسیا به ما ربطى ندارد و این بازیكنان فقط باید براى تیم ملى بازى كنند.

فكر مى كنید این اتفاق بیفتد؟

< ما تنها نماینده ایران در لیگ قهرمانان هستیم. اصلاً بهتر است بروید در خیابان از مردم بپرسید بازى تیم ملى با تایلند مهم تر است یا بازى پاس در لیگ قهرمانان!

مسلماً پاس!

< از مردم بپرسید!

اصلاً این سبك براى تیم ملى درست است؟ ما تا جام جهانى فقط ده ماه وقت داریم اینكه این فرصت را با بازى تایلند و كره جنوبى تلف كنیم تصمیم غلطى نیست؟ خودتان زمانى مربى تیم ملى تركیه بودید. اینكه مربى تیم ملى براى هر بازى تداركاتى تیم را به اردو ببرد كار اشتباهى نیست؟

< [سكوت مى كند]

البته تمرینات تیم المپیك هم به زودى آغاز مى شود. شما در تیم ملى بازیكن ندارید؟

< [از ته دل مى خندد.]