تبیان، دستیار زندگی
لم افتخار جشنواره جهانی یازده فیلمساز بزرگ قرن در تهران آثار برگزیده منتقدان دالاس فورت اعلام شد حضور نقاشان زن ایرانی در بروکسل عکاس ایرانی و دیپلم افتخار جشنواره جهانی تهران – عکاسی ایرانی ، دیپلم افتخار بخش فتو ژورنالیسم ،...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عکاس ایرانی و دیپلم افتخار جشنواره جهانی

یازده فیلمساز بزرگ قرن در تهران

آثار برگزیده منتقدان دالاس فورت اعلام شد

حضور نقاشان زن ایرانی در بروکسل

عکاس ایرانی و دیپلم افتخار جشنواره جهانی

تهران – عکاسی ایرانی ، دیپلم افتخار بخش فتو ژورنالیسم ، سیزدهمین جشنواره جهانی عکس کرواسی را از آن خود کرد . به گزارش واحد مرکزی خبر ، در این مسابقه عکاسان 65 کشور جهان حضور داشتند و عکس محمد رضا چایفروش ، دیپلم افتخار جشنواره جهانی عکس کرواسی را کسب کرد.

یازده فیلمساز بزرگ قرن در تهران

تهران – آثار منتخب یازده فیلمساز مشهور جهان سینما، امسال در جشنواره فیلم فجر به نمایش در می آید. دبیر بیست و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر با اعلام این خبر گفت: در این بخش از جشنواره، که به منظور نمایش فیلم های ارزشمند و تأثیرگذار برترین فیلمسازان جهان سینما برگزار می شود، منتخبی از آثار این فیلمسازان برای آشنایی مخاطبان جشنواره اکران خواهد شد . بیست و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر با شرکت حدود 500 فیلم از ایران و 47 کشور ، دوازدهم تا بیست و دوم بهمن برگزار خواهد شد.

آثار برگزیده منتقدان دالاس فورت اعلام شد

" انجمن منتقدان فیلم دالاس فورت" فیلم "شیکاگو" را به عنوان بهترین فیلم سال 2002 انتخاب کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشتیدپرس از نیویورک ، "جک نیکلسون" نیز جایزه بهترین بازیگر را به خاطر بازی در فیلم "درباره اشمیت" به دست آورد و بازیگر همکارش "کتی بیتز" عنوان بهترین بازیگر مکمل را به خود اختصاص داد.

"جولیان مور" ستاره فیلم "دور از بهشت" عنوان بهترین بازیگر زن را کسب کرد و "کریس کوپر" هم برای بازی در فیلم " سازگاری" جایزه بهترین بازیگر مکمل را دریافت کرد.

"پتر جکسون" هم برای ساختن فیلم "ارباب حلقه ها: دو برج" بهترین کارگردان شناخته شد.

10 فیلم برتر منتقدان دالاس شامل فیلمهای "دور از بهشت" ، "ارباب حقله ها : دو برج" " نوازنده پیانو" ، "درباره اشمیت" ، " دار و دسته های نیویورکی" ، "سازگاری" ، "راهی بسوی تباهی"، "اگه می تونی منو بگیر" و "ساعات" بود.

"بولینگ برای کالمبین" بهترین مستند این منتقدان شناخته شد، "مادر تو نیز" بهترین فیلم خارجی منتقدان دالاس بود.

"انجمن منتقدان دالاس فورت" متشکل از 59 تن از روزنامه نگاران و نویسندگان رادیو و تلویزیون شمال تگزاس است.

حضور نقاشان زن ایرانی در بروکسل

سرپرست امور فرهنگی و آموزش اتحادیه اروپا، خواستار گفت و گوی فرهنگی بین اروپا و جمهوری اسلامی ایران به منظور توسعه روابط دو جانبه شد. خانم ویوان ردینگ، پس از افتتاح نمایشگاه هنری ایران در پارلمان اروپا (بروکسل) طی گفت و گویی با ایرنا در بلژیک گفت : آنچه پارلمان اروپا می خواهد از برگزاری این نمایشگاه ابراز کند ، ضرورت وجود ارتباط در زمینه زنان و مردان ساکن ایران است .

وی افزود : این یک کار نمادین است ، چون ما می توانیم از طریق هنر، پیام هایی را منتقل کنیم که بسیار جذاب تر از سخنان سیاسی هستند.

وی گفت : این نمایشگاه از این نظر که آثار نقاشی زنان در آن عرضه شده است. بسیار سمبولیک است، چون اغلب به ما گفته اند که زنان در ایران آن گونه که باید حق بیان ندارند. سرپرست امور فرهنگی پارلمان اروپا افزود: حالا ما در این نمایشگاه می بینیم که زنان با پیچیدگی ها ، تفاوتهایشان و مهم تر از همه با استعدادهایشان می توانند آنچه را که به واقع در ایران می گذرد، بیان کنند و به نظرم برای آنها بسیار اهمیت دارد که این موارد را به ما نشان دهند و فراگیری مسأله نیز برای ما بسیار مهم است.