تبیان، دستیار زندگی
هکرهای ترکیه ای تا کنون اطلاعات مربوط به حساب بانکی و کارتهای اعتباری بیش از 32 هزار کاربر اسرائیلی را در سایتهای دولتی و دانشگاهی رژیم صهیونیستی هک کرده اند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اسرائیل هدف هکرهای مسلمان

حمله سایبری به اسرائیل

امروزه هرکسی با داشتن تنها یک رایانه و یک خط تلفن، می‌تواند به اینترنت دسترسی داشته باشد و در گوشه‌ای از خانه خود با تمام جهان ارتباط برقرار کند البته با پیشرفت سریع این تکنولوژی موثر که در دسترسی افراد قرار دارد راه‌های تبادل اطلاعات و توسعه هموارتر شده است ولی در این میان گسترش ریسک ناشی از این فناوری را نیز نباید نادیده گرفت. اینترنت همان‌طور که اثرات مثبتی در جهان داشته است خطرهایی نیز بالخصوص برای نسل جوان به ارمغان آورده است که از کنار آن نمی‌شود به آسانی عبور کرد .

استعمارگران دنیا برای به قدرت رسیدن در جهان و به زیر سلطه در آوردن کشورهای جهان از اینترنت بیشترین بهره را می‌گیرند و در جنگی نرم جوانان را از ارزش‌ها و اهداف اصلی زندگی دور کرده و خود نیز با برنامه‌ریزی هدفمند افکار عمومی جهان را تحت تاثیر قرار داده و در هاله‌ی قدرت خود می گیرند.

همچنین رشد خیره‌کننده‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات موج پرقدرتی را به وجود آورده است که ماهیت و ویژگی‌های جنگ و منازعه را از بیخ و بن تغییر خواهد داد و واژه‌ی جدید جنگ اطلاعاتی را به واژه نامه‌ی اصطلاحات نظامی وارد می کند. در تعریف این جنگ می‌گویند:

جنگ اطلاعاتی یعنی کاربرد اطلاعات و سیستم های اطلاعاتی به عنوان یک سلاح در درگیری‌هائی که اطلاعات و سیستم‌های اطلاعاتی یک هدف نظامی مهم به‌شمار می‌روند.

و جنگ سایبر نیز عبارت است از انجام یا آماده شدن برای انجام عملیات‌های نظامی مطابق با اصول مربوط به اطلاعات. در جنگ سایبر تلاش می شود تا همه چیز را درباره‌ی دشمن بدانیم و در عین حال نگذاریم او هیچ چیزی درباره‌ی ما بداند. به بیان دیگر، هدف اصلی در جنگ سایبر بر هم زدن «موازنه اطلاعات و دانش» به نفع نیروهای خودی است به ویژه اگر «موازنه توان رزمی» وجود ندارد. بنابراین در جنگ سایبر می‌توان با بهره‌گیری از دانش برتر، ضعف سرمایه و نفرات کمتر را جبران کرده و به پیروزی قاطع دست یافت. در این میان تلاش برای نفوذ به شبکه‌ها، تلاش برای سرقت یا خرابکاری اطلاعات و تلاش برای فلج کردن سیستم‌های نظامی و دولتی دارای فناوری پیشرفته را می توان به عنوان سلاح های سایبر نام برد.

شرایط جنگ و دفاع در عصر سایبر چنان متحول شده است که ما نیازمند طیف جدیدی از مدیران و فرماندهان دفاعیِ آشنا و بعضاً مسلط به فناوری اطلاعات و ارتباطات هستیم. اصول نوین حاکم بر فضای سایبر، ما را ملزم به شناخت فضای جدید و استفاده مناسب از دانش و ابزارهای روز می‌نماید. جدای از این که چقدر آفند سایبر می‌تواند در یک جنگ نامتقارن برای یک کشور ایجاد مزیت نماید، باید با فراگیری اصول امنیت سیستم‌ها و شبکه‌ها، بکوشیم تمهیدات دفاعی کافی جهت جلوگیری از عملیات اطلاعاتی و سایبر دشمن را تدارک ببینیم. (پدافند سایبر)

جنگ اطلاعاتی یعنی کاربرد اطلاعات و سیستم های اطلاعاتی به عنوان یک سلاح در درگیری‌هائی که اطلاعات و سیستم‌های اطلاعاتی یک هدف نظامی مهم به‌شمار می‌روند

از طرف دیگر، یک گروه طرفدار اسرائیل به نام «نیروی دفاعی اینترنتی صهیونیست‌ها» روش‌های گوناگونی برای حذف و ناتوان کردن گروه‌های طرفدار فلسطین در وب‌سایت فیس بوک دومین وب سایت بزرگ در مسایل اجتماعی در جهان انجام داد.

اسلام آنلاین نوشت: تمام ابزارهای دنیای مجازی و توان دو طرف اسرائیل و حماس در این جنگ مجازی به کار گرفته شد.

با گسترش فناورری‌های نوین در ایران به طوری که آمارهای سال قبل اعلام کردند که در کشورمان 21 میلیون نفر از اینترنت استفاده می‌کنند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که یکی از وظایفش انجام فعالیت‌های فرهنگی و مبارزه با تهاجم فرهنگی است با تلاش‌های فراوان در جهت انهدام سایت‌های مستهجن می‌کوشد تا با تهدیدات نرم دشمن و جنگ‌های شبکه و سایبری مقابله کند؛ امروزه ارتش سایبری ایران به چنان موفقیتی دست یافته است که یکی از مؤسسات نظامی و امنیتی ایالات متحده ارتش سایبری سپاه پاسداران را جزء پنج کشور برتر جهان دانست.

موسسه دیفنک تک با استناد به آمار دریافتی از سازمان سیا تعداد نیروهای سایبری سپاه را بیش از دو هزار و 400 نفر به‌علاوه 12 هزار نفر نیروی ذخیره مردمی تخمین زده است.

همچنین سیا با اذعان به توانایی و ابتکار تیم رصد سایبری سپاه پاسداران و با اشاره به برخی از مشخصات ارتش سایبری ایران نوشت با این آمارها می‌توان تا حدی توانایی علمی ایران در نبرد سایبری را تخمین زد. مؤسسه دیفن تک با تاکید بر این که ارتش سایبری ایران زیر مجموعه تیم رصد سایبری سپاه است بودجه این تیم را 76 میلیون دلار اعلام کرده است.

اکنون با تسلط دنیای غرب بر عناصر اصلی سایبری مانند بسترهای ارتباطی (فیبرهای نورى، ماهواره‌ها) و اتصال دهنده‌ها در روترهای اصلی در اینترنت متاسفانه احتمال تسلط دنیای اسلامی در 10 سال آینده بسیار دور از ذهن است. شاید زمان آن باشد تا دنیای اسلام، علاوه بر تقابل آشکار فیزیکی (جنگ و ستیز) دست به جنگ سایبری علیه صهیونیسم بزند و در این راستا مسلمانان باید دارای علم و آگاهی بیشتری نسبت به مقوله جنگ‌آوری و ستیز در فضای سایبری بوده و سربازان خود را آموزش دهند.

و البته در این راستا تلاش هایی هم انجام شده :

به گزارش مهر به نقل از یدیعوت آحارونوت، منابع اسرائیلی از فاش شدن اطلاعات بانکی و کارت اعتباری 32 هزار و 651 کاربر صهیونیست در سایتهای اینترنتی دولتی و دانشگاهی رژیم صهیونیستی خبر دادند.

بر این اساس، این اسامی مربوط به کاربران بیش از 140 پایگاه اینترنتی دولتی و بیش از 300 پایگاه اینترنتی دانشگاهی رژیم صهیونیستی می شود.

این در حالی است که بیشتر اطلاعات و گذرواژه های مذکور مربوط به کاربران پایگاههای تجاری رژیم اسرائیل می شود.

در همین حال مقام های اسرائیلی، ترکیه را مسئول فاش شدن اطلاعات شخصی این کابران دانسته اند. صهیونیستها علت این حمله سایبری به کابران اسرائیلی را دلایل مذهبی عنوان کرده اند.

خاطرنشان می شود که در پی کشته شدن 9 شهروند ترکیه در حمله نظامیان صهیونیست به کاروان کمک رسانی به غزه، احساسات ضدصهیونیستی در بین مردم این کشور به شدت افزایش یافته است.

سیفی

بخش هنر مردان خدا