تبیان، دستیار زندگی
نیكلا آنلكا چهار هفته پس از رخدادهایی كه در اردوی تیم فوتبال فرانسه در آفریقای جنوبی اتفاق افتاد، سكوت خود را شكست ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دفاع عجیب آنلكا از خودش

من فحش نمی‌دادم، دیگری می‌داد!

آنلکا مهاجم تیم ملی فرانسه

"نیكلا آنلكا" چهار هفته پس از رخدادهایی كه در اردوی تیم فوتبال فرانسه در آفریقای جنوبی اتفاق افتاد، سكوت خود را شكست.

به نقل از ایسنا، مهاجم تیم ملی فوتبال فرانسه در نخستین گفت‌وگوی خود پس از درگیری‌های لفظی‌اش با "ریموند دومنك" در اردوی تیم ملی فوتبال فرانسه در آفریقای جنوبی و اخراج از این تیم به دفاع از خود و توجیه رفتارش پرداخت.

مهاجم 31 ساله چلسی در گفت‌وگو با روزنامه فرانسوی "France Soir" عنوان كرد: «یك زمانی این انفجار رخ می‌داد. اگر من ناسزا نمی‌گفتم، بازیكن دیگری این كار را می‌كرد. همه در تیم ملی فرانسه بر یك عقیده و باور بودند.»

آنلكا خبر رسانه‌ها را در این مورد كه سردسته‌ها در تیم ملی فرانسه در آفریقای جنوبی همبازیان جوانترشان را وادار كرده‌اند تا تمرین‌ها را بایكوت كنند، رد كرد و گفت: «همه یك نظر داشتند؛ اگر بازیكنانی بودند كه در آن زمان می‌خواستند تمرین كنند، اكنون باید حرف بزنند.»

او كه به تازگی قراردادش را با آبی‌های لندن تا سال 2012 تمدید كرده است، هنوز هم از آن رخدادها عصبانی است.

فرانسه در آفریقای جنوبی پس از دو باخت و یك تساوی به كار خودش پایان داد و از رقابت‌ها كنار رفت، اما خروس‌ها بیش از آن كه در درون میدان نمایش تحقیركننده‌ای داشته باشند، به خاطر اتفاق‌ها در بیرون از ورزشگاه خبرساز بودند.

آنلکا در دیدار با اروگوئه

جنجال‌هایی كه از درگیری لفظی میان آنلكا و دومنك در بین دو نیمه بازی برابر مكزیك آغاز شد و به اخراج مهاجم فرانسوی‌ها از اردوی تیم ملی فرانسه و بازگشت او به كشورش، اعتصاب تیمی و دسته‌بندی‌ها در تیم ملی فرانسه انجامید.

اگرچه تیم ملی فرانسه در بازگشت به كشورش با انتقادهای فراوان روبه‌رو شد و حتی نیكلا ساركوزی هم در این باره اظهارنظرهایی جنجالی داشت، اما آنلكا همچنان از خودش دفاع كرد و به انتقادهای "بیسنته لیزارازو" پاسخ داد. مدافع سابق تیم ملی فرانسه و بایرن مونیخ به تازگی عنوان كرده بود همه در آفریقای جنوبی دیوانه شده بودند. آنلكا هم در پاسخ به او گفت: «او باید دهانش را ببندد. لیزارازو اصلا كیست؟»

نكته جالب در گفت‌وگوی مهاجم سالهای پیش آرسنال و رئال مادرید آن بود كه درباره دومنك هیچ حرفی نزد. "پروفسور دیوانه" در این میان جای خود را به "لورن بلان" داده است. آنلكا همچنین درباره لیزارازو كه این روزها به عنوان كارشناس تلویزیونی فعالیت می‌كند، گفت: «او تنها یك بازیكن قدیمی است كه از رسمیت و اعتبار برخوردار نیست. من در تیم 2002 نبودم، اما درباره حذف زودهنگام آن تیم حرفی نزدم.»

فرانسه در كره و ژاپن نیز در حالی موفق به صعود از دور گروهی‌اش نشده بود، به عنوان مدافع عنوان قهرمانی در جام جهانی حاضر شده بود.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری