تبیان، دستیار زندگی
بر اساس بررسی دانشمند‌ان كوتاه تر شدن طول رشته‌ های عضلانی پشت ساق پا تا 13 درصد، سبب می ‌شود زنان بتوانند ساعات...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زنان و کفش های پاشنه بلند

چرا زنان می‌ توانند ساعات طولانی كفش پاشنه بلند بپوشند؟

کفش پاشنه بلند

بر اساس بررسی دانشمند‌ان كوتاه تر شدن طول رشته‌ های عضلانی پشت ساق پا تا 13 درصد، سبب می ‌شود زنان بتوانند ساعات طولانی ‌تری كفش پاشنه بلند بپوشند.

به گزارش ایسنا، یافته‌ های محققان دانشگاه منچستر متروپلیتن نشان می ‌دهد، وقتی زنان كفش‌ های پاشنه بلند را ساعات طولانی می ‌پوشند، تاندون آشیل آن ها ضخیم‌ تر و سفت ‌تر شده و در نتیجه كشیدن پاها در هنگام راه رفتن سخت ‌تر می ‌شود.

این تغییرات توجیه می‌ كند كه چرا زنان می ‌توانند چندین ساعت طولانی در طول روز كفش ‌های پاشنه بلند بپوشند و فقط پس از خارج كردن كفش از پاهای شان، درد را احساس می ‌كنند.

محققان دریافته ‌اند كه در صورت پوشیدن كفش پاشنه بلند، هر چه پاشنه بلندتر باشد، رشته های عضلات پشت ساق پاها كوتاه تر می ‌شود.

تاندون آشیل

متخصصان می‌ گویند: وقتی زنان به طور منظم و برای مدت‌ های طولانی از این نوع كفش‌ ها استفاده می ‌كنند به دلیل كشیدگی بیش از حد ماهیچه‌ ها دچار درد بیشتری شده و فرصت آرامش یافتن ندارند.

به گزارش تلگراف، محققان در این بررسی ‌ها، روی داوطلبان 20 تا 50 ساله مطالعه كردند كه به مدت دو سال یا بیشتر كفش‌ هایی با پاشنه‌ های پنج سانتی می پوشیدند.

محققان با استفاده از ابزار فراصوتی دریافتند كه كوتاه تر شدن طول رشته‌ های عضلانی پشت ساق پا تا 13 درصد، سبب می ‌شود این داوطلبان بتوانند ساعات طولانی ‌تری كفش پاشنه بلند بپوشند.

همچنین در این زنان تاندون آشیل سفت‌ تر و ضخیم‌ تر می ‌شود، به طوری كه برای آن ها امكان كشیدن پاها وقتی روی زمین مسطح قرار می ‌گیرند، دشوارتر است.

اگر می خواهید با پزشکان سایت مشورت کنید، اینجا را کلیک کنید.

برای شرکت در بحث های انجمن سایت مرتبط با بهداشت و سلامت، اینجا را کلیک کنید.

*مطالب مرتبط:

استفاده از کفی‌های طبی کفش

5 مُد‌ ضد سلامت

کفش، به قیمت سلامت

دشمنی برای پاها

راهنمای خرید کفش

پنج نکته در خرید کفش

پای شما، قلب دوم شما

چه کفشی بپوشیم، چه کفشی نپوشیم؟

بخش تغذیه و سلامت تبیان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.